سلامت، بهداشت و درمان، روندهای تکنولوژی در سال 2018 ، قسمت دوم

امروزه تقریبا دو سوم از اپلیکیشن های متنوعی که برای گوشی های تلفن همراه موجود است به سلامتی، بهداشت و شناخت داروها اختصاص دارد. با این حال ، با افزایش تعداد اپلیکیشن های در دسترس، نگرانی ها در مورد امنیت اطلاعات مهم نیز افزایش می یابد. به همین دلیل تکنولوژی محیطی امن برای افزایش عملکرد این اپلیکیشن ها ارائه می دهد.

در پست قبل در مورد روند رو به رشد اپلیکیشن های mHealth و نیز برخی عوامل تاثیر گذار در این حوزه مورد بررسی قرار گرفت، در این پست به دیگر عوامل تاثیر گذار در حوزه سلامت و درمان می پردازیم.

دسترسی به سیستم پرداخت از طریق تلفن همراه

اخیرا تجارت الکترونیک، سیستمی را برای پرداخت از طریق تلفن همراه راه اندازی کرده است. در حال حاضر با توجه به برتری هایی که در اپلیکیشن های تلفن همراه وجود دارد، پرداخت از طریق تلفن همراه جایگاه ویژه ای در اپلیکیشن های مراقبت درمانی سال 2018 داشته است و امکان پرداخت هزینه های درمانی را در هر ساعتی از روز و در شرایط اضطراری میسر می سازد.

تاثیر گسترده ی واقعیت افزوده (AR)

اپلیکیشن های موبایل مبتنی بر AR با قدم گذاشتن در بخش های مختلف صنعت، آن را تحت تاثیر قرارداده اند. کارآموزان یا پزشکان می توانند روش های جدید جراحی و تشخیص بیماری را با کمک ابزار و اپلیکیشن های AR یاد بگیرند و همچنین این اپلیکیشن ها به متخصصان بهداشت و درمان کمک می کنند تا مهارت ها و دانش مربوطه در این زمینه را گسترش دهند.

امنیت داده ها در مرکز توجه

امنیت داده ها الویت هر ارائه دهنده خدمات بهداشتی است. mHealth باید از مجموعه مقررات HIPPA و HTECH با راهنمایی های FDA پیروی کند. راهکارهای ارائه شده توسط اپلیکیشن های مراقبت درمانی بر کاهش خطر و امنیت داده ها تمرکز می کند.

لازم به ذکر است که پیشرفت های تکنولوژی ارائه ی خدمات بهداشتی برای بیماران را در آینده افزایش می دهد. با استفاده ی افراد از مزایای این خدمات بدون در نظر گرفتن فاصله ی جغرافیایی می توان به آینده ی خدمات بهداشتی و درمانی امیدوار بود.