اینترنت چگونه کار می‌کند؟

اینترنت چگونه کار می‌کند

اینترنت همه زندگی ما را تغییر داده است. به ما امکان می‌دهد فوراً با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم ، از هر کجای کره زمین اطلاعات را به اشتراک بگذاریم و بازیابی کنیم و موارد دیگر.

شهر هوشمند

اینترنت همه زندگی ما را تغییر داده است. به ما امکان می‌دهد فوراً با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم ، از هر کجای کره زمین اطلاعات را به اشتراک بگذاریم و بازیابی کنیم و موارد دیگر. در هنگام وبگردی به ایمیل‌ها پاسخ دهیم و فیلم‌ها را تماشا کنیم. آیا تا به حال فکر کرده‌اید که اینترنت چگونه کار می‌کند؟ فرآیند آن پیچیده است اما ما سعی می‌کنیم آن را کاملاً ساده توضیح دهیم.

اصول شبکه

قبل از اینکه بدانیم که چگونه این عکس‌ها روی تلفن شما قرار گرفتند ، باید درک کنیم چه چیزی شبکه را تشکیل می‌دهد.

شبکه‌ها گروه‌هایی از دستگاه‌های بهم پیوسته هستند. هر دستگاهی که به یک شبکه متصل باشد به عنوان "گره" شناخته می‌شود. اکثر شبکه‌های مدرن دارای گره‌های زیر هستند:

  1. کارت‌های رابط شبکه / آداپتورهای شبکه
  2. سوئیچ‌ها
  3. روتر
  4. نقطه دسترسی بی‌سیم

1. کارت‌های رابط شبکه

کارت‌های رابط شبکه همچنین به عنوان آداپتورهای شبکه معروف هستند و سخت‌افزاری است که در رایانه‌ها ، مانند لپ‌تاپ یا رایانه شخصی نصب شده است. اگرچه خود یک گره نیستند اما به رایانه‌ها و دستگاه‌های الکترونیکی اجازه می‌دهند به عنوان یک گره به یک شبکه بپیوندند.

2. سوئیچ‌ها

سوئیچ‌های شبکه گره‌های مرکزی هستند که با ایجاد سریع و حذف نقاط اتصال ، پیام‌ها را بین گره‌های یک شبکه یکسان هدایت می‌کنند. شما می‌توانید با حفظ جریان اطلاعات بین دستگاه‌ها در یک شبکه ، چه بی‌سیم و چه سیمی ، آنها مدیر شبکه کنید.

3. روتر

روتر شبکه وسیله‌ای است که دو یا چند شبکه جداگانه را به هم وصل می‌کند. روترها داده‌ها را به سایر روترهای شبکه‌های مختلف منتقل می‌کنند تا زمانی که داده به مقصد خود نرسد.

4. نقاط دسترسی بی‌سیم

WAP ها به رایانه‌ها و گره‌های اطراف اجازه می‌دهند با یک شبکه بطور بی‌سیم و معمولاً از طریق WiFi ارتباط برقرار کنند. آنها گره‌هایی هستند که توانایی بی‌سیم شدن یک شبکه سیمی را فراهم می‌کنند.

برای گسترش دامنه قابلیت‌های بی‌سیم یک شبکه ، مثلاً در یک ساختمان بزرگ ، می‌توانید چندین WAP وصل کنید. بااین‌حال ، WAP ها جزء مورد نیاز یک شبکه نیستند.

اتصال WiFi در مقابل اتصال به اینترنت

برخلاف تصور عامه ، WiFi هیچ ارتباطی با اتصال به اینترنت ندارد و این دو اصطلاح نباید به صورت متقابل مورد استفاده قرار گیرند.

WiFi فقط در مورد قدرت اتصال شما به یک نقطه دسترسی بی‌سیم (WAP) واقع در شبکه محلی شما (LAN) استفاده می‌شود. اتصال به اینترنت قدرت اتصال روتر شما به اینترنت را اندازه‌گیری می‌کند. شما می‌توانید یک اتصال قوی به وای فای خود داشته باشید ، اما هیچ ارتباطی به اینترنت و بالعکس نداشته باشید.

تولد اینترنت

اینترنت در اواخر دهه 1960 و اوایل دهه 1970 از فناوری جدید شبکه ایجاد شده توسط وزارت دفاع ایالات‌متحده آغاز شد. هدف آن پیوند دادن دانشمندان و محققان مختلف وزارت دفاع در سراسر ایالات‌متحده بود كه بر روی پروژه‌های دفاعی كار می‌کردند و تنها محققان ARPANET در شبکه‌هایی که در آن دانشگاه کار می‌کردند ، گنجانیده شدند. با پیوستن شبکه‌های بیشتر و بیشتر به سیستم ، اینترنت شکل گرفت.

اینترنت چیست؟

از نظر اصولی ، اینترنت مجموعه‌ای بهم پیوسته از شبکه‌هایی است که با استفاده از پروتکل‌های اینترنت ارتباط برقرار می‌کنند. بااین‌حال ، دستگاه‌ها و فناوری‌های جدید روش‌های جدیدی برای اتصال به شبکه‌ها از طریق اینترنت ایجاد کرده‌اند.

1. اینترنت سیمی

رایج‌ترین شکل اتصال به اینترنت است. صدها هزار مایل سیم در سراسر جهان گذاشته شده است. از خطوط تلفن (DSL) گرفته تا کابلهای فیبر نوری.

داده‌ها می‌توانند تا 70 درصد سرعت نور از طریق رسانه‌های سیمی ایده‌آل مانند کابل‌های فیبر نوری عبور کنند. بسیاری از این سیم‌ها برای جلوگیری از تخریب ، در زیر زمین یا زیر آب گذاشته می‌شوند. 

