سلامت، بهداشت و درمان، روندهای تکنولوژی در سال 2018 ، قسمت اول

اپلیکیشن های مراقبت درمانی گوشی های هوشمند می توانند به بیماران جهت برقراری ارتباط با پزشکان و تسهیل در روند درمان کمک کنند. در ادامه عوامل تاثیرگذار در توسعه ی برنامه های سلامت و درمان در سال 2018 بررسی می شوند.

اپلیکیشن های مراقبت درمانی گوشی های هوشمند می توانند به بیماران جهت برقراری ارتباط با پزشکان و تسهیل در روند درمان کمک کنند. در ادامه عوامل تاثیرگذار در توسعه ی برنامه های سلامت و درمان در سال 2018 بررسی می شوند.

با توجه به گسترش همه جانبه ی تکنولوژی تلفن های همراه، استفاده از اپلیکیشن های مرتبط با مراقبت های درمانی می تواند به حفظ سلامتی کمک کند. امروزه تقریبا تمام گوشی های هوشمند حداقل یک برنامه سلامت و تناسب اندام دارند چرا که این روزها افراد نسبت به سلامتی خود آگاهی بیشتری دارند.از طرف دیگر مفهوم (mobile health (mHealth به سرعت در حال افزایش و فراگیری است در حدی که Grand View Research پیش بینی کرده که ارزش بازار نرم افزارهای مرتبط با mHealth تا سال 2025 به بیش از 111 میلیارد دلار خواهد رسید.

سلامت، بهداشت و درمان، روندهای تکنولوژی در سال 2018

امروزه تقریبا دو سوم از اپلیکیشن های متنوعی که برای گوشی های تلفن همراه موجود است به سلامتی، بهداشت و شناخت داروها اختصاص دارد. با این حال ، با افزایش تعداد اپلیکیشن های در دسترس، نگرانی ها در مورد امنیت اطلاعات مهم نیز افزایش می یابد. به همین دلیل تکنولوژی محیطی امن برای افزایش عملکرد این اپلیکیشن ها ارائه می دهد. در ادامه روند پیشرفت تکنولوژی هایی که بر اپلیکیشن های سلامت و درمان گوشی های همراه تاثیر می گذارند مطرح می شوند:

تکنولوژی بلاک چین (Blockchain)

استفاده از تکنولوژی Blockchain به دلیل محبوبیت استفاده از ارزهای دیجیتال متداول است اما در حال حاضر این تکنولوژی نقش مهمی در بهداشت و درمان برای ضبط و حفظ اطلاعات مهم بیماران دارد. Blockchain با رمزگذاری داده ها امکان دسترسی آسان به آن ها را فراهم کرده و از سواستفاده یا از دست دادن آن ها جلوگیری می کند. همچنین به متخصصان بهداشت و درمان برای ایمن سازی پرونده الکترونیکی سلامت بیماران (EHR) کمک می کند.

هوش مصنوعی (AI)

هوش مصنوعی به پزشکان برای بررسی سلامت بیماران به روش های جامع تر کمک می کند. با استفاده از سیستم هوشمند هوش مصنوعی، لزومی ندارد بیماران برای ملاقات با پزشک خود در مطب ها منتظر بمانند. شرکت های برجسته در توسعه ی اپلیکیشن های گوشی های همراه، تکنولوژی AI را برای هوشمندسازی اپلیکیشن های مراقبت درمانی به کار می گیرند وعلاوه بر این در طی جراحی های پیچیده، تکنیک های AI احتمال خطاهای انسانی را تا حد زیادی کاهش می دهند.

تله مدیسن (Telemedicine)

تله مدیسن انقلابی ترین جنبه ی خدمات مراقبت های پزشکی این روزهاست. بر اساس گزارش های بهداشتی IT و CIO ، این تکنولوژی تا سال 2018 تقریبا درمان 7 میلیون بیمار را پوشش می دهد. این فناوری دارای ابعاد گسترده ای برای گسترش و بهبود در درمان بیماران از راه دور به خصوص در نقاط دور افتاده با کمبود امکانات پزشکی می باشد و باعث افزایش اعتماد بیماران می شود، چراکه آن ها به راحتی می توانند در صورت لزوم با پزشک خود مشورت کنند. تله مدیسن راهکاری مقرون به صرفه و مجازی برای مشورت با پزشک است که باعث ماندگاری این تکنولوژی در اپلیکیشن های مراقبت های درمانی می شود.

اینترنت اشیا (IoT) به مراقبت های درمانی می پیوندد

تکنولوژی IoT بر بسیاری از صنایع در سراسر جهان تاثیر گذاشته است و صنعت مراقبت های بهداشتی از این امرمستثنی نیست. یکپارچگی IoT با اپلیکیشن های مراقبت های پزشکی ، دسترسی به اطلاعات در مورد سلامت و بهبودی بیماران از طریق لباس های هوشمند و سایر وسایل هوشمند امکان پذیر می کند. علاوه براین بیماران می توانند با کمک دستگاه های هوشمند سلامت خود را بررسی کرده و اطلاعات دقیق را با پزشکان به اشتراک بگذارند.

ادامه دارد...