xiaomi-smart-glasses.jpg

شیائومی عینک هوشمند خود را روانه بازار می‌کند

شیائومی با عرضه عینک هوشمند خود، فیسبوک را در بازار محصولات پوشیدنی به چالش می‌کشد. این دستگاه نه تنها قادر به عکسبرداری است، بلکه پیام‌ها و اعلان‌ها را نیز نمایش می‌دهد، تماس برقرار می‌کند، مسیریابی می‌کند و متون را درست جلوی چشم شما ترجمه می‌نماید.

فناوری

شیائومی با عرضه عینک هوشمند خود، فیسبوک را در بازار محصولات پوشیدنی به چالش می‌کشد. این دستگاه نه تنها قادر به عکسبرداری است، بلکه پیام‌ها و اعلان‌ها را نیز نمایش می‌دهد، تماس برقرار می‌کند، مسیریابی می‌کند و متون را درست جلوی چشم شما ترجمه می‌نماید. شیائومی هم مانند فیسبوک علاوه بر ویژگی‌های اصلی، بر وزن کم عینک نیز تأکید می‌کند. با این حال، با وزنی معادل 51 گرم، عینک شیائومی کمی سنگین تر از عینک‌های تولیدی فیسبوک (با همکاری (Ray-Ban است. علاوه بر این، این عینک دارای یک چراغ نشانگر است که در زمان استفاده از دوربین 5 مگاپیکسلی روشن می‌شود. عینک‌های هوشمند شیائومی از پردازنده چهار هسته‌ای ARM استفاده می‌کنند و بر روی اندروید اجرا می‌شوند. این محصول همچنین از فناوری تصویربرداری MicroLED استفاده می‌کند که به دلیل داشتن روشنایی و طول عمر بیشتر نسبت به OLED مشهور است. این شرکت می‌گوید این فناوری ساختار ساده‌تری دارد که به آنها امکان می‌دهد یک صفحه نمایش جمع و جور با پیکسل‌های جداگانه در اندازه 4μm ایجاد کنند. هرچند شما قادر نخواهید بود تصاویری را که رنگی می‌گیرید مشاهده کنید. شیائومی می‌گوید که از راهکار صفحه نمایش تک رنگ "برای عبور نور کافی از ساختارهای نوری پیچیده" استفاده کرده است. این شرکت توضیح می دهد که ساختار grating که روی سطح داخلی لنز حک شده، اجازه می‌دهد تا نور به شکلی منحصر به فرد شکسته شود و به صورت ایمن به چشم انسان هدایت گردد. فرایند شکست شامل پرتوهای بی‌شماری از نور است که به چشم انسان اجازه می‌دهد یک تصویر کامل را ببیند و کارایی این عینک‌ها را بسیار افزایش می‌دهد. به جای استفاده از سیستم‌های پیچیده‌ای مثل لنزهای چندگانه و آینه یا نیم آینه که در سایر محصولات میبینیم، در شیائومی همه این کارها داخل یک لنز واحد انجام می شود. این عینک‌های هوشمند فقط یک نمایشگر دوم برای گوشی شما نخواهد بود. بلکه به طور مستقل قادر به انجام بسیاری از کارها مانند انتخاب مهمترین اعلان‌ها برای نمایش دادن به شما (از جمله نوتیفیکیشن‌های خانه هوشمند و پیام‌های مخاطبین مهم) هستند. قابلیت مسیریابی (ناوبری یا navigation) این عینک می‌تواند نقشه‌ها و جهت‌ها را در جلوی چشم شما نشان دهد. همچنین می‌تواند افرادی را که با تلفن شما تماس می‌گیرند را نمایش داده و شما با استفاده از میکروفن و اسپیکر داخلی این عینک تماس برقرار کنید. این میکروفون همچنین می‌تواند صدا و گفتار را شناسایی کرده و با الگوریتم ترجمه اختصاصی شیائومی به صورت لحظه ایی (real time) آن را ترجمه کند. این ویژگی ترجمه، برای متون نوشته شده و متون عکس‌ها (به کمک دوربین عینک) نیز قابل استفاده است. 

متأسفانه ، این شرکت هنوز قیمت یا تاریخ عرضه این عینک را اعلام نکرده است . 

مطالب مرتبط

واقعیت افزوده و کاربرد آن در صنایع

Augmented-Reality یا واقعیت افزوده (AR) بخشی از انقلاب صنعتی دیجیتال در ساخت و تولید است. کارگران می‌توانند با استفاده از هدست، عینک یا گوشی هوشمندلایه‌ای مجازی که اطلاعات دقیق‌تری در مورد یک دستگاه یا یک فرایند تولید را مشاهده کنند. امروزه، برخی صنایع از این فناوری برای تعمیر و نگهداری تجهیزات استفاده می‌کنند.

تفاوت بین واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) چیست

واقعیت افزوده و واقعیت مجازی دو مفهوم مشترک هستند. هر دو آنها توانایی قابل‌توجهی در تغییر ادراک ما از جهان دارند.

هر آنچه باید در مورد دستیار صوتی آمازون الکسا بدانید

آمازون الکسا (Amazon Alexa) که به عنوان ساده الکسا شناخته می‌شود یک دستیار مجازی است که توسط آمازون ساخته شده و برای اولین بار در بلندگوهای هوشمند Amazon Echo و Amazon Echo Dot استفاده شده است.

واقعیت افزوده و blockchain و نقش آنها در دنیای بازی‌ها

فناوری‌های واقعیت افزوده (AR) و بلاک چین (blockchain) در حال ایجاد طوفان تمام عیار در بازی‌ها هستند، زمان آن رسیده است که درگیر آن شویم.