Nobka_tech has forever altered vacation time.jpg

استفاده از تکنولوژی در مسافرت

امروزه تکنولوژی جنبه های مختلف زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده است، مسافرت و گردشگری یکی از این موارد است. در واقع اینترنت و گوشی های هوشمند، فرصت ها و امکانات هیجان انگیزی را در اختیار ما قرار می دهند.

امروزه تکنولوژی جنبه های مختلف زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده است، مسافرت و گردشگری یکی از این موارد است. در واقع اینترنت و گوشی های هوشمند، فرصت ها و امکانات هیجان انگیزی را در اختیار ما قرار می دهند. اگرچه این تغییرات باعث شده مدیریت سفر به عهده ی مسافران قرار بگیرد اما مزایایی مانند کاهش هزینه را نیز در پی دارد.

زندگی در عصر گوشی های هوشمند

اگرچه با استفاده از سایت های مختلف اینترنتی، انتخاب و رزرو اتاق در هتل مورد نظر کار سختی نیست با این حال، گوشی های هوشمند نیزارائه ی گزینه های مناسب اقامتی را به خوبی پوشش می دهند.

امروزه سایت های اینترنتی مختلفی از طریق پورتال های آنلاین خدمات انتخاب و رزرو مکان مناسب برای اقامت را امکان پذیر می نمایند. علاوه بر این، دیدگاه ها و نظراتی که افراد درباره ی محل اقامتی مورد نظر در سایت می نویسند و همچنین انواع گارانتی هایی که از طرف وب سایت ها ارائه می شود، محبوبیت استفاده از این روش را افزایش می دهد.

آمارها حاکی از آنست که 22 درصد از مسافران از این روش برای انتخاب محل اقامتی خود استفاده می کنند که این روند رو به افزایش است.

برنامه های گوشی های هوشمند کل فرآیند رزرو را برای مسافران ساده تر می کند. با توجه به پیش بینی کارشناسان، جای تعجب ندارد که استفاده از هتل ها تا پایان سال 2018 شش درصد کاهش خواهد یافت، زیرا مسافران با استفاده از برنامه های گوشی های هوشمند و وب سایت ها مکان های مناسب تری از نظر قیمت و امکانات مورد نیاز پیدا خواهند کرد.

تأثیرات تورهای مجازی

دیدن جاذبه های گردشگری در سراسر دنیا می تواند از طریق تورهای مجازی امکان پذیر باشد. تکنولوژی واقعیت مجازی) VR ( این امکان را بیشتر از هر زمان دیگری در اختیار افراد قرار می دهد. اگرچه بهترین تورهای مجازی در مقایسه با تجربه ی واقعی رنگ می بازند ولی کارشناسان معتقدند استفاده از تکنولوژی VR در گردشگری به صورت گسترده ای رو به افزایش است. در واقع این امر باعث می شود افرادی که به صورت مجازی از مکانی دیدن کرده اند رغبت بیشتری برای بازدید آن مکان از نزدیک داشته باشند و همچنین گردشگرانی که به بازدید از یک مقصد خاص تمایلی ندارند، ممکن است بعد از دیدن یک تور مجازی با کیفیت خوب، نظر خود را تغییر دهند. 

گردشگری و رسانه های اجتماعی

مسلماً تا به حال رسانه های اجتماعی بیشترین تأثیر را در گردشگری داشته اند و دلیل این امر وجود سایت های اجتماعی مثل TripAdvisor وفیس بوک است.

شبکه ی اجتماعی فیس بوک مردم را تشویق می کند تا محل اقامت خود را در تمام مراحل تعطیلات مشخص نمایند که این کار منجر به افزایش آگاهی درباره ی کسب و کار و شهرت هر منطقه می شود. عامل مهم دیگر این است که کاربران رسانه های اجتماعی می توانند به توصیه های منابع معتبر برای انتخاب مکان مورد نظر خود دسترسی داشته باشند.
وجود این امکانات همراه به اشتراک گذاشتن عکس های مسافرت در تعطیلات با دیگر افراد، می تواند در جذاب شدن سفر تاثیر زیادی داشته باشد.

مسافرت با گوشی های هوشمند

تقریباً 52% از مردم امریکا تمام اقدامات رزرو برنامه های سفر خود را از طریق گوشی های هوشمند انجام می دهند. با این حال گوشی های هوشمند، بیشتر از رزرو محل اقامت کاربرد دارند.
مطالعات نشان می دهند که مردم گوشی های هوشمند خود را همیشه همراه دارند و حتی جزو وسایل ضروری که در طول سفر باید همراه داشت از آن یاد کرده اند.

برنامه هایی مثل World Lens این امکان را به مردم می دهند تا در حین سفر به کشورهای دیگر به راحتی بتوانند پست های تبلیغاتی را ترجمه کنند. همچنین با استفاده از این برنامه ها می توان از محل مناسب برای پارک خودرو و حتی امکان دریافت بلیط های تخفیفی برای جاذبه های توریستی برخوردار شد.

نظرسنجی ها نشان می دهند که 60% از کاربران در هنگام تعطیلات از تکنولوژی های گوشی های هوشمند خود به صورت مداوم استفاده می کنند و برای بیشتر آنان عکس گرفتن و ارسال فوری آن به شبکه های اجتماعی جذابیت بسیار بالایی دارد.