Xiaomi-Mi-360-Home-Security-Camera-2K-Pro-Malaysia-1.jpg

دوربین هوشمند، چشمی که مراقب همه چیز هست!

امروزه برای محافظت از امنیت خانه ی شما، انواع گجت های امنیتی هوشمند مثل سنسورهای حرکتی، آتش سوزی، درب و پنجره،... در دسترس شما قرار دارند، ولی در صدر آنها، دوربین‌های هوشمندی در بازار وجود دارند که شما را شگفت زده میکنند. این دستگاه‌ها به شما اطمینان میدهند ​که خانه‌تان ایمن است و در برابر سارقین محافظت میگردد.

خانه‌ هوشمند

با رشد سریعِ تحولات فناوری، پیش‌بینی آینده‌ای که مملو از ابزارهای هوشمند است، واقعی‌تر شده است. برای اطمینان از حفظ امنیت خانه ها، ابزارهای هوشمندی همچون دستگیره یا قفل هوشمند، سنسور های حرکتی، حسگرهای آتش سوزی و اکنون دوربین‌های هوشمندی در بازار وجود دارند که شما را شگفت‌زده می‌کنند. این دستگاه‌ها به شما اطمینان می‌دهند که خانه‌تان ایمن است و در برابر سارقین محافظت می‌گردد.

دوربین‌های هوشمند، همان دوربین‌هایی بی‌سیم هستند که کارهایی بیش از ضبط فیلم و ثبت تصاویر انجام می‌دهند. این دستگاه‌ها عملکردهای بیشتری برای شما به ارمغان میاورند و می‌توانند به شما کمک کنند که خانه خود را حتی زمانی که صدها کیلومتر دورتر هستید، نظارت کنید.

آنچه دوربین‌های هوشمند انجام می‌دهند

یک دوربین هوشمند تمام اتفاقاتِ خانه شما را نظارت می‌کند و از شبکه Wi-Fi شما برای انتقال ویدئو به گوشی هوشمند یا فضای ذخیره‌سازی ابری، برای آرشیو استفاده می‌کند. دوربین هوشمند از طریق یک برنامه رایگان که روی تلفن همراه شما نصب می‌شود، به گوشی شما متصل می‌شود و شما می‌توانید تمام تصاویر دوربین را به‌صورت زنده مرور کنید و همچنین تنظیمات خاصی را تغییر دهید.

نصب و راه‌اندازی دوربین هوشمند بسیار آسان است و به‌راحتی پس از دانلود اپلیکیشن و مطالعه دستورالعمل نصب، می‌توانید از آن استفاده کنید. البته، بسیار مهم است که دوربین‌های هوشمند خود را در نقاط استراتژیک خانه خود قرار دهید. به‌این‌ترتیب، مطمئن می‌شوید که هیچ نقطه کوری وجود ندارد که سارقان بتوانند از آن سوءاستفاده کنند.

ویژگی‌های دوربین هوشمند

به‌غیراز ضبط فیلم، در ادامه سایر ویژگی‌های یک دوربین هوشمند ارائه می‌گردد:

1. شناسایی چهره Face tag

توانایی دوربین هوشمند در تشخیص چهره، یکی از مهم‌ترین مزایای این نوع سیستم امنیتی هوشمند می‌باشد. با استفاده از این دستگاه، فقط با آپلود کردن عکس‌های خانواده و دوستان خود و برچسب‌گذاری آن‌ها به‌عنوان "امن" ، می‌توانید مطمئن شوید تنها هشدارهایی در ارتباط با تهدیدات واقعی را دریافت می‌کنید. این‌گونه هر بار، با شناسایی عزیزان و حیوانات خانگی خود توسط دوربین هوشمند، دیگر با اعلان‌های بسیار زیاد، بمباران نمی‌شوید.

2. سیستم حصار جغرافیایی و موقعیت‌یاب جهانی

سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS) و ویژگی‌های حصار جغرافیایی (Geofencing) به طور خودکار، صبح‌ها که باعجله از در بیرون می‌روید، دوربین هوشمند شما را روشن می‌کنند و برعکس، هنگامی که شما در حال برگشت و نزدیکی خانه هستید، سیستم را بدون نیاز به دخالت شما خلع سلاح می‌کند.

3. برقراری ارتباط

علاوه بر ثبت تصاویر، دوربین‌های هوشمند به سیستم‌های ارتباطی صوتی نیز مجهز هستند که به شما امکان می‌دهد به مکالمات محیط گوش دهید یا مراقب سایر صداهای مشکوک در خانه خود باشید. اگر متوجه شدید که سارقی در منزل حضور دارد، می‌توانید با صحبت‌کردن آنها را غافلگیر کنید تا فکر کنند شما در خانه حضور دارید.

