Nobka_how-are-salary-trends-changing-in-the-it-industry-after-the-introduction-iot-and-ai.jpg

تاثیرات اینترنت اشیا و هوش مصنوعی بر روند درآمدزایی در حوزه‌ی IT

افزایش محبوبیت به کارگیری تکنولوژی اینترنت اشیا ، فرصت‌های زیادی برای بهره برداری افراد از موقعیت به وجود آمده ، فراهم می‌آورد. در واقع ، IoT مانند اقیانوسی از کلان داده‌هاست که می‌تواند به شهرها برای پیش بینی‌های دقیق ، ارائه‌ی خدمات پزشکی به هنگام، biochips و تعمیر و نگهداری تجهیزات و ماشین آلات کمک کند و همین امر بر روند درآمدزایی در حوزه‌های مختلف تاثیرات چشمگیری داشته است.

افزایش محبوبیت به کارگیری تکنولوژی اینترنت اشیا ، فرصت‌های زیادی برای بهره برداری افراد از موقعیت به وجود آمده ، فراهم می‌آورد. در واقع ، IoT مانند اقیانوسی از کلان داده‌هاست که می‌تواند به شهرها برای پیش بینی‌های دقیق ، ارائه‌ی خدمات پزشکی به هنگام، biochips و تعمیر و نگهداری تجهیزات و ماشین آلات کمک کند و همین امر بر روند درآمدزایی در حوزه‌های مختلف تاثیرات چشمگیری داشته است. 
بسیاری معتقدند که با ظهور IoT ، پیشرفت‌های قابل توجهی در خانه‌های هوشمند و اتومبیل‌های خودران به وجود آمده است. همانطور که اینترنت اشیا مسیر پیشرفت خود را هموار می‌کند، حجم داده‌هایی که به وسیله گسترش دستگاه‌ها و سنسورها ایجاد می‌شود افزایش می‌یابند و در نتیجه‌ی این امر فرصت‌های تجاری زیادی فراهم می‌شوند.

تجزیه و تحلیل دقیق داده‌ها

اگرچه این تکنولوژی به تسریع روند تصمیم گیری‌های مهم کمک می‌کند اما همزمان مقدار قابل توجهی از داده‌ها را ارائه می‌دهد که تجزیه و تحلیل آن‌ها مشکلاتی را در پی خواهد داشت. با توجه به حجم بسیار زیاد داده‌ها ، عملکرد روش‌های سنتی بی‌فایده خواهد بود و قطعا نیاز به تحلیلگران داده‌ها در الویت قرار می‌گیرد.

تنها با یک تجزیه و تحلیل سریع و دقیق داده‌ها ، IoT می‌تواند وعده‌های خود را تحقق بخشد. برعکس، با تجزیه و تحلیل نادرست ممکن است همه چیز به شدت فاجعه آمیز شده و به سوء عملکرد دستگاه‌های مختلف و لوازم خانگی منجر شود. در واقع یادگیری عملکرد ماشین آلات و هوش مصنوعی تأکید بر ایجاد سیستم‌هایی است که با توجه به داده‌ها عمل می‌کنند و می‌تواند در سرمایه گذاری بر روی داده‌های تولید شده توسط IoT موثر باشند.

تقاضا برای محصولات بی‌نظیر AI در میان شرکت‌ها

در تجارت‌های بزرگ علاقه و رقابت رو به رشدی درباره‌ی فرصت‌های تجاری مرتبط با AI و IoT به چشم می‌خورد. در این رقابت تهاجمی ، صنایع فناوری اطلاعات برای عملکرد درخشان و ارائه‌ی راهکارهای انعطاف پذیر مبتنی بر هوش مصنوعی تحت فشار هستند تا به شرکت‌های دیگر هم کمک نمایند.

این مسئله به نوبه‌ی خود تقاضا برای کارکنان متخصصان IT ، به خصوص افرادی که درک عمیقی از یادگیری ماشین آلات، زبان‌های چندگانه برنامه نویسی و نرم افزار دارند را افزایش داده است. با این حال، این هم خبر بد و هم خبرخوب برای کارکنان IT محسوب می‌شود. با ورود کارکنان IT جدید به این حوزه ، فضای کار برای آن دسته از افرادی که به شیوه‌ی سنتی کار می‌کردند کوچک می‌شود. با این حال انتظار می‌رود این روند نتایج پیشرفته‌ی غیر قابل تصوری به همراه داشته باشد.

پیشتازی صنعت فناوری اطلاعات

با وجود IoT یا Machine Learning و اتوماسیون، بدون شک نیاز فزاینده‌ای برای کارکنان فناوری اطلاعات وجود خواهد داشت که نه تنها در تحلیل داده‌ها متخصص هستند بلکه می‌توانند داده‌ها را در جنبه‌های مختلف استفاده نمایند. 

بر اساس آخرین مطالعات انجام شده، از زمان راه اندازی IoT و AI حقوق و دستمزد کارکنان و متخصصین IT حدود 3% افزایش یافته است. در واقع، زمان آن رسیده است که کارکنان فناوری اطلاعات با توانایی اداره چندین نرم افزار بتوانند حقوق و دستمزد بیشتری را انتظار داشته باشند. تقاضا برای تجزیه و تحلیل داده و محبوب‌ترین زبان برنامه نویسی، پایتون نیز رو به افزایش است.

موفقیت داستان AI تا به امروز

در واقع، تعداد کمی از شرکت‌های برتر در حال حاضر قادر به ترکیب هوش مصنوعی در محصولات خود و در پی آن دستیابی به مقدار قابل توجهی از موفقیت هستند. یکی از این شرکت‌ها آمازون است که با دستیار صوتی الکسا به طور فزاینده‌ای در میان مردم محبوب شده است.

به نظر می‌رسد امروزه همه چیز بر مبنای تجزیه و تحلیل دقیق داده‌ها و به‌کارگیری IoT همراه با هوش مصنوعی است که این امر منجر به راحتی بیشتر و پیشرفت در حوزه‌های مختلف زندگی خواهد شد.