تکنولوژی‌هایی که آینده را تحت تأثیر قرار می‌دهند (قسمت سوم)

تکنولوژی‌هایی که آینده را تحت تأثیر قرار می‌دهند (قسمت سوم)

در دو مطلب گذشته به سه مورد از تکنولوژی‌هایی که آینده را تحت تأثیر قرار می‌دهند پرداختیم، در این مطلب به اینترنت اشیا به عنوان یکی از تکنولوژی‌های که آینده را تحت تأثیر قرار می‌دهد می‌پردازیم.

در دو مطلب گذشته به سه مورد از تکنولوژی‌هایی که آینده را تحت تأثیر قرار می‌دهند پرداختیم، در این مطلب به اینترنت اشیا به عنوان یکی از تکنولوژی‌های که آینده را تحت تأثیر قرار می‌دهد می‌پردازیم.

4. اینترنت اشیا

اینترنت اشیا (IoT) یک شبکه وسیع از "اشیا" یا دستگاههایی است که به اینترنت متصل شده‌اند و ارتباطات بین آنها را تسهیل می‌کند. IoT یکی دیگر از تکنولوژی‌هایی است که به از بین بردن شکاف بین حوزه‌های فیزیکی و دیجیتال کمک می‌کند. در سال 2016 ، 17میلیارد دستگاه متصل وجود داشت و برنامه‌ریزی بودجه برای سال 2020 بین 28 تا 100 میلیارد دلار است. توانایی اتصال دستگاهها به اینترنت چیزی جدید نیست، اما اکنون ما "اشیا" بیشتری را به اینترنت وصل کرده‌ایم.

IoT روابط جدیدی را بین اشیا با یکدیگر ، اشیا و مردم، و مردم و دیگر افراد ایجاد می‌کند تا همه‌چیز را ساده‌تر و کارآمدتر کند. به‌عنوان‌مثال، ما می‌توانیم ترموستات‌های هوشمند را از طریق تلفن‌های همراه خود کنترل کنیم، به‌طوری‌که دمای آن به هنگام ورود به خانه مناسب باشد. پیشرفت‌ها در آینده می‌تواند اتومبیل‌های ما را با تقویم‌های ما مرتبط کنند تا به صورت خودکار برای رسیدن به مقصد موردنظر در مسیر مطلوب حرکت کنند.

در مقیاس جهانی، IoT به‌طور قابل‌توجهی ما را به "شهرهای هوشمند" نزدیک خواهد کرد. با استفاده از سنسورها، IoT شهرهای ما را مؤثرتر، ارزان‌تر و مکان‌های امن‌تری برای زندگی فراهم می‌کند:

  • هنگام خروج از ساختمان‌های هوشمند ، آب و برق به صورت خودکار خاموش می‌شوند.
  • چراغ خیابان هوشمند هنگامی‌که هیچ‌کس عبور نمی‌کند، خاموش خواهد شد.
  • زیرساخت هوشمند به ما اجازه می‌دهد که گسل‌ها یا زوال در زیرساخت‌های شهر یا آلودگی در منابع آب را شناسایی کنیم.
  • شبکه‌های هوشمند می‌توانند انرژی بیشتری را در سراسر شهر استفاده و توزیع کنند.
  • اتومبیل‌های بدون راننده قادر به اتصال به سنسورهای هوشمند خواهند بود تا بهترین مسیر ممکن را تعیین کنند. آنها همچنین می‌توانند با سنسورهای ساخته شده در پیاده‌رو، برای تعیین مکان‌هایی که امکان پارک وجود دارد، ارتباط برقرار کنند.

البته، بسیاری از این پیشرفت‌ها راه طولانی را در پیش دارند. این پیشرفت‌ها به برخی از زیرساخت‌های موجود نیاز دارند تا جایگزین آن شوند. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که ارزش جهانی بازار اینترنت اشیا 6/2 تریلیون دلار تا سال 2025، به ویژه بخش مراقبت‌های بهداشتی، که پیشرفت‌های تشخیصی، درمان‌ها و نظارت بر سلامت را بر عهده دارند، خواهد بود.

آینده دیجیتال

در حال حاضر ما فقط می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که آینده ما چگونه خواهد بود و فقط شروع به دیدن قسمت کوچکی از آنچه ممکن است اتفاق بیفتد، کرده‌ایم. بااین‌وجود چیزی که ما می‌توانیم مطمئن باشیم این است که فناوری‌هایی که در این قسمت و بخش‌های قبلی معرفی شد، در حال تغییر جامعه هستند.

مطالب مرتبط

زبان‌های برتر برنامه‌نویسی برای توسعه اینترنت اشیا در سال 2018

همانطور که می‌دانیم، هدف از فناوری IoT اندازه‌گیری، جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها برای ارائه تجربه بهتر به مشتری و بهبود کیفیت محصول است. هر یک از سه مرحله‌ی  اندازه‌گیری، جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل ، دارای محیط کاری متفاوت با مجموعه‌ای از محدودیت‌های مختلف است.

درمان بیماری سرطان با کمک تکنولوژی‌های هوش مصنوعی و اینترنت اشیا

تکنولوژی اینترنت اشیا می‌تواند به ساده نمودن زندگی روزانه‌ی ما کمک کند. در این راستا صنعت بهداشت و درمان یکی از زمینه‌هایی است که IoT می‌تواند روی آن تأثیر مثبت بگذارد.

اینترنت اشیا و رهبری روندهای فناوری اطلاعات

رشد دستگاه‌های هوشمند در سال‌های اخیر چشمگیر بوده است و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که تا سال 2025 ، 25 میلیارد شی به اینترنت متصل خواهد بود.

چشم‌انداز و پیش‌بینی آینده اینترنت اشیا (اینفوگرافی)

اینترنت اشیا یک واژه عمومی یا اصطلاح چتری برای بسیاری از اشیایی است که به اینترنت متصل می‌گردند. IoT به زودی آینده جهان و ‌سبک ‌زندگی ما را دچار تغییر‌ و تحولاتی خواهد نمود. در اینفوگرافی زیر برخی از پیش‌بینی‌های مربوط به آینده و چشم انداز اینترنت اشیا (IoT) که در سال‌های نه چندان دور آینده شاهد آن خواهیم بود، آمده است