راهنمایی بر واقعیت افزوده (AR)

راهنمایی بر واقعیت افزوده (AR)

واقعیت افزوده (AR) نوعی تکنولوژیست که دنیای واقعی را با استفاده از اطلاعات دیجیتالی و رسانه ها مثل مدل ها و ویدیوهای سه بعدی، پوشش دادن در لحظه دوربین گوشی های هوشمند، تبلت، کامپیوترها و عینک های AR کامل تر می کند.

واقعیت افزوده AR

واقعیت افزوده با قرار دادن اشیاء مجازی در دنیای واقعی، محیط اطراف شما را به یک رابط دیجیتالی به هنگام تبدیل می کند. AR را می توان در طیف گسترده ای از تجربیات مشاهده کرد. در اینجا سه مقوله ی اصلی از تکنولوژی واقعیت افزوده بررسی شده است:


بینندگان 3D واقعیت افزوده، تکنولوژی AR، به کاربران این اجازه را می دهد که مدل های 3D در ابعاد واقعی را با استفاده از ردیاب ها یا بدون وجود آن ها، در محل مناسب جاگذاری کنند. ردیاب ها در واقعیت افزوده تصاویر ساده ای هستند که مدل های 3D قابلیت اضافه شدن به آن ها را دارند.


مرورگرهای واقعیت افزوده، می تواند روی نمایشگر دوربین شما اطلاعات متنی را نمایش دهد. به طور مثال با نشانه گرفتن دوربین گوشی خود به سمت یک ساختمان، اطلاعات تاریخی آن ساختمان و یا ارزش تخمینی آن به صورت متن روی صفحه ی نمایش ظاهر می شود.


بازی و سرگرمی  سومین موضوع مطرح شده در زمینه ی تجربیات واقعیت افزوده است که با ایجاد تجربیات همه جانبه برای بازی، تمام آنچه در محیط اطراف شما قرار دارد را به کار میگیرد. تجربه بازی کردن با زامبی ها را در اتاق خود تصور کنید! این روزها بیشترین استفاده از واقعیت افزوده در بازی های Pokemon Go است، که به کاربران اجازه می دهدpokemon  مجازی را که روی نقشه ی دنیای واقعی فرار می کند و پنهان می شود را دنبال کنند و بگیرند.
 

تجهیزات واقعیت افزوده


AR می تواند روی تمام صفحه های نمایش و درتمام ابزارهای ارتباطی استفاده شود:
از طریق دستگاه های تلفن همراه  مثل گوشی های هوشمند و تبلت ها، واقعیت افزوده مثل یک پنجره ی جادویی عمل می کند، به عنوان یک ناظر شما می توانید هولوگرام ها و مدل های چندگانه ی 3D را ببینید. صدها اپلیکیشن AR در iPhone ، iPad و سیستم عاملAndroid در دسترس هستند. 


بر روی PC و تجهیزات مرتبط با تلویزیون، واقعیت افزوده، از طریق دوربین وب عمل کرده و توسط صفحه نمایش پخش می شود. اداره کردن ردیاب در مقابل صفحه ی نمایش می تواند تا حدی سخت باشد.
در لنزها، عینک ها و صفحه نمایش هایی که روی سر قرار میگیرند، واقعیت افزوده  با ایجاد تجربه هایی که در زندگی روزانه با آن مواجه هستید، بخشی از کل دیدگاه شما را (مثل احساس تجربه ی Ironman با کمک Jarvis) در بر می گیرد.

راهنمایی بر واقعیت افزوده (AR)

بهترین روش های استفاده از واقعیت افزوده


شما می توانید مطابق با نیازهای کسب و کارتان یکی از راهکارهای واقعیت افزوده را به کار بگیرید:


واقعیت افزوده متناسب با طیف وسیعی از نیازهای کسب و کار است. اگر شما به بهینه کردن کارایی تیم فروش خود  نیاز دارید، راهکار مناسبی مثل AR را انتخاب کنید.
آیا نیاز دارید که یک ویژگی AR در برنامه ی خودتان یا یک بازی با نام تجاری جدید ایجاد کنید؟ با یک واقعیت افزوده ی SDK ادغام شوید.
نیاز به ایجاد یک کمپین چاپ تعاملی با ویژگی های واقعیت افزوده دارید؟ روی پرینتر خود یک "فراخوان به عمل"  نصب کنید و از بیننده ی AR موجود، قبل از صرف وقت و هزینه روی اپ خود بهره ببرید.


گستره ی وسیعی برای انتخاب ابزارهای واقعیت افزوده در دسترس است.ایجاد تجربه ی بازی جدید، بهبود فروش، خرده فروشی دیجیتال، جهت یابی و حتی طراحی تنها چند نمونه از این دسته هستند. واقعیت افزوده در حال حاضر برای کمک به تجسم اشیایی که در اتاق وجود ندارند و ایجاد تجارب تجاری همه جانبه که مشتری ها را به مرحله ی دیگری متصل می کند، استفاده می شود.
 

راهنمایی بر واقعیت افزوده (AR)


مطالب مرتبط: