تغییر در روش‌های مسافرت با اینترنت اشیا

تغییر در روش‌های مسافرت با اینترنت اشیا

اینترنت اشیا (IoT) به مجموعه‌ی در حال رشد از دستگاه‌های متصل و هوشمند اشاره می‌کند که شما ممکن است بسیاری از آنها را قبلاً داشته باشید. مزایای استفاده از IoT در صنایع مختلف از کشاورزی تا سرگرمی را در بر می‌گیرد.

اینترنت اشیا IoT

اینترنت اشیا (IoT) به مجموعه‌ی در حال رشد از دستگاه‌های متصل و هوشمند اشاره می‌کند که شما ممکن است بسیاری از آنها را قبلاً داشته باشید. مزایای استفاده از IoT در صنایع مختلف از کشاورزی تا سرگرمی را در بر می‌گیرد. در سال‌های اخیر، صنعت مسافرت نیز از مزایای فناوری IoT برخوردار است و روش‌های خلاقانه‌ای در این زمینه فراهم کرده است که در ادامه بخشی از آن‌ها را مرور می‌کنیم.

1.    چک کردن اطلاعات پرواز با اسپیکر هوشمند

شرکت آمازون یک دستیار مجازی به نام الکسا را برای اسپسکرهای هوشمند خود معرفی کرده است. با الکسا، می‌توانید غذا، کتاب و موارد دیگر را سفارش دهید. شرکت هواپیمایی ایالات‌متحده اکنون اجازه ورود به سیستم هوشمند دستگاه را از طریق دستیار هوشمند آمازون، Google Home و همچنین Smartwatch Fitbit Ionic  می‌دهد. شما همچنین می‌توانید از این ویژگی برای پیدا کردن اطلاعات در مورد وضعیت پرواز یا امکانات موجود در طول سفر خود استفاده کنید. هواپیمایی ایالات‌متحده چندین سال پیش خدمات پیشگویی آنلاین را آغاز کرد و این پیشرفت با افزایش استفاده از دستیاران هوشمند در بازار مصرف‌کنندگان هماهنگ شده است.

2.    ردیابی ماشین‌های اجاره‌ای و ساده‌سازی فرایندهای درخواست مشتری

هنگامی که بسیاری از مردم به مقصد خود می‌رسند، آنها به محل‌های اجاره اتومبیل می‌روند و به دنبال یک سیستم موقت حمل‌ونقل برای خود می‌گردند. Hertz در میان برندهای تجاری است که از IoT برای نظارت بر ناوگان خود استفاده می‌کنند. سرویس این شرکت که Hertz 24/7 نامیده می‌شود، با استفاده از یک اپلیکیشن به راحتی قابل استفاده است. این سرویس حتی اجاره کامیون برای حمل کالاهای بزرگ مانند مبلمان را امکان‌پذیر می‌کند.

هر یک از اجاره‌کنندگان یک keyfob دریافت می‌کنند که با برچسب پشت شیشه‌ی ماشین همخوانی دارد. keyfob فعالیت ماشین را برای اولین بار برای مشتری فعال می‌کند، سپس به فرد اجازه می‌دهد تا داخل شود و سوئیچ ماشین را بردارد. خدمات صوتی نیز در داخل اتومبیل وجود دارد که افراد در صورتی که سؤالی دارند به مرکز تماس متمرکز متصل می‌کند.

پیشرفت در IoT به نفع مشتریان و سازمان‌های اجاره‌ای است. خدمات مانند هرتز اجازه می‌دهد تا مردم در هر زمان، نه فقط در ساعات کاری بتوانند اتومبیل اجاره کنند. علاوه بر این، برندهای اجاره اتومبیل می‌توانند وسایل نقلیه را در صورتی که اجاره‌کنندگان جدول زمانی را رعایت نکنند ردیابی نمایند.

3.    کمک به افراد برای جستجو و رزرو اتاق هتل

اگر برنامه‌های سفر زیادی را تجربه کرده باشید، احتمالاً زمان لازم برای رزرو یک اتاق هتل را به یاد می‌آورید. HotelTonight  یک وب سایت و برنامه برای رزرو اتاق رایگان است که به دنبال آسان کردن برنامه سفر برای مسافران است. HotelTonight  به شما کمک می‌کند تا خودتان رزرو روزانه همراه با گزینه رزرو پیشبرد معمول را انجام دهید. برخی از انتخاب‌های محل اقامت شما در برنامه شامل ویژگی‌های تخفیف محدود است که توسط برنامه ارائه می‌شود. این برنامه از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است و به شما کمک می‌کند پول بیشتری پس‌انداز کنید.

