چگونه واقعیت افزوده در فرودگاه‌ها تاثیر گذار خواهد بود؟

واقعیت افزوده چگونه در فرودگاه‌ها تاثیر گذار خواهد بود

واقعیت افزوده یا AR، دنیای مجازی را با واقعی ترکیب می‌کند تا زندگی واقعی را جذاب تر جلوه دهد و در حال نفوذ در تمامی صنایع می‌باشد. از تعمیر ماشین‌ها تا تشخیص‌های مربوط به حوزه‌ی سلامت از واقعیت افزوده استفاده می‌شود. اما چطور در فرودگاه‌ها تاثیر خود را خواهد گذاشت؟

واقعیت افزوده یا AR، دنیای مجازی را با واقعی ترکیب می‌کند تا زندگی واقعی را جذاب تر جلوه دهد و در حال نفوذ در تمامی صنایع می‌باشد. از تعمیر ماشین‌ها تا تشخیص‌های مربوط به حوزه‌ی سلامت از واقعیت افزوده استفاده می‌شود. اما چطور در فرودگاه‌ها تاثیر خود را خواهد گذاشت؟

مبانی AR:

با AR، جهان را می توان با اطلاعات در زمان واقعی برای ارائه به کاربران با روش های جدید برای تعامل با محیط اطراف شان پوشش داد و در ترکیب با گوشی های هوشمند مدرن، می توان کارهای عملی در زندگی روزمره و همچنین فرصت های جدید برای سرگرمی های تعاملی را فراهم نمود.

AR سالهاست که در زمینه‌های مختلف استفاده می‌شود ؛ حتی دستگاه‌هایی مانند Nintendo 3DS تجربه‌های واقعیت افزوده را ارائه می‌دهند. اما در تلفن‌های همراه و اکوسیستم‌های اپلیکیشنی با قدرت بیشتری ظاهر می‌شود و آمادگی خود را برای این موضوع حتی بیشتر اعلام می‌کند. از نقطه نظر بازدیدکنندگان فرودگاه، AR می‌تواند به‌عنوان یک مسیریاب، قدم بزرگ بعدی باشد.

مسیریاب واقعیت افزوده چیست؟

پیدا کردن مسیر در فضاهای عمومی بزرگ، مانند مراکز خرید و فرودگاه‌ها، به طرز حیرت‌انگیزی پیچیده است. بازدیدکنندگان که با طرح یک ساختمان یا مجتمع آشنا نیستند، باید از یک نقشه کمک بگیرند، به علائم و راهنماهای سنتی تکیه کنند و یا از یک کارمند درخواست کمک کنند.

مسیریاب AR برای ساده‌سازی این فرایند طراحی شده است و با استفاده از نشانه‌هایی به کاربر برای پیدا کردن یک مسیر درست یا یک منطقه مشخص کمک می‌کند.یک اپلیکیشن همراه که می‌تواند به افراد در رفتن به مکانی که می‌خواهند به آن برسند با دقت و سرعت بیشتر یاری رساند.

این تکنولوژی منجر به انواع تغییرات و با سرعت چشمگیری خواهد شد.که این امر می‌تواند به کلیشه قدیمی تلاش برای پیدا کردن وسیله نقلیه در یک پارکینگ خیلی بزرگ، یا از دست دادن پرواز به دلیل سردرگمی در فرودگاه و تعداد زیاد گیت‌ها پایان دهد.

از دیدگاه تجاری، مسیریاب واقعیت افزوده امکان نظارت بر ورود و خروج افراد بصورت دقیق، ارائه تبلیغات مبتنی بر مکان به مشتریان و گرفتن داده‌ها از طریق شمار زیادی از معیارها را فراهم میاورد. همه اینها باعث می‌شود که به‌راحتی بتوانیم راه‌کارهای سازمانی را به‌خصوص در مورد یک فرودگاه بهینه‌سازی کنیم.