best-smart-home-devices-for-pet-owners.jpg

مراقبت از حیوانات خانگی با دستگاه های خانه هوشمند

اوقاتی بوده است که در محل کارمان بودیم، و از خود پرسیده‌ایم حیوان خانگی‌مان، الان چه‌کار می‌کند و آیا حالش خوب است. اگر شما هم پِت دارید، شادی و امنیت حیوان خانگی شما باید در اولویت قرار گیرد. اگرچه شما نمی‌توانید همیشه در کنار دوست کوچک محبوبتان باشید، اما همچنان می‌توانید با هوشمند کردن خانه‌تان، مطمئن شوید که آنها ایمن و راحت هستند.

خانه‌ هوشمند

اوقاتی بوده است که در محل کارمان بودیم، و از خود پرسیده‌ایم حیوان خانگی‌مان، الان چه‌کار می‌کند و آیا حالش خوب است. اگر شما هم پِت دارید، شادی و امنیت حیوان خانگی شما باید در اولویت قرار گیرد. اگرچه شما نمی‌توانید همیشه در کنار دوست کوچک محبوبتان باشید، اما همچنان می‌توانید با هوشمند کردن خانه‌تان، مطمئن شوید که آنها ایمن و راحت هستند. 

در ادامه تعدادی از بهترین دستگاه‌های هوشمند، برای شما، صاحبان حیوانات خانگی معرفی خواهد شد.

 

حسگرها

این روزها تقریباً برای همه چیز یک سنسور هوشمند وجود دارد از حسگرهای دما گرفته تا سنسورهای درب. این دستگاه‌های هوشمند می‌توانند به کاهش استرس شما در هنگام تنها گذاشتن حیوان خانگی‌تان در خانه، کمک کنند.

دیگر - وقتی بیرون هستید - نگران گرم بودن بیش از حد خانه و آسیب‌دیدن حیوان خانگی‌تان نباشید، شما برای این کار ترموستات هوشمند دارید. هر بار که سگ شما از درب مخصوصِ خود وارد یا خارج می شود، شما به کمک یک سنسور درب، نوتیفیکیشن دریافت میکنید. و اگر مونوکسید کربن یا دود در خانه وجود داشته باشد، بلافاصله از سوی سنسور های دود و گاز، یک هشدار به شما ارسال میگردد تا بتوانید مشکل را در اسرع وقت برطرف کنید. این حسگرها به شما کمک میکنند در همه حال از حیوان خانگی خود محافظت کنید، چه در خانه با آنها باشید یا نه.

 

دستگیره / قفل هوشمند

فرض کنید گاهی پیش می آید که به دلیل مشغله زیاد، نمیتوانید در ساعات کاری به خانه بروید تا سری به گربه تان بزنید، ضمنا کلید خانه را هم به کسی نداده اید یا  زیر پادری نگذاشته اید. داشتن یک دستگیره / قفل هوشمند، به شما این امکان را میدهد که یک رمز ورد موقت یا مدت دار برای پرستار حیوان خانگی تان تعریف کنید. مثلا برای روزهای فرد ساعت 12-9 ، یک رمز ورود اختصاصی برای پرستار سگ خود مشخص میکنید که در سایر اوقات کار نمیکند، ضمنا میتوانید برای اعتبار این رمز ورد هم یک دوره زمانی مشخص کنید . 

قلاده هوشمند

اگر دوست پشمالوی شما خیلی شلوغ‌کاری می‌کند و اغلب از خانه یا حیاط فرار می‌کند، یک قلاده هوشمند می‌تواند بسیار سودمند باشد. اکثر قلاده‌های هوشمند دارای GPS هستند، بنابراین شما می‌توانید به‌صورت زنده مکان دقیق گربه‌تان را همیشه ببینید. شما همچنین امکان ایجاد یک "حصار هوشمند" را دارید که در این فناوری اگر حیوان خانگی‌تان از محدوده‌ای که شما روی نقشه تعریف کرده‌اید خارج شود، برای شما نوتیفیکیشن خواهد آمد.

علاوه بر این، قلاده‌های هوشمند می‌توانند فعالیت و سلامت حیوان خانگی شما را نظارت کنند، بنابراین شما همیشه در جریان هستید که آیا آنها به‌اندازه کافی فعالیت کرده‌اند یا نه.