4. تشخیص حرکت

این دوربین‌های هوشمند، مجهز به حسگرهایی هستند که حرکت را تشخیص داده و به طور خودکار به سمت منبع، حرکت می‌کنند. سپس با ویژگی Face Tag  تشخیص می‌دهند که آیا این فرد عضوی از خانواده می‌باشد یا نه و ضمناً از طریق اپلیکیشن گوشی هوشمند به شما هشدار نیز می‌دهد که متوجه حضور غریبه در خانه بشوید. این ابزار هوشمند، همچنین دارای ویژگی دید در شب می‌باشد تا اطمینان حاصل شود که خانه شما تمام‌وقت و 24 ساعته، محافظت می‌شود زیرا اغلب سارقان در تاریکی هوا و زمانی که شما خواب هستید دزدی می‌کنند.

5. طراحی بی‌سیم

همان‌طور که در بالا ذکر شد، اکثر دوربین‌های امنیتی موجود در بازار به‌راحتی نصب می‌شوند. این طراحیِ بی‌سیم، نیاز به متخصص را در نصب سیستم از بین برده است. شما فقط باید یک اپ را روی گوشی هوشمند خود نصب کنید و سپس دوربین هوشمند خود را به آن ارتباط بدهید. 

6. نظارت زندهٔ ویدئویی از راه دور

تا زمانی که اتصال به اینترنت وجود دارد، شما این امکان را دارید که تصاویر را به‌صورت زنده ببینید. این ویژگی برای زمانی ایده‌آل است که در یک‌زمان خاص از روز، اتفاقی در حال وقوع باشد و شما همان لحظه پلیس یا همسایگان را خبر می‌کنید.

7. ذخیره‌سازی ابری

لازم نیست نگران باشید که حجم بالای تصاویر، تمام فضای گوشی هوشمند شما را اشغال کند. تصاویر ویدئویی دوربین هوشمند فوراً در حساب کاربری شما در فضای ابری آپلود می‌شود و شما می‌توانید داده‌ها را در هر زمان و هر مکانی داشته باشید.

8. ذخیره‌سازی داخلی و باتری

در هنگام قطع برق، همچنان می‌توانید مطمئن باشید که دوربین هوشمند شما به‌درستی کار می‌کند زیرا مجهز به حافظه داخلی و باتری می‌باشد. این ویژگی به شما اطمینان می‌دهد که پس از وصل شدن برق و آپلود فیلم در فضای ابری، شما همچنان می‌توانید به داده‌ها دسترسی داشته باشید.

نتیجه

دوربین‌های هوشمند به طور فزاینده‌ای در حال تبدیل‌شدن به یکی از ضروریات خانه‌ها هستند. این دستگاه‌ها علاوه بر ثبت تصاویر و ضبط فیلم، دارای امکانات بیشتری مانند شناسایی چهره، تشخیص حرکت، GPS، geofencing، برقراری ارتباط دوطرفهٔ صوتی، مشاهدهٔ زنده و ذخیره‌سازی ابری هستند تا اطمینان حاصل شود که خانهٔ شما از این سیستم امنیتی بیشترین بهره را می‌برد.

لینک مطلب در اینستاگرام نُبکا

منبع

مطالب مرتبط

محبوبیت قفل‌های هوشمند در حال افزایش است و به‌راحتی می‌توان دلیل آن را فهمید:نیاز به امنیت!! فناوری‌های جدید امنیت زندگی ما را بهبود می‌بخشد و نیاز به گفتن نیست که امنیت از بالاترین نیازهای بشر است. در این مقاله به بررسی مزایای استفاده از قفل هوشمند و شش ویژگی کلیدی که هنگام خرید آن باید درنظر بگیرید ، پرداخته ایم.

هر اتاق در خانه شما هدف و عملکرد متفاوتی دارد و همین امر در مورد فناوری خانه هوشمند (فناوری متناسب با هر اتاق) نیز صدق می‌کند. هر کدام از سیستم‌های هوشمند هدف و عملکرد خاصی دارند. حتی اگر از یک حسگر حرکتی در چند اتاق‌ استفاده کنید، نحوه عملکرد آن حسگر در سیستم خانه هوشمند شما می‌تواند بسیار متفاوت باشد.

فناوری‌های هوشمندسازی فوق‌العاده کاربردی می‌باشند، به خانه‌های ما قدرت می‌بخشند و زندگی روزمره ما را کمی ساده‌تر می‌کنند. اگر واقعاً می‌خواهید کمی عمیق‌تر شوید و از فناوری‌های جدید اطلاع داشته باشید، بدانید که هر دستگاه و ابزاری که در خانه شما هست می‌تواند هوشمند شود. در ادامه برخی از غیرمعمول‌ترین دستگاه‌های هوشمندی که از وجودشان خبر نداشتید آورده شده است.

اوقاتی بوده است که در محل کارمان بودیم، و از خود پرسیده‌ایم حیوان خانگی‌مان، الان چه‌کار می‌کند و آیا حالش خوب است. اگر شما هم پِت دارید، شادی و امنیت حیوان خانگی شما باید در اولویت قرار گیرد. اگرچه شما نمی‌توانید همیشه در کنار دوست کوچک محبوبتان باشید، اما همچنان می‌توانید با هوشمند کردن خانه‌تان، مطمئن شوید که آنها ایمن و راحت هستند.