Nobka_smartcity_norm.jpg

شهرهای هوشمند تا سال 2025 به یک اصل مهم تبدیل می‌شوند

طبق گزارشی جدید تا سال 2025 شهرهای هوشمند به یک اصل مهم تبدیل می شود و داده ها اهمیتی حیاتی در زندگی پیدا می کنند.

شهر هوشمند

این گزارش توسط شرکت تحلیلگر IDC، با عنوان " داده‌ها برای تمام جنبه‌های زندگی انسان حیاتی شده‌اند " انجام شده است، توضیح می دهد که چگونه شهر‌های هوشمند نه تنها از بخش فناوری های پیشرفته، بلکه از طیف متنوعی از زمینه‌ها شامل مراقبت بهداشتی، اوقات فراغت، و مدیریت ترافیک بهره می برند.

این گزارش افزایش مزایای آشکار و گسترده ی تکنولوژی در شهر هوشمند را در دهه آینده پیش بینی می کند. 

در این گزارش آمده‌ است که مقدار داده های تولید شده در سطح جهانی، معادل یک تریلیون گیگابایت، ۱۰ برابر سال 2016 خواهد شد.

نویسندگان این گزارش افزودند که داده ها نه تنها ایجاد فرصت های جدید را تسریع خواهند کرد، بلکه در حفاظت از زندگی روزمره نیز حیاتی هستند.
این گزارش پیش بینی کرده است که تا سال 2025 تقریبا یک پنجم از داده های تولید شده در سراسر جهان به عنوان "حیاتی و مهم" و تقریبا یک دهم به عنوان "فوق العاده بحرانی" برای زندگی روزمره به شمار می آیند.

بخش هایی مانند مراقبت های بهداشتی به طور قابل توجهی ازمزایای شهرهای هوشمند بهره مند خواهند شد و به طور متوسط افراد در سال 2025 با دستگاه های مرتبط، تقریبا 4800 بار در روز ( که تقریبا هر 18 ثانیه یک بار است ) تعامل خواهند داشت.

نگرانی هایی درباره ی کسانی که اطلاعات را فراهم می کنند، شرکت های بزرگ را تحت تاثیر قرار می دهند، وجود دارد. مثل آنچه شهر بارسلونا به دنبال آن است، این کار با آزمایش اینترنت شهروند محور و به اشتراک گذاشتن اطلاعات اقتصادی، با هدف بهره وری از داده های محلی بدون نیاز به یکپارچه سازی سیستم عامل های آنلاین یا خصوصی سازی فضای عمومی، انجام می پذیرد.