تأثیر اینترنت اشیا در تناسب اندام و ورزش (قسمت دوم)

تأثیر اینترنت اشیا در تناسب اندام و ورزش (قسمت دوم)

یکی از دلایل اصلی که اینترنت اشیا تابه‌حال چنین تأثیری در صنعت تناسب اندام داشته است بینش جدیدی است که نسبت به ورزش فراهم می‌کند. با در نظر گرفتن اهداف فردی ورزش، هدف بیشتر افراد بهبود در انجام برخی حرکت‌های ورزشی و اندازه‌گیری میزان پیشرفتشان است. با جمع‌آوری مداوم و ارائه داده‌ها که می‌تواند برای ردیابی رشد شخصی استفاده شود، تکنولوژی IoT با ارائه نمایش بی‌سابقه‌ای اساساً تغییر یافته است.

اینترنت اشیا IoT

در قسمت قبل به 4 مورد از روند تأثیرگذار اینترنت اشیا در تناسب اندام پرداختیم، در این قسمت به دیگر موارد آن می‌پردازیم. یکی از دلایل اصلی که اینترنت اشیا تابه‌حال چنین تأثیری در صنعت تناسب اندام داشته است بینش جدیدی است که نسبت به ورزش فراهم می‌کند. با در نظر گرفتن اهداف فردی ورزش، هدف بیشتر افراد بهبود در انجام برخی حرکت‌های ورزشی و اندازه‌گیری میزان پیشرفتشان است. با جمع‌آوری مداوم و ارائه داده‌ها که می‌تواند برای ردیابی رشد شخصی استفاده شود، تکنولوژی IoT با ارائه نمایش بی‌سابقه‌ای اساساً تغییر یافته است.

5- تجارب هوشمند ورزشکاران

به اشتراک‌گذاری داده‌ها و ترکیب آن با برنامه‌های هوشمند عالی است، اما برخی از افراد می‌خواهند تجارب شخصی خود را نیز بهبود بخشند. باشگاه‌ها، کلاس‌ها و اپلیکیشن‌ها با استفاده از تکنولوژی IoT برای بهبود تجربه ورزشکاران خود به این میل نیاز دارند و متمرکز بر نیازهای فردی هستند. Peleton نمونه‌ای درخشان از یک شرکت است که ارائه‌ی تجربه‌های هوشمند مهیج به ورزشکاران و همچنین ارائه‌ی برنامه‌های گروهی را بر عهده دارد.

6- سنسورهای دقیق

تا چهار سال پیش، مانیتور ضربان قلب یک وسیله‌ی منحصربه‌فرد بود که ورزشکاران به دنبال ردیابی ضربان قلب به بدنشان وصل می‌کردند. امروزه سنسورهای ضربان قلب همه جا هستند. آنها به پوشیدنی‌های هوشمند تعبیه شده‌اند، بلافاصله و به طور مداوم داده‌ها را از مچ دست فرد به رایانش ابری منتقل می‌کنند. سنسورها در سالهای آینده پیشرفت بیشتری خواهند کرد و نیاز به توان ، سخت‌افزار و زیرساخت کمتری خواهند داشت.

داده‌های قابل مصرف و قابل اجرا راهکار کلیدی است

آینده تناسب اندام مبتنی بر IoT به وضوح روشن است، به ویژه با توجه به این واقعیت که تکنولوژی رایانش ابری جمع‌آوری، ذخیره و ارائه مقدار زیادی از اطلاعات نسبتاً مقرون به صرفه را امکان‌پذیر ساخته است. نهادهای استاندارد هر روز به راحتی داده‌های جدید را به مجموعه جمعی و سیستم‌عامل‌های توسعه پوشیدنی داده‌اند تا توسعه دهندگان فرصت ایجاد تجارب مهیج را در اکوسیستم‌های محصول پوشیدنی فراهم آورند.

