استفاده از تکنولوژی های واقعیت نمایی در دنیای واقعی

استفاده از تکنولوژی های واقعیت نمایی در دنیای واقعی

اپلیکیشن های واقعیت نمایی (AR،VR و MR) از لحاظ کاربردی عملا بدون محدودیت هستند و می توانند در همه ی زمینه های زندگی، نقش مؤثر داشته باشند. تکنولوژی های واقعیت نمایی روش استفاده از اطلاعات و سرگرمی، برقراری ارتباط، به اشتراک گذاشتن خلاقیت و بیان آن و انجام کسب و کار را تغییر خواهد داد. در ادامه تعداد زیادی از اپلیکیشن های بیشمار این تکنولوژی و موارد استفاده از آن در زمینه های مختلف، معرفی می شوند.

کاربردهای هوانوردی

بررسی چگونگی عملکرد اپلیکیشن هایی مثل آموزش پرواز از طریق واقعیت مجازی و کمک خلبانی با واقعیت افزوده

بررسی چگونگی عملکرد اپلیکیشن هایی مثل آموزش پرواز از طریق واقعیت مجازی و کمک خلبانی با واقعیت افزوده.

اگرچه صنعت هوانوردی امروزه رایج است اما هنوز هیجان انگیز و غالبا خطرناک است. این روزها مردم به راحتی از طریق خطوط هواپیمایی پرواز می کنند اما نباید این حقیقت را فراموش کنیم که پرواز در لغت به معنی نشستن در آسمان است! هدایت کردن یک هواپیما با مرگ و زندگی افراد در رابطه است. خدمه ی یک هواپیمای تجاری مسئول زندگی صدها نفر هستند و موفقیت یا شکست یک ماموریت نظامی بستگی به هدایت تمام و کمال هواپیما در هر مرحله از مسیر دارد. حتی سقوط یک هواپیمای کوچک باری یک فاجعه برای خدمه ی هواپیما و همچنین انسان هایی که روی زمین هستند، محسوب می شود. ماهیت حمل و نقل هواپیمایی مدرن، بر پیشرفت روند تکنولوژی تکیه و صنعت حمل و نقل هوایی از راه های جدیدی برای اطمینان از امنیت و موفقیت هواپیماهای خود استقبال کرده است. واقعیت مجازی یک فرصت عالی برای آزمایش این تکنولوژی های جدید می باشد. یکی از نخستین نمایشگرهای head-mounted برای استفاده توسط نیروی هوایی ایالات متحده، بیش از پنجاه سال پیش ساخته شده است.

ادامه مطلب

کاربردهای کسب و کار

بررسی چگونگی عملکرد اپلیکیشن هایی مثل خلاق بودن در محل کار و آموزش از طریق واقعیت مجازی که مورد استفاده قرار می گیرد.

بررسی چگونگی عملکرد اپلیکیشن هایی مثل خلاق بودن در محل کار و آموزش از طریق واقعیت مجازی که مورد استفاده قرار می گیرد.

واقعیت مجازی به یک کسب و کار بزرگ تبدیل شده است و امکان دسترسی به آن یکی از پیشرفت های نادر و هیجان انگیز است که قابل چشم پوشی نیست و باعث شکوفایی قوه ی تخیل می شود. جنبه ی سرگرمی تکنولوژی VR، به خوبی هم خانواده هایش AR و MR واضح ترین بخش از این تکنولوژیست. سفر کردن به جاهای واقعی یا تخیلی، پرواز در فضا و تعامل با موجودات خارق العاده، انواع VR است که به راحتی به ذهن خطور می کند. سرگرمی تنها بخشی از VR نیست که مؤثر بوده است، رهبران فکری در دنیای تجارت تشخیص داده اند که محل کار، پتانسیل لازم برای ورود اپلیکیشن های کاربردی را دارد، از این رو توسعه دهندگان برای وارد کردن این نوع اپلیکیشن ها در بازار تمام تلاش خود را به کار گرفته اند.

ادامه مطلب

کاربردهای ارتباطات

 بررسی چگونگی عملکرد اپلیکیشن هایی مثل خلاق بودن در محل کار و آموزش از طریق واقعیت مجازی که مورد استفاده قرار می گیرد.

بررسی نوآوری های پیشرو مثل Facebook Social VR و Google Daydream و ...

