مزایای مکان‌یابی داده‌ها در اپلیکیشن‌های اینترنت اشیا (قسمت اول)

مزایای مکان‌یابی داده‌ها در اپلیکیشن‌های اینترنت اشیا (قسمت اول)

تحلیل داده‌های موقعیت مکانی به این معناست که چگونه بسیاری از کسب‌وکارهای مدرن، فرایندها، محصولات و یا خدمات خود را ردیابی می‌کنند

اینترنت اشیا IoT

اگرچه موقعیت مکانی همیشه برای اطلاع‌رسانی و اخذ تصمیمات تجاری موردنیاز است، اما دنیای مدرن نیازمند چیزی جدید است: جزئیات گرانشی رادیکال در مقیاس وسیع. تحول داده‌ها، تصمیم‌گیری‌های تجاری را بر اساس داده‌ها ضروری و درعین‌حال ممکن ساخته است. ذینفعان باید بدانند که انتخابات شما به عنوان مشتری به شهود و تجربه شما بستگی دارد. کسب دانش در کسب‌وکار مدرن به معنی همکاری بی‌نظیر دارایی‌های دیجیتالی و فیزیکی با فرایندها و عملیات، برای ایجاد بینش عملی است.

تحلیل داده‌های موقعیت مکانی به این معناست که چگونه بسیاری از کسب‌وکارهای مدرن، فرایندها، محصولات و یا خدمات خود را ردیابی می‌کنند و چگونه افراد با همه‌ی موارد فوق ارتباط برقرار می‌کنند. بدین ترتیب ردیابی دارایی‌ها در کسب‌وکار امکان‌پذیر می‌شود. در نظر گرفتن این تکنولوژی در بهینه‌سازی مسیرهای رفت‌وآمد وسایل نقلیه در شهرهای هوشمند ضروریست.

بهینه‌سازی زنجیره تأمین به صورت علمی

با استفاده از تکنولوژی مکان‌یابی داده‌ها ، دیگر نیازی به برگه‌های اکسل یا پایگاه داده‌های دستی برای مدیریت زنجیره‌های عرضه وجود ندارد. زیرا ارائه‌دهندگان راهکارهای اینترنت اشیا (IoT) قادر به ایجاد سیستم‌های ردیابی دارایی‌های مقیاس‌پذیر هستند که مانع از نیاز مردم به انجام اکثر وظایف زنجیره تأمین می‌شود. اپراتورها هم‌اکنون می‌توانند هر یک از دارایی‌های شخصی را در یک زنجیره تأمین پیگیری کنند، این در حالیست که به صورت مقیاس‌پذیری تمام دارایی‌ها در سراسر جهان که متحرک هستند، ردیابی می‌شوند. ردیابی دارایی‌ها، یک راهکار IoT در حال افزایش در مدیریت زنجیره تأمین است چراکه کارایی آنها مفید بوده است.

به‌عنوان‌مثال ساز و کار صنایع گل در صنعت زنجیره تأمین بسیار پیچیده است و همه‌چیز به شدت آرام پیش می‌رود. گلها اغلب در مکان‌هایی مانند کلمبیا رشد می‌کنند و سپس باید با هواپیما به ایالات‌متحده فرستاده شوند و قبل از رسیدن به یک فروشگاه گل، فروشگاه مواد غذایی یا مصرف کننده نهایی به یک انبار یخچال ارسال گردند. از آنجاییکه که گل‌ها بسیار حساس و ظریف هستند فرآیند مکان‌یابی داده‌ها و همکاری اینترنت اشیا در این زمینه باعث می‌شود گل‌ها هر زمان به دمای مطلوب برسند و در طی فرآیند حمل‌ونقل آسیب نبینند.

اگر همکاری IoT در زنجیره تأمین باعث کاهش ضایعات حتی تا 10 درصد شود، این امر منجر به افزایش بیش از 100 میلیون دلار پس‌انداز در سال می‌گردد. دانستن اینکه حمل گل چقدر گرانبها است و اعمال درجه حرارت مناسب در طی حمل و نقل برای صنعت زنجیره‌ی تأمین بسیار مهم است و در این راستا اینترنت اشیا مستقر راهکارهای امیدوار کننده برای بهینه‌سازی تدارکات زنجیره تأمین است که منجر به تقویت خدمات ذینفعان صنعت و صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌گردد.

ادامه دارد...

مطالب مرتبط

زبان‌های برتر برنامه‌نویسی برای توسعه اینترنت اشیا در سال 2018

همانطور که می‌دانیم، هدف از فناوری IoT اندازه‌گیری، جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها برای ارائه تجربه بهتر به مشتری و بهبود کیفیت محصول است. هر یک از سه مرحله‌ی  اندازه‌گیری، جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل ، دارای محیط کاری متفاوت با مجموعه‌ای از محدودیت‌های مختلف است.

رمزگذاری، آینده‌ی اینترنت اشیا را تقویت می‌کند

به گزارش گارتنر، تا سال 2020 بیش از 20 میلیارد واحد IoT نصب خواهد شد که نشان دهنده‌ی به وجود آمدن فرصت‌های جدید در کسب و کار است.

اینترنت اشیا به گرسنگی در جهان پایان می‌دهد

فناوری‌های پیشرفته در اینترنت اشیا (IoT) می‌توانند به از بین بردن علل کلیدی زباله‌های مواد غذایی کمک کنند.

اینترنت اشیا و رهبری روندهای فناوری اطلاعات

رشد دستگاه‌های هوشمند در سال‌های اخیر چشمگیر بوده است و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که تا سال 2025 ، 25 میلیارد شی به اینترنت متصل خواهد بود.

بهره‌وری از انرژی با استفاده از اینترنت اشیا

IoT در تکنولوژی‌های هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و فرایندهای صنعتی نقش مهمی ایفا می‌کند و شامل بسیاری از نوآوری‌هایی است که باعث می‌شود ما قوی‌تر و موثرتر عمل کنیم.

نقش اینترنت اشیا در آینده‌ی صنعت حمل و نقل

با توجه به روند پیشرفت تکنولوژی اینترنت اشیا و هوشمندسازی، شرکت‌ها و دولت‌ها از IoT برای کمک به حل مشکلات حمل و نقل، ترافیک و حتی مالکیت وسایل نقلیه بهره برداری می‌کنند.