برنامه‌های تلفن همراه مربوط به تناسب اندام و سلامتی نیز همچنان از یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های هوشمند هستند ، اما یک مشکل جدی در این زمینه وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد: زمانی که تمام داده‌های تناسب اندام اطلاعات زیادی را ارسال می‌کنند، با استفاده از سنسورهای هوشمندانه و انواع داده‌های جدید که به‌طور مداوم ظاهر می‌شوند، چگونه فرد از طریق این برنامه‌ها همه چیز را تحت کنترل قرار دهد ؟

به طور متوسط فرد تنها می‌تواند اطلاعات را به صورت مولد مصرف کند و هنگامی که ردیاب‌های تناسب اندام جریانهای داده‌های متفاوتی را برای ایجاد معیارهای جدید (مانند ضربان قلب نسبت به فاصله در مقابل سرعت) مرتبط می‌کنند، بر چالش‌ها غلبه کنند. برای اطمینان از اینکه IoT همچنان به شکل سازنده آینده آمادگی جسمانی را تشکیل می‌دهد، تولیدکنندگان و سازندگان نرم‌افزار باید مسئولیت داده‌هایی را که تولید می‌کنند، بپذیرند و آن را بلافاصله قابل مصرف و عملی کنند. بااین‌حال، با ارائه دیدگاه‌های روشن و قابل هضم از اطلاعات در فعالیت‌های موجود، فرصتی برای صنعت تناسب اندام به‌طور کامل به وجود می‌آید.

IoT فرصت‌های متعدد برای صنعت تناسب اندام را ارائه می‌کند. اما توسعه دهندگان و تولید کنندگان باید اطلاعات دستگاه را برای دستگاه‌های تناسب به کار بگیرند تا واقعاً هوشمند شوند.

مطالب مرتبط

پیش بینی آینده اینترنت اشیا بر اساس مشاهدات سال 2018

طبق پیش‌بینی‌های اوليه Gartner، می‌بایست در حدود 4/8 ميليارد شي متصل به شبكه تا ابتداي سال 2017 وجود می‌داشتند در حاليكه هم‌اكنون در سال 2018 اين آمار به مرز 20 ميليارد شي رسيده است و اين نشاندهنده نقش كليدي IoT در اهداف آتي سال 2018 می‌باشد.

اینترنت اشیا به گرسنگی در جهان پایان می‌دهد

فناوری‌های پیشرفته در اینترنت اشیا (IoT) می‌توانند به از بین بردن علل کلیدی زباله‌های مواد غذایی کمک کنند.

اتومبیل‌های خودران و تکنولوژی اینترنت اشیا

بدیهی است که حمل و نقل توام با آسایش و آرامش، باعث افزایش رضایتمندی از زندگی می‌گردد. در این راستا اتومبیل‌های خودران می‌توانند صنعت حمل و نقل را متحول سازند.

درمان بیماری سرطان با کمک تکنولوژی‌های هوش مصنوعی و اینترنت اشیا

تکنولوژی اینترنت اشیا می‌تواند به ساده نمودن زندگی روزانه‌ی ما کمک کند. در این راستا صنعت بهداشت و درمان یکی از زمینه‌هایی است که IoT می‌تواند روی آن تأثیر مثبت بگذارد.

خدمات اینترنت اشیا به سالمندان

بر اساس آخرین مطالعات انجام شده، پیش‌بینی می‌شود که جمعیت سالمندان تا سال 2050 دو برابر خواهد شد. با توجه به این روند، برخی از فناوری‌های مرتبط با اینترنت اشیا می‌تواند به مراقبت از افراد سالخورده کمک نماید.

اینترنت اشیا و رهبری روندهای فناوری اطلاعات

رشد دستگاه‌های هوشمند در سال‌های اخیر چشمگیر بوده است و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که تا سال 2025 ، 25 میلیارد شی به اینترنت متصل خواهد بود.

بهره‌وری از انرژی با استفاده از اینترنت اشیا

IoT در تکنولوژی‌های هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و فرایندهای صنعتی نقش مهمی ایفا می‌کند و شامل بسیاری از نوآوری‌هایی است که باعث می‌شود ما قوی‌تر و موثرتر عمل کنیم.

اینترنت اشیا و نقش آن در آینده‌ی کودکان و نوجوانان

آینده‌ی اینترنت اشیا متعلق به کودکان است. اگرچه این مضمون ممکن است پیچیده به نظر برسد اما آنچه در حال رخداد است بسیار ساده است. کافی است نگاهی به اطراف بیندازیم، تمام اشیایی که در اطراف ما وجود دارند مثل تلفن، ساعت، بلندگو و لامپ‌ها، همگی می‌توانند به اینترنت متصل شوند.