pexels-pixabay-276724.jpg

اتاق به اتاق در یک خانه هوشمند

هر اتاق در خانه شما هدف و عملکرد متفاوتی دارد و همین امر در مورد فناوری خانه هوشمند (فناوری متناسب با هر اتاق) نیز صدق می‌کند. هر کدام از سیستم‌های هوشمند هدف و عملکرد خاصی دارند. حتی اگر از یک حسگر حرکتی در چند اتاق‌ استفاده کنید، نحوه عملکرد آن حسگر در سیستم خانه هوشمند شما می‌تواند بسیار متفاوت باشد.

خانه‌ هوشمند

هر اتاق در خانه شما هدف و عملکرد متفاوتی دارد و همین امر در مورد فناوری خانه هوشمند (فناوری متناسب با هر اتاق) نیز صدق می‌کند. هر کدام از سیستم‌های هوشمند هدف و عملکرد خاصی دارند. حتی اگر از یک حسگر حرکتی در چند اتاق‌ استفاده کنید، نحوه عملکرد آن حسگر در سیستم خانه هوشمند شما می‌تواند بسیار متفاوت باشد.

بیایید نگاهی به اتاق‌های یک خانه بیندازیم و مزایایی که یک سیستم خانه هوشمند برای اتاق‌های مختلف، به ارمغان می‌آورد را بررسی کنیم. حقیقت این است که استفاده از فناوری خانه هوشمند می‌تواند یک کار چالش برانگیز باشد. برندها و پروتکل‌های مختلف، محصولات متنوع، و فکر بکارگیری چندین برنامه مختلف برای کنترل خانه هوشمندتان فرآیند راه‌اندازی را مسیر سختی نشان می‌دهد. محصولات دارای گواهی Zigbee توسط برندهای برتر فناوری، با در نظر گرفتن این نگرانی‌ها، به دقت طراحی شده‌اند تا راحت‌ترین و بدون استرس‌ترین سیستم خانه هوشمند موجود در بازار را ارائه دهند. جادوی محصولات خانه‌های هوشمند با Zigbeeدر این واقعیت نهفته است که همه دستگاه‌ها از طریق یک شبکه مش به هم متصل می‌شود و صرف نظر از برند، می‌توانند از طریق یک پلت فرم واحد به هم متصل شده و ارتباط برقرار کنند. سیگنال‌‌ها به ‌طور یکپارچه از دیوار، کف‌ و سقف‌ عبور می‌کنند و حتی موانع را دور می‌زنند تا شما یک سیستم ارتباطی با پوششی قوی در خانه داشته باشید. در ادامه کاربردهای خانه هوشمند را بر اساس اتاق بررسی میکنیم. 

اتاق خواب

هر روز صبح که بیدار می‌شوید، موسیقی مورد علاقه شما پخش می‌گردد، چراغ‌ها به آرامی روشن می‌شوند (دیمر هوشمند) تا چشمانتان به نور صبح عادت کند، و دمای اتاق توسط ترموستات هوشمند و مطابق با خواسته شما تنظیم شده است. همه این موارد باعث می‌شود شما راحتی بیشتری داشته باشید و کارهای صبحگاهی‌تان را با آرامش بیشتر و استرس کمتری انجام بدهید.

محصولات مرتبط: روشنایی هوشمند، ترموستات هوشمند، اسپیکر هوشمند

اتاق نشیمن

چه کسی دوست دارد از جای راحت خود بلند شود و چراغ ها را روشن یا خاموش کند؟ کلیدهای هوشمند به شما این امکان را می دهند که چراغ‌ها را مستقیماً از طریق تلفن هوشمند خود یا حتی از طریق فرمان‌های صوتی کنترل کنید. همچنین با "زنگ‌ درب ویدویی" هوشمند شما می‌توانید بدون بلند شدن از روی کاناپه ببینید چه کسی پشت در است. شما همچنین می‌توانید پرده‌ها، اسپلیت و تلویزیون خود را نیز از طریق تلفن هوشمند خود کنترل کنید.

محصولات مرتبط: روشنایی هوشمند، زنگ درب هوشمند ، موتور پرده هوشمند، ریموت کنترل هوشمند 

آشپزخانه

اعضای خانواده در تمام طول شبانه روز، به دفعات متعدد به آشپزخانه وارد و از آن خارج می‌شوند و چراغ‌های آشپزخانه بیش از هر اتاق دیگری در خانه روشن می‌ماند. با نصب سنسورهای حرکتی هوشمند و کلیدهای روشنایی هوشمند در آشپزخانه، می‌توانید آنها را طوری تنظیم کنید که با هم ارتباط برقرار کنند به این صورت که "حرکت" توسط سنسورهای حرکتی تشخیص داده می‌شود، و چراغ‌ها روشن می‌شوند. حتی می‌توانید تعریف کنید که اگر یک یا دو دقیقه هیچ حرکتی وجود نداشته باشد، چراغ‌ها به طور خودکار خاموش شوند. علاوه بر این، می‌توان با قرار دادن حسگر‌هایی در سینک و سایر وسایل آشپزخانه، صرفه جویی در مصرف آب را در اولویت قرار داد و مثلا هر گونه نشتی آب، گاز و دود را قبل از وقوع خطر احتمالی پیدا کنند.