یکی از تاثیرات اینترنت، ساده نمودن راه های برقرای ارتباط افراد با یکدیگر است. استفاده از نرم افزارهای رایگان در دسترس، سازمان دهی یک کنفرانس با چند نفر در چندین کشور دیگر، به اندازه صحبت کردن شما با همسایه ی خانه ی کناریتان ساده است. البته ماهیت دقیق این ارتباطات اغلب کمتر از ایده آل است. بارها ثابت شده که پیام های متنی نسبت به تعاملات رو در رو، برای برقراری ارتباطات انسانی کمتر مؤثر بوده است. حتی با کنار گذاشتن ملاحظات زبان بدن و حالات چهره، به خاطر نوع ساختار مغز ما،در هنگام خواندن متن پیام ها، در ارتباط تداخل ایجاد می شود. ما موجودات بصری هستیم و مغز ما برای پاسخ آنچه چشم به ما می گوید، عمل می کند. این یک تفکر جدید نیست و زمینه ی ارتباطات عملا با وجود اپلیکیشن هایی که به بهتر شدن ارتباطات آنلاین کمک می کنند، غنی شده است. کنفرانس های ویدیویی به طور گسترده ای از چت های متنی برای هر نوع ارتباط عمیق پیشی گرفته اند و حتی رسانه های اجتماعی از روند نرم افزارهایی مثل Google Hangouts و Facebook Live پیروی می کنند. فناوری همیشه در حال تغییر و بهبود است و به نظر می رسد که مرز بعدی ارتباطات دیجیتال تکنولوژی های واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی باشند. تکنولوژی ارتباطات با از میان برداشتن فواصل جغرافیایی، افراد را به یکدیگر نزدیک تر می کند. این تکنولوژی به طور کامل فاصله ی فیزیکی را پنهان می کند و در نتیجه شما می توانید بدون توجه به موقعیت جغرافیایی که در آن قرار دارید، یک تعامل طبیعی و راحت و رو در رو با دوستان، خانواده و همکاران خود داشته باشید. واقعیت مجازی در از بین بردن دنیای فیزیکی فوق العاده است و به نظر می رسد به طور قطعی ارتباطات VR مسیر ارتباطات آینده است.

ادامه مطلب

کاربردهای ساخت و ساز

بررسی چگونگی عملکرد اپلیکیشن هایی مثل بازبینی طرح واقعیت مجازی و معماری از طریق واقعیت افزوده به عنوان دستیار کارگران ساختمانی.

بررسی چگونگی عملکرد اپلیکیشن هایی مثل بازبینی طرح واقعیت مجازی و معماری از طریق واقعیت افزوده به عنوان دستیار کارگران ساختمانی.

با توجه به پوشش رسانه ای و تقاضای مصرف کننده برای دستگاه هایی مثل HTC Vive و Oculus Rift انقلابی واقعیت مجازی واضح است. این تکنولوژی توانایی تحت تاثیر قرار دادن هر جنبه ای از زندگی ما را دارد. از ساخت یک خانه تا اینکه چطور اعضای آن خانه سرگرم شوند. مؤثر بودن VR در صنعت ساخت و ساز ممکن است تعجب آور باشد، اما در حقیقت این بخش یکی از حوزه هاییست که تکنولوژی بزرگترین تغییرات را در آن ایجاد می کند. VR همراه با هم خانواده های خود AR وMR به بخشی جدایی ناپذیر از فرآیند ساخت و ساز از دفتر معماری تا سایت های ایجاد شغل تبدیل شده است. 

ادامه مطلب

کاربردهای طراحی داخلی و دکوراسیون

 بررسی برنامه های کاربردی مثل AR و VR در معماری و طراحی داخلی خانه.

بررسی برنامه های کاربردی مثل AR و VR در معماری و طراحی داخلی خانه.

مانند بسیاری از صنایع دیگر تکنولوژی واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی، دنیای طراحی داخلی را نیز دگرگون کرده اند. از معماری تا طراحی داخلی خانه، VR و تکنولوژی های مرتبط شیوه های جدیدی برای ساخت محل کار و زندگی ما به کار گرفته اند.واقعیت مجازی به سرعت در حال تبدیل شدن به مسیر اصلی تکنولوژیست و به زودی هدست های VR و AR به فراوانی گوشی های هوشمند در خانه های امریکایی، مورد استفاده قرار میگیرند. جای تعجب نیست که دنیای معماری و طراحی داخلی خانه از این تکنولوژی جدید، محبوبیت و دسترسی گسترده و مقرون به صرفه آن بهره ببرد. 