4.    جزئیات مربوط به چمدان گم‌شده‌ی مسافران

بسیاری از مسافران احساس نگرانی و اضطراب ناشی از گم کردن چمدان خود را تجربه کرده‌اند. به لطف ترابایت‌های باربری IoT دیگر چمدان شما گم نخواهد شد. با پرداخت تقریباً 400 دلار، شما می‌توانید یک ردیاب چمدان Louis Vuitton دریافت کنید که اگر کسی کیف شما را پس از بررسی آن باز کند، هشدار دریافت کنید. این راهکارها قدرت را در دست شما قرار می‌دهد تا موقعیت مکانی لوازم خود را ردیابی کنید، بنابراین می‌توانید زمان کمتری را صرف جستجوی کیف‌های خود و زمان بیشتری را صرف سفر کنید.

5.    ارائه اطلاعات پارکینگ

تحقیقات نشان می‌دهد رانندگان وقت، پول و سوخت را به دنبال یافتن پارکینگ خالی هدر می‌دهند. پیدا کردن یک پارکینگ خالی می‌تواند شما را مجبور کند تا دیرتر به هواپیما برسید. با این حال، مزایای فناوری پارکینگ IoT به مسافران و مدیران پارکینگ به طور یکسان کمک می‌کند. در طرف مصرف‌کننده، یک فرد می‌تواند یک پارکینگ را پیشاپیش رزرو کند، سپس به ردیف دقیق و سطح گاراژ پارکینگ هدایت شود. شرکت‌هایی که خدمات پارکینگ را ارائه می‌دهند می‌توانند از سنسورهای IoT که نشان‌دهنده زمان استفاده حداکثر، تعداد خودروهایی که در هر ساعت وارد و خارج می‌شوند را ببینند.

مثال‌های گفته شده در این مقاله لیست راه‌های متعددی را که می‌توانید با استفاده از تکنولوژی IoT سفر راحت‌تر و لذت‌بخش‌تری داشته باشید نشان می‌دهد.

مطالب مرتبط

اینترنت اشیا چگونه می‌تواند بهره‌وری در صنعت را بهبود بخشد

IoT به ما امکان می‌دهد داده‌های قابل اعتماد، ایمن و به‌هنگام را جمع‌آوری و آن را به اطلاعات بسیار مفید برای کسب و کار تبدیل کنیم. این روند به کاهش مصرف منابع برای بهبود کارایی و بهره‌وری کمک می‌کند.

اینترنت اشیا چگونه نیازهای خرده‌فروشی را برطرف می‌کند؟

اینترنت اشیا (IoT) شیوه زندگی افراد را تغییر داده است. نرم‌افزارهای اینترنت اشیا می‌توانند پیش‌بینی آب و هوا و یا به‌روز رسانی‌های خود را با دستورات صوتی بلندگوهای هوشمند خود دریافت کنند. در این میان چیزی که مصرف کنندگان ممکن است در مورد آن فکر نکنند این است که چگونه IoT چیزهای بیشتری را در تحقق نیازهای خرده‌فروشی انجام داده است. در ادامه شش نمونه از تأثیرات IoT در این زمینه مطرح شده است.

اینترنت اشیا و تحول در حوزه آموزش

اینترنت اشیا انقلابی در جهان صنعتی است و همچنین تأثیر عمیقی بر روی بخش مصرف کننده نیز داشته است. با پیشرفت مداوم به سمت یک جهان هوشمند، IoT بخشی از جنبه‌های متعدد زندگی شما خواهد بود.

اینترنت اشیا به بهبود فضای کسب و کار کمک می‌کند

در سال‌های اخیر، ارتباطات بین افراد، اشیا و کسب‌وکارها به طور فضاینده‌ای افزایش یافته است. فعال کردن اتصالات انعطاف‌پذیر و تبادل داده‌ها بین میلیاردها دارایی و فرایندها، فرصتی فوق‌العاده برای کسب و کارها ایجاد می‌کند. در این راستا مدل‌های تجاری و فرایندهای قدیمی در حال بازنگری و در حال ظهور فناوری‌های جدید هستند.