تنظیم دمای خانه با ترموستات هوشمند

هیچ‌کس دوست ندارد که خانه‌اش خیلی گرم یا خیلی سرد باشد و حیوان خانگی شما هم از این قاعده مستثنی نیست. یک ترموستات هوشمند می‌تواند منزل شما را در دمایی مطبوع و ثابت نگه دارد، صرف‌نظر از اینکه در خانه‌تان باشید یا خیر.

وقتی در محل کار یا بیرون از خانه با دوستانتان هستید، می‌توانید دمای خانه‌تان را با کمک اپلیکیشن روی گوشی هوشمند خود بررسی کرده و حتی تغییر دهید تا حیوان خانگی شما بیش از حد احساس گرما یا سرما نکند.

نظارت حیوانات خانگی با دوربین هوشمند

داشتن دوربین در خانه به دلایل بدیهی یک ایده هوشمندانه می‌باشد. شما می‌توانید همه چیز را از طریق رایانه یا گوشی خود مشاهده کنید، و این قابلیت‌ها برای هر صاحب حیوان خانگی بسیار ایده‌آل است.

یک دوربین هوشمند می‌تواند نقش مهمی در حفظ ایمنی حیوان خانگی شما داشته باشد. اگر کسی وارد خانه شما شود، می‌توانید علاوه با تماس با پلیس، هم دزد و هم حیوان خانگی خود را زیر نظر داشته باشید. علاوه بر این امکان ارتباط دوطرفه صوتی و تشخیص حرکت نیز وجود دارد

 

مطالب مرتبط

هر اتاق در خانه شما هدف و عملکرد متفاوتی دارد و همین امر در مورد فناوری خانه هوشمند (فناوری متناسب با هر اتاق) نیز صدق می‌کند. هر کدام از سیستم‌های هوشمند هدف و عملکرد خاصی دارند. حتی اگر از یک حسگر حرکتی در چند اتاق‌ استفاده کنید، نحوه عملکرد آن حسگر در سیستم خانه هوشمند شما می‌تواند بسیار متفاوت باشد.

به طور خلاصه، یک آشپزخانه هوشمند از فناوری‌های نوین، برای لذت بردنِ بیشتر از محیط آشپزخانه (یکی از شلوغ‌ترین اتاق‌های خانه) استفاده می‌کند. آشپزخانه مرکز خانه شماست. جای تعجب نیست که اکثر برندهای پیشرو، در چند سال اخیر اهتمام زیادی برای استفاده از فناوری‌های مبتنی بر اینترنت در محصولات خانگی به‌خصوص محصولات آشپزخانه، کرده‌اند.

چند سال پیش، داشتن یک سیستم یکپارچه خانه هوشمند مانند یک رویای محال محسوب می‌شد، اما الکسا همه چیز را تغییر داده است. به لطف افزایش سازگاری با انواع دستگاه‌های خانه هوشمند، Alexa و Amazon Echo هم‌اکنون یک سیستم کنترل مرکزی ایده‌آل برای خانه هوشمند شما هستند. جایی که قبلا ترکیبی متفاوت و متنوع از دستگاه‌ها و برندها بود، حالا Amazon Echo همه اینها را با هم یکپارچه کرده است. راه اندازی یک خانه هوشمند توسط الکسا واقعاً ساده است. البته برخی از دستگاه‌ها هستند که باید بیشتر مورد نظر قرار بگیرند، اما از دیدگاه الکسا، روند کار بسیار ساده است. در این مطلب ما شما را برای راه‌اندزی خانه هوشمندتان راهنمایی خواهیم کرد. اینکه چه تجهیزاتی بخرید و چگونه خانه هوشمند خود را به بهترین شکل راه اندازی کنید.

اینترنت اشیا و صرفه‌جویی در مصرف آب

اینترنت اشیا (IoT)، کنتورهای هوشمند آب و فناوری‌های دیگر فواید بسیاری را به همراه دارند. دولت‌ها در سراسر جهانبه دلیل ضررهای اقتصادی ناشی از ویروس کرونا با فشار زیادی مواجه هستند و شاید برای چند سال آینده در امر تأمین بودجه تحت فشار قرار بگیرند.