محصولات مرتبط: روشنایی هوشمند، سنسورهای هوشمند (سنسور تشخیص رطوبت، دود و ...)

ورودی 

قفل‌ها‌ و زنگ‌ درب هوشمند در حال حاضر دستگاه‌هایی رایج در بازار هستند. با قفل‌های هوشمند می‌توانید برای اعضای خانواده‌تان کد ورود یا اثر انگشت جداگانه تعریف کنید. علاوه بر این، می‌توانید برای دوستان، تعمیرکار خانه، پرستار بچه و غیره نیز کد ورود مجزا یا کد موقت اختصاص دهید. می‌توانید هنگام استفاده از هر کد ورود، نوتیفیکیشن دریافت کنید تا به شما اطلاع داده ‌شود که چه کسی داخل یا خارج از خانه است. هنگامی که یک قفل هوشمند با زنگ دربِ هوشمند یا یک دوربین هوشمند ترکیب می‌‌شود، می‌‌توانید به وضوح ببینید که چه کسی وارد و خارج می‌شود و چه زمانی بسته‌های پستی تان می‌رسند.

محصولات مرتبط: قفل هوشمند، زنگ درب هوشمند، دوربین هوشمند 

هرچه محصولات هوشمند بیشتری در خانه خود داشته باشید (شبکه zigbee)، سیگنال‌های بیشتری تکرار می‌شوند و در نتیجه شبکه خانه هوشمند بسیار قوی‌تری ایجاد می‌شود. شما علاوه‌بر داشتن یک سیستم قابل اطمینان‌تر می‌توانید تمام دستگاه‌های هوشمند خود را فقط از طریق یک برنامه کنترل کنید و این مزیت، روند کار را کاملاً بدون دردسر و بسیار کارآمدتر می‌کند.

مطالب مرتبط

چند سال پیش، داشتن یک سیستم یکپارچه خانه هوشمند مانند یک رویای محال محسوب می‌شد، اما الکسا همه چیز را تغییر داده است. به لطف افزایش سازگاری با انواع دستگاه‌های خانه هوشمند، Alexa و Amazon Echo هم‌اکنون یک سیستم کنترل مرکزی ایده‌آل برای خانه هوشمند شما هستند. جایی که قبلا ترکیبی متفاوت و متنوع از دستگاه‌ها و برندها بود، حالا Amazon Echo همه اینها را با هم یکپارچه کرده است. راه اندازی یک خانه هوشمند توسط الکسا واقعاً ساده است. البته برخی از دستگاه‌ها هستند که باید بیشتر مورد نظر قرار بگیرند، اما از دیدگاه الکسا، روند کار بسیار ساده است. در این مطلب ما شما را برای راه‌اندزی خانه هوشمندتان راهنمایی خواهیم کرد. اینکه چه تجهیزاتی بخرید و چگونه خانه هوشمند خود را به بهترین شکل راه اندازی کنید.

آیا ویروس کرونا با اینترنت اشیا قابل‌ کنترل است؟

روشنایی حالت جامد (SSL) نوعی روشنایی است که از دیودهای نوری ساطع کننده نور نیمه‌هادی (LEDs) و دیود ساطع کننده نور ارگانیک (OLED) به جای رشته‌های الکتریکی، پلاسما (استفاده در لامپ‌های قوسی) و گاز به عنوان منبع روشنایی بکار برده می‌شود.

آینده خانه‌های هوشمند با هوش مصنوعی و یادگیری ماشین

اینترنت اشیا (IoT) اصطلاحی ست که می‌تواند برای طیف گسترده‌ای از محصولات قابل استفاده می‌باشد از اتومبیل، لوازم خانگی، امنیت، رایانه تا موارد دیگر. عنصر مشترک در بین این فناوری‌ها این است که همه آنها راهکارهای تعبیه شده شده با حالت‌های پیشرفته ارتباط برای تبادل داده‌ها و اطلاعات موجود در هر نوع و مدل جدید را دارند.

برترین دستگاه‌های خانگی هوشمند برای سال 2020

اگر همه دستگاه‌های زندگی شما بتوانند به اینترنت وصل شوند چه می‌شود? در این صورت نه تنها رایانه و تلفن‌های هوشمند بلکه همه اشیا نظیر ساعت، بلندگو، چراغ، قفل درب، دوربین، پنجره، پرده، بخاری، لوازم‌خانگی، وسایل آشپزی را می‌توان از طریق اینترنت کنترل کرد.