ادامه مطلب

کاربردهای آموزشی

 بررسی عملکرد اپلیکیشن هایی مثل سفرهای زمینی از طریق واقعیت مجازی و محتوای آموزشی تعاملی.

بررسی عملکرد اپلیکیشن هایی مثل سفرهای زمینی از طریق واقعیت مجازی و محتوای آموزشی تعاملی.

سیستم آموزش و پرورش از لحاظ تاریخی برای پذیرفتن تکنولوژی های جدید روند آهسته ای داشته است. اگرچه فضای تکنولوژی آموزشی (Ed Tech) بسیار بزرگ است ولی پیدا کردن کشش پرداخت هزینه ها به خصوص در مدارس دولتی سخت است. با این حال، گاهی اوقات ظهور یک تکنولوژی باعث جلب توجه همگان می شود و واقعیت مجازی از این دست تکنولوژی هاست. VR به سرعت در حال تبدیل شدن به یک بخش حیاتی در نحوه آموزش و یادگیری ما خواهد شد. فهرست زیادی از برنامه های خاص VR در فضای آموزشی وجود دارد و پتانسیل استفاده از تکنولوژی های AR و MR زیاد است. این تکنولوژی توجه رهبران تفکر سیستم آموزش و پرورش را به خود جلب کرده است و خلاقیت و انرژی زیادی به استفاده از تکنولوژی VR در کلاس های درس اختصاص داده شده است. البته کلاس درس تنها محل یادگیری مردم نیست. این روزها دوربین های 360 درجه کاملا در دسترس و مقرون به صرفه هستند و آموزش های یوتیوب از طریق آن ها صورت می گیرد. از آموزش های آرایشی و زیبایی تا راهنمای آموزش به سگ می تواند در قالب 360 درجه در سایت پیدا شود. در حال حاضر هزاران ویدیوی آموزشی VR در اینترنت وجود دارد و هر روز بر تعداد آن افزوده می شود. 

ادامه مطلب

کاربردهای سرگرمی

کاربردهای AR و VR در سرگرمی

بررسی چگونگی عملکرد اپلیکیشن های واقعیت مجازی در سینما، پارک های تفریحی

سرگرمی اولین چیزیست که اکثر مردم با شنیدن کلمات " واقعیت مجازی" به ذهنشان می رسد. ممکن است بازی های ویدیویی مورد علاقه ی اغلب افراد نباشد، اما همه از سرگرم شدن با سینما، تلویزیون یا پارک های تفریحی لذت می برند. به نظر می رسد واقعیت مجازی بیشتر حمایت کننده ی این سرگرمی ها باشد تا اینکه بخواهد جایگزین آن ها شود. VR با ارتقا تکنولوژی و صرفه جویی در هزینه های سنگین، محیط های عجیب و جالب را در دنیای واقعی شبیه سازی می کند. به عنوان مثال پارک های تفریحی در سراسر جهان در حال حاضر از عناصر واقعیت مجازی استفاده می کنند. جاذبه هایی مثل مسابقات Disneyland’s Radiator Springs، که بیش از 200 میلیون دلار هزینه ساخت دارد، قطعا از بین نخواهد رفت اما به خاطر تجربیات استفاده از واقعیت مجازی با هزینه ی کمتر در دسترس خواهد بود.

ادامه مطلب

کاربردهای بازی

 بررسی عملکرد اپلیکیشن های بازی واقعیت افزوده و بازی های واقعیت افزوده ی تبلت.

بررسی عملکرد اپلیکیشن های بازی واقعیت افزوده و بازی های واقعیت مجازی تبلت.

بازی یکی از اپ های نوظهور واقعیت مجازیست. هر دو شرکت های اصلی مطرح بین مشتریان در فضای مجازی Oculus و HTC ریشه در صنعت بازیهای ویدیویی دارند. برای یک بازیکن مشتاق هیچ چیز هیجان انگیزتر از انتقال به فضای داخلی بازی و مبارزه با کاراکترهای تخیلی و خارق العاده نیست. برای بازیکنی که با پرسش " کدام VR را باید بخرم؟"به جای " آیا باید VR را بخرم؟" پاسخ همان است که همیشه در سناریوهای مشابه وجود داشته است. پاسخ ساده است: از بازی ها پیروی کن. بهترین راه برای تصمیم گیری اینست که به عناوین منحصر به فرد نگاه کنید و تصمیم بگیرید کدام پلتفرم VR دارای بیشترین بازی هاست که شما نمی توانید به سادگی از آن بگذرید.

