استفاده از شبکه‌های MC-IoT برای جلوگیری از آسیب شبکه‌های برق - قسمت دوم

استفاده از شبکه‌های MC-IoT برای جلوگیری از آسیب شبکه‌های برق - قسمت دوم

داشتن یک شبکه امن و قابل اطمینان در حین بلایای طبیعی و پیامدهای احتمالی آن، کلیدی است. با ایجاد یک شبکه مختص ابزارهای الکترونیکی، سازمانها می‌توانند در زمان رخداد بلایای طبیعی ، قدرت مدیریت را بدون نیاز به ارائه دهندگان شبکه‌های تلفن همراه، سریع‌تر کنترل کنند.

اینترنت اشیا IoT

داشتن یک شبکه امن و قابل اطمینان در حین بلایای طبیعی و پیامدهای احتمالی آن، کلیدی است. با ایجاد یک شبکه مختص ابزارهای الکترونیکی، سازمانها می‌توانند در زمان رخداد بلایای طبیعی ، قدرت مدیریت را بدون نیاز به ارائه دهندگان شبکه‌های تلفن همراه، سریع‌تر کنترل کنند. همچنین لازم به ذکر است زمانی که نیاز به بازسازی شبکه برق باشد، شبکه‌های بی‌سیم تجاری به برق در حین فاجعه نیاز دارند. از طرفی انرژی برق ممکن است در دسترس نباشد و پشتیبانی باتری که ارائه دهندگان تلفن همراه به آن تکیه می‌کنند فقط برای چهار تا هشت ساعت عمل می‌کند.

در طول دو سال گذشته، شورای فناوری‌های صنعتی (UTC)، موسسه تحقیقاتی انرژی برق (EPRI)، انجمن وایمکس و شرکت‌های برق پیشرو در ایالات‌متحده با موسسه مهندسان برق و الکترونیک (IEEE) برای توسعه یک استاندارد جدید صنعت اینترنت بی‌سیم، اقداماتی انجام داده‌اند. استانداردهای جدید جهانی، IEEE 802.16s، در اکتبر 2017 به اجرا درآمد. استانداردهای بی‌سیم نیازمند اندازه‌های کانال‌های بزرگتر (1.25 مگاهرتز برای وای مکس و 1.4 مگاهرتز برای LTE) هستند، که خدمات و سایر صنایع مؤثر به آن دسترسی ندارند. پیش از IEEE 802.16s، سرویس‌ها و دیگر نهادهای مأموریت‌های حیاتی به راهکارهایی از این دست، دسترسی نداشتند.

درحالی‌که راهکارهای اختصاصی می‌توانند شبکه‌های خصوصی بی‌سیم را با پایایی بالا و نیازهای تأخیر زمانی کم از نهادهای مؤثر ارائه دهند، چنین راهکارهایی این نهادها را در معرض خطر قرار می‌دهند، زیرا ممکن است یک تولید کننده از کسب و کار خارج شود یا روند تولید یک محصول را قطع کند. با توجه به اینکه بازار IoT به سرعت در حال گسترش است، برای تولیدکنندگان، راهکارهای اختصاصی برای کسب و کار بی‌نظیر نیست، زیرا این ابزار بدون استفاده از شبکه ارتباطی پشتیبانی می‌شود. این روند می‌تواند هزینه‌های بالا برای جایگزینی کل سیستم و احتمال بالا بودن خرابی تجهیزات را بدون راهی برای جایگزینی آن‌ها به ارمغان بیاورد.

شبکه‌هایی که با استاندارد IEEE 802.16s ساخته شده، یک نقطه اتصال امن برای تکنولوژی‌های MC-IoT که برای نظارت و کنترل عملیات استفاده می‌شوند، فراهم می‌کنند. چنین شبکه‌های استاندارد شده بسیار امن هستند. آنها قادر به ایجاد انواع کیفیت خدماتی برای اولویت‌بندی انواع ترافیک داده در دستگاه و لایه‌های کاربردی هستند. شبکه‌های سازگار با 802.16s به سرویس‌ها و دیگر نهادهای حیاتی ممتاز اجازه می‌دهند شبکه‌های خود را بر اساس نیازهای فردی خود سفارشی کنند که این امر یک مزیت حیاتی در تقویت شبکه برای مقاومت در برابر بلایای طبیعی است.

پیوستن MC-IoT و شبکه‌های خصوصی بی‌سیم مدل جدیدی را برای برنامه‌های کاربردی صنعتی معرفی می‌کند. استفاده از این شبکه‌های جدید به ذینفعان برای ایجاد یک اکوسیستم ایمن، مداوم و چند جانبه در بازارهای پایدار کل جهان کمک می‌کند. با توجه به اینکه بخش‌های خدماتی و مأموریتی به طور فزاینده‌ای راهکارهای مبتنی بر استانداردها را اتخاذ می‌کنند، برای خدمات عمومی در سراسر کشور تبدیل زیرساخت‌های خود به پایه‌های تکنولوژی ماندگار و استاندارد شده MC-IoT بسیار مهم است.

مطالب مرتبط

فهرست نهایی انتخاب پلتفرم مناسب اینترنت اشیا

اینترنت اشیا (IoT) یک اصطلاح بسیار وسیع و پیچیده است که به روابط متقابل بین اشیا اشاره دارد. مهم نیست که کدام پلتفرم IoT را برای دستگاه انتخاب می‌کنید، این بستگی به محصول شما دارد که به رایانش ابری متصل می‌شود. انتخاب پلتفرم درست IoT یک کار دشوار و تخصصی است.

اینترنت اشیا یکی از روندهای مهم تکنولوژی در چند سال اخیر و همینطور سال‌های آینده خواهد بود و در حال حاضر یکی از مطرح‌ترین تکنولوژی‌هایی است که شرکت‌های بزرگ برای پروژه‌های مرتبط با آن، سرمایه گذاری میلیاردی کرده‌اند. IoT تا به حال تغییرات زیادی در راستای نزدیک شدن به سبک زندگی انسان‌ها کرده است. در ادامه شش روند کلیدی اینترنت اشیا که پیش‌بینی شده است در سال 2019 بیش از سایر حوزه‌ها مورد توجه خواهند بود، بررسی می‌شوند.

نگرانی‌های امنیتی اینترنت اشیا و راهکارهایی برای آنها

بر اساس آخرین پیش‌بینی‌ها ، تا سال 2023 تعداد دستگاه‌های هوشمند به 20 میلیارد خواهد رسید. در واقع این افزایش حجم، به یک چالش رو به رشد برای ارائه‌دهندگان خدمات تبدیل شده است که برای حفظ امنیت شبکه خود، و همچنین برای شرکت‌ها و مؤسسات و زیرساخت‌های حیاتی و مدیریت دستگاه‌ها تلاش می‌کنند.

جدیدترین پیشرفت‌های اینترنت اشیا

اخیراً FCC از افتتاح رادیو پهن باند CBRS) 3.5) گیگاهرتزی برای استفاده تجاری شهروندان خبر داده است. پیش‌ازاین، باند 3.5 گیگاهرتزی به حوزه اعضای وزارت دفاع امریکا یعنی سیستم‌های رادار دریایی ایالات‌متحده، اختصاص داشته است.