Nobka_smartcity app.jpg

اپلیکیشن های برتر اینترنت اشیا در شهر هوشمند

با توجه به روند پیشرفت تکنولوژی در سال های اخیر، کاربرد اینترنت در همه ی بخش های زندگی ما انکار نشدنیست وبدین ترتیب بیشتر افراد تمایل به استفاده از دستگاه های هوشمند چندگانه را دارند.

به لطف ظهور اینترنت اشیا، زندگی روزانه و عملکرد شهرها هوشمند شده است. با توجه به این موضوع در ادامه به معرفی چند اپلیکیشن موجود در IoT می پردازیم:

اپلیکیشن شهر هوشمند:

در حال حاضرارتباط ما با دوستانمان و کسب و کارهای محلی از طریق گوشی های هوشمند امکان پذیر است ولی می توان از طریق دستگاه های دیگر نیز با افراد جدید ارتباط برقرار و در کسب و کار رقابت نمود. اپلیکیشن شهر هوشمند (Smart App City) برنامه ای برای هر دو سیستم عامل iOS و اندروید است و هدف آن ایجاد یک مرکز مجزا برای برطرف نمودن نیازهای شهر است که همه ی افراد از شهروندان، توریست ها و حتی شورای شهر بتوانند از آن استفاده نمایند.

اپلیکیشن شهر هوشمند Smart App City

اپلیکیشن Smart App City می تواند خواسته های ما را از طریق دنیای IoT اطراف ما بر آورده سازد. به طور مثال اگر قهوه دوست دارید، با استفاده از GPS کافی شاپی که در نزدیکی شما قرار دارد به اپلیکیشن پیغام می دهد وبدین ترتیب قبض خرید قهوه ی شما صادر می شود

CityVerve :

شهر منچستر با استفاده از بودجه ی 10 میلیون یورویی که دولت در اختیار آن قرار داده، از اپلیکیشن CityVerve رونمایی کرده است.

با توجه به این موضوع که اغلب اوقات شهروندان از کیفیت خدمات اتوبوسرانی رضایت ندارند، بنابراین به روزرسانی خدمات این سیستم حمل و نقل ضروریست. ایده ی اصلی این پروژه مجهز نمودن ایستگاه های اتوبوس با استفاده از خدمات مکان یابی، سنسورها / چراغ ها، اپلیکیشن های تلفن همراه برای هوشمند شدن است. بدین ترتیب افراد می توانند با استفاده از گوشی های هوشمند محل توقف خود را برای اتوبوس مشخص نمایند که این امر به رانندگان کمک می کند تا مسیرهای بهینه را پیدا کنند و مسافران را سریع تر به مقصد برسانند.

AirForU :

با ظهور اپلیکیشن های قدم شمار موبایل ها و لباس های هوشمند که به ردیابی تمرینات ورزشی کمک می کنند، مردم بیشتر نسبت به سلامتی جسمی خود آگاه شده اند. با این حال باید دید در حین انجام این تمرینات کیفیت هوا تا چه اندازه در نظر گرفته می شود؟ هوایی که نفس می کشیم سلامت ما را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می دهد و اپلیکیشن AirForU قصد دارد ما را از کیفیت هوا آگاه سازد.

اپلیکیشن شهر هوشمند AirForU

با قرار دادن سنسورهای هوا در اطراف شهرها، خانه ها و حتی وسایلی مثل دوچرخه، تقریبا همه چیز می تواند یک دستگاه هوشمند برای تعیین کیفیت هوا باشد و به کاربران این امکان را بدهد که بر اساس کیفیت هوا برای رفت و آمد و یا ورزش خود در محل های مختلف تصمیم گیری نمایند.

با وجود اپلیکیشن هایی نظیر آنچه معرفی شد، شهرها و ساکنان آن ها هوشمندتر می شوند و در سال های آینده ارتباط افراد با محیط پیرامون آن ها بسیار متفاوت خواهد بود.