ادامه مطلب

کاربردهای بهداشت و درمان

بررسی عملکرد اپلیکیشن هایی مثل AR و VR در جراحی و بهبود درمان.

بررسی عملکرد اپلیکیشن هایی مثل AR و VR در جراحی و بهبود درمان.

واقعیت مجازی با توانایی خود جهت ایجاد یک محیط شبیه سازی شده برای کاربر، در زمینه ی پزشکی گزینه ی مناسبی است. بیماران و پزشکان به طور یکسان از هر چیزی که شانس موفقیت را برای یک روند درمانی افزایش دهد استقبال می کنند. در این حرفه کمبود متخصص و منابع وجود ندارد. تنها در ایالات متحده، مراقبت های بهداشتی در سال 2015 به بیش از 3.24 تریلیون دلار رسیده است. سلامتی تنها چیزیست که همه آن را جدی می گیرند و هیچ وقت کسی استدلال نکرده است که مضایقه کردن از مراقیت های پزشکی ایده ی خوبیست. همانطور که VR به خوبی AR وMR به پیدا کردن جایگاه خود در مسیر اصلی آگاهی عمومی ادامه می دهد، اپلیکیشن های درمانی بیشتری در حال توسعه است. پول زیادی برای کمک به بیماران وجود دارد و این دلیل خوبی برای توسعه دهندگان و نوآوران برای ارتقا تکنولوژی این صنعت می باشد.

ادامه مطلب

کاربردهای بازاریابی

 بررسی بهترین کمپین های AR و VR و چونگی استفاده از این تکنولوژی های جدید.

بررسی بهترین کمپین های AR و VR و چونگی استفاده از این تکنولوژی های جدید.

ایده ی ورود به یک دنیای مجازی که به طور کامل از واقعیت شکل گرفته، واقعا هیجان انگیز است. اپلیکیشن های کاربردی زیادی وجود دارند که می توانند برای شبیه سازی هر چیزی از فرود هواپیما تا برنامه ی شام از طریق امواج عمل کنند. با توجه به حجم رسانه ها و توجه عمومی که به VR شده است، جای تعجب نیست که در دنیای تبلیغات و بازاریابی به طور عمده از آن استفاده می شود. استفاده از VR در بازریابی یک هنر جدید است. در حال حاضر یک فهرست برای آژانس های تبلیغاتی واقعیت مجازی و استودیوهای محتوا وجود دارد. تبلیغات VR تمایل زیادی به شگفت زده کردن مردم دارند و اینکه به مشتریان تجربیات به یادماندنی بدهند که به اندازه ی خود محصول درباره ی آن صحبت شود.

ادامه مطلب

کاربردهای تولید

بررسی چگونگی عملکرد اپلیکیشن هایی مثل مدیریت فهرست موجودی AR، آموزش ایمنی، بازرسی تعمیر و نگهداری و ...

بررسی چگونگی عملکرد اپلیکیشن هایی مثل مدیریت فهرست موجودی AR، آموزش ایمنی، بازرسی تعمیر و نگهداری و ...

تولید یک صنعت است که هر لحظه در حال وقوع است. کارخانه های اتوماتیک مدرن هرگز متوقف نمی شوند و حتی کوچکترین اشتباه در طراحی یا ترتیب منجر به خسارت های میلیونی می شود. این یکی از دلایلی است که واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی در صنعت چنین جایگاهی پیدا کرده است. توانایی شبیه سازی همه چیز از طبقات کارخانه تا حساس ترین لبه های محصول نهایی بسیار ارزشمند است و توانایی انجام آن به طور فوری و مؤثر به صورت رایگان باعث شده VR یک تکنولوژی تبدیل برای کارخانه ها باشد.
 

کاربردهای خرید

بررسی اپلیکیشن های خرید و خرده فروشی مثل AR و VR در فروشگاه، برای شناسایی محصولات و تصویرسازی آن ها.

بررسی اپلیکیشن های خرید و خرده فروشی مثل AR و VR در فروشگاه، برای شناسایی محصولات و تصویرسازی آن ها.