2. اینترنت ماهواره‌ای

افرادی که ظروف ماهواره‌ای روی سقف خود دارند از طریق ماهواره به اینترنت متصل می‌شوند. معمولاً در صورت عدم وجود اتصالات سیمی در منطقه محلی برای اتصال به اینترنت مانند کشورهای جهان سوم و مناطقی با جمعیت کم از این نوع اتصال استفاده می‌شود.

اگرچه ماهواره نسبتاً سریع است ، اما به دلیل مسافت‌های طولانی‌تر انتقال کمی کندتر است. همچنین ، اگر آدرس نهایی داده‌ها در محدوده ماهواره قرار نگیرند ، داده‌ها باید از ماهواره‌ای به ماهواره دیگر منتقل شوند تا اینکه به محلی برسند که در محدوده آن باشد.

3. اینترنت تلفن همراه

علاوه بر این ، تلفن‌های همراه به اینترنت پیوسته‌اند. تلفن‌های همراه با استفاده از برج‌های سلولی ، که به سیم‌های فیزیکی و اینترنت وصل می‌شوند ، متصل می‌شوند.

برج‌های سلولی مانند نقاط دسترسی بی‌سیم بسیار گسترده هستند ، به جز اینکه فقط برای تلفن‌های همراه یا دستگاه‌های دارای داده امکان‌پذیر هستند. تلفن‌های همراه ممکن است به عنوان روترهای بی‌سیم با استفاده از نقاط مهم تلفن همراه عمل کنند ، که در آن یک لپ‌تاپ یا دستگاه مشابه می‌تواند با استفاده از WiFi برای دسترسی به اینترنت متصل شود.

اینترنت چگونه کار می‌کند؟

وقتی ایمیل خود را باز می‌کنید ، برنامه ایمیل شما از طریق کارت رابط شبکه لپ‌تاپ خود استفاده از WiFi محلی خود درخواستی را به ارائه دهنده ایمیل شما (به عنوان مثال Gmail) ارسال می‌کند. WAP سپس درخواست را از طریق سیم به روتر محلی ارسال می‌کند.

روتر محلی آن درخواست را گرفته و آن را به روتر دیگری ارسال می‌کند و از طریق زنجیره‌ای از روترها تا زمان انتقال داده‌ها بر روی یکی از کابل‌های ارتباطی به ایالات‌متحده ارسال می‌شود.

در یک مرکز داده Google (به دلیل استفاده از Gmail) در خواست به پایان می‌رسد. سپس Google درخواست شما را برای دریافت هر ایمیل جدیدی ، پردازش کرده و ایمیل‌های جدید و خوانده نشده شما را در یک بسته دیجیتالی به نام "پاسخ" بسته‌بندی می‌کنند و آن بسته را به همان آدرس (لپ‌تاپ شما) ارسال می‌کنند. این پاسخ در مسیر برگشت مسیرهای مختلفی را با همان سازوکارهای مذکور طی می‌کند.

داده‌ها از مرکز داده‌های Google از طریق چندین خط منتقل شده و به روتر / مودم منزل شما می‌رسند و از طریق WiFi منزل شما در دسترس قرار می‌گیرند. کارت رابط شبکه لپ‌تاپ شما پاسخی را دریافت می‌کند و آنرا به برنامه ایمیل شما ارسال می‌کند و سپس صندوق ورودی شما حاوی یک نامه جدید می‌شود. این پروسه طولانی در چشم بر هم زدن اتفاق می‌افتد و بسیار جالب است.

مطالب مرتبط

آینده خانه‌های هوشمند با هوش مصنوعی و یادگیری ماشین

اینترنت اشیا (IoT) اصطلاحی ست که می‌تواند برای طیف گسترده‌ای از محصولات قابل استفاده می‌باشد از اتومبیل، لوازم خانگی، امنیت، رایانه تا موارد دیگر. عنصر مشترک در بین این فناوری‌ها این است که همه آنها راهکارهای تعبیه شده شده با حالت‌های پیشرفته ارتباط برای تبادل داده‌ها و اطلاعات موجود در هر نوع و مدل جدید را دارند.

فرصت‌ها و موانع اصلی پیش روی اینترنت اشیا

در چند دهه اخیر چشم‌انداز دیجیتالی ما به سرعت توسعه یافته است و روشهای غیرمنتظره‌ای برای ادغام علوم رایانه در فضاهای کاری، تفریحی و خانوادگی کشف کرده‌ایم. واقعاً حیرت‌انگیز است که چقدر اینترنت اشیا (IoT) در دنیای ما جا پیدا کرده است. این تکنولوژی هرچه بیشتر در دسترس قرار گیرد، چالش‌های بیشتری را رفع می‌کند.

چند گام مؤثر در افزایش امنیت روشنایی هوشمند در اینترنت اشیا

نورپردازی روزگاری یک گره انرژی تلقی می‌شد اما سیستم‌های پیشرفته روشنایی امروزی مبتنی بر سنسورها و دیودهای ساطع کننده نور (LED) نه تنها دارای صرفه‌جویی در مصرف انرژی هستند بلکه همه اطلاعات شرایط محیطی را دریافت می‌کنند.

چگونه شبکه‌بندی کنترل روشنایی ساختمان را ساده‌تر می‌کنند

از زمان تصویب استاندارد مش و شبکه‌بندی بلوتوث در سال 2017، این شبکه همچنان در کاربردهای روشنایی حرفه‌ای به پیشرفت خود ادامه می‌دهد.