Nobka smart home

خانه جاییست که هوشمند باشد!

تکنولوژی ساختارهای قدیمی را تغییر داده و خانه‌ها از این تغییر و تحولات جدا نیستند. از سال 2017 برای داشتن یک خانه‌ی هوشمند شما مجبور نیستید در یک خانه‌ی ویلایی مجزا زندگی کنید. پیشرفت اینترنت اشیا (IoT) ، شهرهای هوشمند، تکنولوژی ZWave و ZigBee و انفجار فناوری‌های تلفن همراه و راه‌اندازی آن، همگی راه را برای آپارتمان‌های هوشمند هموار کرده‌اند.

تکنولوژی ساختارهای قدیمی را تغییر داده و خانه‌ها از این تغییر و تحولات جدا نیستند. از سال 2017 برای داشتن یک خانه‌ی هوشمند شما مجبور نیستید در یک خانه‌ی ویلایی مجزا زندگی کنید. پیشرفت اینترنت اشیا (IoT) ، شهرهای هوشمند، تکنولوژی ZWave و ZigBee و انفجار فناوری‌های تلفن همراه و راه‌اندازی آن، همگی راه را برای آپارتمان‌های هوشمند هموار کرده‌اند.

تکنولوژی هوشمند در آپارتمان‌ها می‌تواند در زمان و هزینه‌ی مدیران املاک صرفه جویی کند.

Andrew Livingstone ، مدیر اجرایی بزرگترین شرکت مدیریت املاک در ایالات متحده و جهان است. این شرکت حدود 425000 آپارتمان را در ایالات متحده ، انگلستان ، هلند ، مکزیک و به زودی در آسیا اداره می‌کند.

Livingstone می‌گوید: " ما یک شرکت آپارتمانی هستیم و تخصص، دانش و آنچه ما به طور انحصاری انجام می‌دهیم در این زمینه خلاصه می‌شود. در Greystar ما سه وظیفه انجام می‌دهیم. برای صاحبان شخص ثالث آپارتمان‌ها را اداره می‌کنیم. ما همچنین یک شرکت توسعه دهنده‌ی ساختمان‌های آپارتمانی هستیم و حدود 6 میلیارد دلار روی پروژه‌های توسعه‌ی ساختمانی سرمایه گذاری کرده‌ایم و می‌توان گفت یک شرکت مدیریت سرمایه گذاری محسوب می‌شویم. کارهای ما سه پایه‌ی اصلی توسعه‌ی ساختمان است و این دقیقاً همان چیزیست که ما می‌خواهیم."

حرکت به سمت خانواده‌ی هوشمند

طبق گفته‌ی Livingstone ، بسیاری از ویژگی‌های تکنولوژی‌های هوشمند به سرعت در آپارتمان‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌اند. او می‌گوید: " ما شاهد فناوری‌هایی مانند ترموستات Nest و اکوسیستم‌هایی هستیم که توسط گوگل توسعه می‌یابد. این تجهیزات به سادگی از طریق گوشی همراه قابل کنترل است و کاربران به راحتی می‌توانند از قفل بودن درها و عملکرد دوربین‌های امنیتی آگاه شوند."

بر اساس گزارش شورای مسکن ملی ، 35% از جمعیت ایالات متحده (112) میلیون نفر ، تمایل بیشتری به اجاره‌ی خانه تا خرید آن دارند . این افراد قشر جوان جامعه هستند که مناطق شهری را برای سکونت خود انتخاب می‌کنند و بیشتر از سایر افراد جذب تکنولوژی‌های روز دنیا می‌شوند.

خانه‌های هوشمند ؛ کنترل دما، تهویه و رطوبت هوا

به لطف استفاده از سیستم‌های هوشمندسازی منازل می‌توان از نصب و راه‌اندازی سیستم گرمایشی و سرمایشی استفاده‌ای بهینه کرد که به صرفه‌جویی در مصرف انرژی کمک زیادی می‌کند. مصرف انرژی در حداقل سطح مورد نیاز حداکثر راحتی را فراهم می‌کند. کنترل هوشمند این امکان را فراهم آورده است که هر اتاق، دمای خاص خود را فارغ از شرایط جوی خارجی داشته باشند. تنظیم دمای اتاق‌های مختلف موجب افزایش راحتی شده و به سلامت خانواده کمک می‌کند. وقتی که همه‌ ساختمان را ترک کنند دمای کل چند درجه کاهش می‌یابد. کاهش خودکار دما هنگام شب و در اتاق‌های خالی نیز به صرفه‌جویی در مصرف انرژی کمک می‌کند. تهویه‌ی هوا تنها زمانی که کسی در خانه است روشن می‌شود تا میزان اتلاف گرما و سرمای هوا کنترل گردد. گرمای هوا به وسیله‌ی شومینه در سراسر خانه از طریق کانال‌ها توزیع شده است.

جریان بزرگ سرمایه گذاری

Steve Duggan فروشنده شخصی املاک در Citihabitats در شهر نیویورک می‌گوید: "من شاهد سرمایه گذارانی هستم که کارهای نوسازی و یا ارزش گزاری پروژه‌ها را انجام می‌دهند و صاحبان فعلی نیز به طور فزاینده‌ای تکنولوژی را به منظور افزایش درآمد عملیاتی خود نگاه می‌کنند. ترموستات‌هایی مانند Nest، قفل‌های هوشمند و عایق‌های قابل جابجایی سفارشی برای جلوگیری از به هدر رفتن انرژی و کاهش هزینه‌ها به طور فزاینده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند."

وی می‌افزاید: "مستاجران ، به خصوص افراد زیر 30 سال، واکنش بسیار مثبتی نسبت به قفل‌های هوشمند در مقابل کلیدهای سنتی فلزی دارند. امنیت و راحتی اضافه شده در این خانه‌ها قطعاً مورد توجه قرار گرفته است."

مزایای یک خانه‌ی هوشمند چیست؟

و اما فایده‌ی ارتباط وسایل خانه با یکدیگر چیست؟ در یک کلام و به طور خلاصه جواب این است: راحت بودن! داشتن یک خانه‌ی هوشمند باعث می‌شود بتوانید کارهای زیادی را با زحمت کمتری انجام دهید. کارهایی مانند تنظیم تهویه، خاموش کردن لامپ‌ها، روشن کردن مایکروفر برای گرم کردن غذا و غیره.

شما می‌توانید برای وسایل خانه‌ی خود زمانبندی نیز تعیین کنید، بنابراین یکسری کارها در ساعات خاصی از روز به صورت خودکار انجام خواهند شد. حتی برخی از این وسایل هوشمند قابلیت یادیگری داشته و از کارهایی که شما انجام می‌دهید، می‌آموزند، در نتیجه با فعالیت بسیار کمتری می‌توانید انجام خیلی کارها را به صورت خودکار به وسایل خانگی خود محول کنید.