VR، AR و MR فرصت های بی شماری برای تجارت ارائه می دهند. این تکنولوژی توانایی انتقال ما به یک دنیای مجازی و فوق العاده ای را دارد که در آن هرچیزی امکان پذیر است. به طور طبیعی یکی از زمینه هایی که VR می تواند بیشترین تاثیر را داشته باشد در خرید و خرده فروشی است. VR بیش از ارائه ی یک تجربه ی فراموش نشدنی برای خریداران ، توانایی ساده تر کردن نحوه ی خرید را دارد. تصور کنید که بدون وارد شدن به یک فروشگاه لباس را امتحان کنید، یا بدون بازدید از نمایندگی رانندگی کردن با یک ماشین را امتحان کنید.

کاربردهای ورزشی

بررسی چگونگی عملکرد اپلیکیشن هایی مثل طرح واقعیت مجازی و تکمیل واقعیت افزوده براي ايجاد محيط هاي ورزشي مجازي.

ادامه مطلب

بررسی چگونگی عملکرد اپلیکیشن هایی مثل طرح واقعیت مجازی و تکمیل واقعیت افزوده براي ايجاد محيط هاي ورزشي مجازي.

ورزش به عنوان یک صنعت 1.5 تریلیون دلاری تجارت بزرگیست. از بازی در زمین برای پخش زنده در تلویزیون تا موبایل، جای تعجب نیست که ورزش همیشه در پذیرش تکنولوژی های جدید پیش قدم بوده است. از رادیو تا تلویزیون و حالا با واقعیت مجازی. توانایی واقعیت مجازی در اصل، انتقال کاربر به محل دیگریست و همین امر VR را برای آموزش، دیدن بازی ها و حتی فروش امتیازات، ایده آل می کند.

 

کاربردهای سفر

 راهنمای نهایی برای اپلیکیشن های سفر واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی که شامل بازدید از موزه ی مجازی و سرگرمی های واقعیت مجازی در طول پرواز با هواپیماست

راهنمای نهایی برای اپلیکیشن های سفر واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی که شامل بازدید از موزه ی مجازی و سرگرمی های واقعیت مجازی در طول پرواز با هواپیماست.

صنعت گردشگری همیشه به سرعت تکنولوژی های جدید را به کار گرفته است. در اوایل سال های 2000 شرکت های مسافرتی در میان اولین شرکت هایی بودند که توانایی استفاده از وب جهانی را داشتند تا میزان دسترسی مشتریان و فروش را افزایش دهند. امروزه به نظر می رسد VR تکنولوژی بزرگ بعدی برای این صنعت باشد. این تکنولوژی درباره ی خروج کاربر از مرزهای فیزیکی خود است. با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی می توانید به مکان های دور و نزدیک، واقعی یا خیالی و حتی در طول زمان سفر کنید.

ادامه مطلب

کاربردهای درمانی

بررسی اپلیکیشن های درمانی مثل چگونگی عملکرد AR و VR در درمان ترس از پرواز، PTSD( اختلال ناشی از استرس پس از شوک یا ضربه به فرد) و وحشت از حشرات.

بررسی اپلیکیشن های درمانی مثل چگونگی عملکرد AR و VR در درمان ترس از پرواز، PTSD( اختلال ناشی از استرس پس از شوک یا ضربه به فرد) و وحشت از حشرات.

VR برنامه های زیادی در فضای سرگرمی، از بازی های ویدیویی تا پخش برنامه های ورزشی دارد. این تکنولوژی برای بسیاری از کاربران، توانایی حذف آن ها از دنیای واقعی و انتقال آن ها به مکان کاملا جدید را دارد.VR کاربردهای باور نکردنی در زمینه های روانشناسی و درمان دارد. روان درمانی از طریق VR یک ایده ی جدید نیست. این مفهوم در سال 1992 در تز دکترای، دکتر مکس نورت (دانشمند کامپیوتر) مطرح شد. ایده های دکتر نورت توسط ارتش امریکا پذیرفته شد که در نتیجه ی آن از طریق کمک مالی برای تحقق این پروژه از وی تقدیر کردند. در سال های اخیر صنعت غیر نظامی در این جنبش قرار گرفته است و تعدادی از درمان ها را برای وحشت، اضطراب، اختلالات عصبی و حتی ناتوانی هایی مثل اوتیسم، ارائه می دهد.