Nobka_iot hospital.jpg

اینترنت اشیا و بیمارستان‌ هوشمند

با افزایش ادغام تکنولوژی اینترنت اشیا در زندگی روزمره، بهبودی چشمگیری در خدمات بیمارستانی دیده می شود. اینترنت اشیا به بیماران این امکان را می دهد تا خود، کنترل وضعیت را در دست بگیرند و پزشکان و کارکنان بیمارستان را قادر می سازد تا موثرترین مراقبت های ممکن را ارائه دهند.

تصور کنید در اثر یک تصادف به بیمارستان منتقل شده اید. شما عصبی هستید و مطمئن نیستید چه اتفاقی می افتد. اولویت اول شما در اسرع وقت بهبود حالتان و به دست آوردن سلامتیست. عملکرد بیمارستان ها به گونه ایست که منجر به اضطراب بیشتر بیماران می شود، چرا که بیماران احساس می کنند کنترلی بر شرایط ندارند و زمان زیادی برای رسیدگی تیم پزشکی صرف می شود. مدت زمان انتظار، کارکنان بی توجه، پرونده های تکمیل شده و جمع آوری اطلاعات بهداشتی می تواند به طور قابل ملاحظه ای در اتلاف وقت مؤثر باشد.

با افزایش ادغام تکنولوژی IoT در زندگی روزمره، بهبودی چشمگیری در خدمات بیمارستانی دیده می شود. اینترنت اشیا به بیماران این امکان را می دهد تا خود، کنترل وضعیت را در دست بگیرند و پزشکان و کارکنان بیمارستان را قادر می سازد تا موثرترین مراقبت های ممکن را ارائه دهند. با افزایش شفافیت و اجازه دادن به بیماران برای کنترل شرایط محیطی، بیماران می توانند مطمئن باشند که بهترین مراقبت های پزشکی را دریافت می کنند. از طرفی پزشکان با جمع آوری داده های بیمار در طول اقامت در بیمارستان ، دیدگاه های واضحتری نسبت به فیزیولوژی بدن بیمار کسب می کنند و می توانند طرح های مراقبتی ویژه و تخصصی تری را ارائه دهند .

تجربه های جدید بیماران

اتاق های بیمارستان ها در سال های نزدیک، ویژگی های زیر را به همراه خواهد داشت:

اتاق انتظار

 بیمارستان هوشمند

در اینجا، نظارت مستمر بر بیمار شروع می شود. بیماران می توانند اطلاعات بهداشتی اولیه ی خود را به طور کامل از طریق تلفن همراه خود وارد کنند . این اطلاعات به طور مستقیم به سیستم دیجیتال ارسال می شود و بیماران می توانند مدت زمان دقیق انتظار را در دستگاه تلفن همراه خود مشاهده کنند.

علائم حیاتی

بیمارستان هوشمند

بسیاری از بیماران در مدت بستری بودن در بیمارستان ها احساس ترس یا اضطراب دارند. در بیمارستان های هوشمند ، این امکان وجود دارد که بیمار نسبت به علائم حیاتی بدن خود آگاه باشد. همانطور که پرستار علائم حیاتی بیمار را ثبت می کند، دستگاه های هوشمند اطلاعات را به تلفن همراه بیمار ارسال می نمایند. این دستگاه ها می توانند اطلاعات را به صورت به هنگام با تکنولوژی های VR و AR فعال نمایند تا بیماران فعالیت های بدن خود را مشاهده و درک کنند. همچنین این اطلاعات بخشی از گزارش دیجیتالی بیمار محسوب می شود، جمع آوری این اطلاعات به صورت مداوم به نفع بیمار و پزشک خواهد بود.

اتاق های بیمارستان

بیمارستان هوشمند

یک داشبورد دیجیتالی در اتاق های بیمارستان ، اطلاعات لازم را در مورد وضعیت سلامتی بیماران ارائه می دهد. برای تسکین اضطراب بیمار، زمان دقیق ویزیت دکتر یا پرستار نمایش داده می شود. هنگامی که بیمار یک پرستار را صدا می زند ، موقعیت جغرافیایی پرستار در داخل بیمارستان مشخص شده و حرکت آن پرستار ردیابی می گردد. همانطور که پزشکان مراقبت های پزشکی را به بیمار ارائه می دهند، می توانند اقدمات لازم را انجام داده و اطلاعات مربوطه را اضافه کنند. هنگامی که پزشک تمام مراقبت های خود را به پایان رساند، بیمار می تواند دستورالعمل دقیق مراقبت خود را از طریق یک اپلیکیشن تلفن همراه، بازیابی کند. پزشک یا پرستار می توانند یادآورهای دارو را از اتاق بیمارستان فعال کنند و به طور مستقیم به دستگاه تلفن همراه بیمار، ساعت هوشمند، ایمیل و غیره ارسال نمایند.

بین زمان های ویزیت پزشکان و پرستاران، بیماران می توانند انواع شرایط فیزیکی در اتاق از جمله درجه حرارت، نور و صدا، و همچنین دسترسی به یک سیستم اطلاعاتی کامل و انتخاب غذا را از طریق تلفن همراه خود کنترل کنند. افزودن این قابلیت ها به اتاق های بیمارستان به بیماران کمک می کند تا احساس راحتی بیشتری داشته باشند.

پرداخت هزینه

بیمارستان هوشمند

بیماران نیازی به پر کردن مدارک اضافی برای پرداخت هزینه های خود ندارند. خلاصه ای از گزارش زمان بستری بودن آن ها در بیمارستان از طریق ایمیل برای آن ها ارسال می گردد و بیماران می توانند این اطلاعات را از طریق تلفن همراه خود بازیابی کنند. پس از سپری نمودن دوران پر استرس بستری در بیمارستان، اغلب دشوار است که دستورالعمل های ترخیص از پزشک را به یاد داشته باشید. با وجود تکنولوژی های جدید ، بیماران به فعالیت های توصیه شده، یادآورهای نسخه، درمان فیزیوتراپی و قرار ملاقات های بعدی دسترسی خواهند داشت. اگر بیمار از پزشک خود سوالی داشته باشد، دیگر نیازی به منتظر بودن برای بررسی آن یا تلاش برای تماس با یک سیستم مراقبت بهداشتی نیست. در عوض، بیمار می تواند به سادگی یک پیام فوری برای مراقبت کننده ارسال و ارتباطات به هنگام را برای اهداف پزشکی فعال کند.