چالش‌های استفاده از واقعیت مجازی در معماری-بخش دوم

چالش‌های استفاده از واقعیت مجازی در معماری-بخش دوم

در بخش اول این وبلاگ، ما در مورد چالش‌هایی که معماران و توسعه دهندگان املاک معمولاً هنگام جستجو برای درک ارزش واقعی استفاده از واقعیت مجازی (VR) در معماری دارند،، بحث کردیم. در این مطلب تصمیم داریم به مسائل بیشتری بپردازیم و ترس هایی را که برخی از معماران و توسعه دهندگان املاک از فناوری VR دارند را از بین ببریم.

واقعیت مجازی VR

در بخش اول این وبلاگ، ما در مورد چالش‌هایی که معماران و توسعه دهندگان املاک معمولاً هنگام جستجو برای درک ارزش واقعی استفاده از واقعیت مجازی (VR) در معماری دارند،، بحث کردیم. در حال حاضر ، می‌توانیم به این هدف دست یابیم که یک تور واقعیت مجازی بیش از حد واقع گرایانه ایجاد کنیم که می‌تواند تورهای واقعی جلوه کند. همچنین می‌توانیم عناصری را اضافه کنیم که باعث جذاب تر و معنی‌دار شدن ساختمان برای مشتری شود.

در این مطلب تصمیم داریم به مسائل بیشتری بپردازیم و ترس‌هایی را که برخی از معماران و توسعه دهندگان املاک از فناوری VR دارند را از بین ببریم.

چالش 4: واقعیت مجازی گاهی اوقات ایزوله است

افرادی که VR را امتحان کرده‌اند قبل از اجرا به احساس انزوا اعتراف می کنند. برای برخی، تجربه انفرادی VR لذت بخش است اما مواردی وجود دارد که مردم ترس از غوطه‌ور شدن در VR دارند.

هنگامی که این اتفاق می‌افتد بهتر است به آن فرد اطمینان دهید که به تنهایی نمی‌رود و می‌توانند یک گروه را با یک تنظیم فیزیکی VR مشاهده کند. با یک تنظیم چند کاربره، VR می‌تواند اجتماعی باشد. افراد در یک اتاق می‌توانند با محیط VR تعامل برقرار کنند و ضمن آزمایش آن، از فضای واقعی خود بگویند.

چالش 5: مشتری ها به ندرت به تنهایی تصمیم می گیرند

معمولاً بیش از یک تصمیم گیرنده وجود دارد. مشتریان به ندرت هنگام خرید ملک به تنهایی تصمیم‌گیری می‌کنند. این فرایند یک کار مشترک است. آنها همیشه این کار را با شریک زندگی، دوستان، بستگان یا والدینشان انجام می‌دهند و به شخصی احتیاج دارند که بتواند در مورد سرمایه گذاری بالقوه با وی بحث کنند.

بعضی اوقات، سایر ذینفعان بسیار دور هستند (به عنوان مثال در کشور، ایالت یا شهر دیگری ساکن هستند) و نمی‌توانند آن را به صورت یک VR در دفتر مشاهده کنند.

به همین دلیل سعی شده که VR به یک رایانه رومیزی، لپ تاپ، تلفن هوشمند، تبلت و هدست VR متصل شود تا مردم حین بازدید از یک ملک، مشاوران خود را هم مشاهده کنند. خریداران همچنین می‌توانند طراحی خانه آینده خود را با استفاده از VR سفارشی و نهایی کنند و توسعه دهندگان املاک و معماران می توانند از این ویژگی برای درگیر کردن مشتری خود در روند طراحی استفاده کنند.

مطالب مرتبط

با استفاده از واقعیت مجازی (VR) تجسم معماری آسانتر و قابل‌درک‌ خواهد بود. شما به جای ارائه تصاویر، فیلم‌ها و نقشه‌ها به مشتری، آنها را در یک نسخه دیجیتالی شبیه‌سازی شده از فضای موردنظر قرار می‌دهید تا آنها بتوانند طرح را تجربه کنند.

واقعیت مجازی و درمان فوبیا

مواجهه با ترس در واقعیت مجازی (VR) می‌تواند درمانی در آینده باشد. تقریباً سه بیمار از چهار بیمار مبتلا به هراس شدید از ارتفاعات توانستند بر این ترس غلبه کنند.

واقعیت مجازی چگونه باعث بهبود نتایج و افزایش همکاری در صنایع می‌شود

کسانی که بازی‌های سال‌های 1980 و 1990 را به یاد می‌آورند، یک نسخه ابتدایی از آنچه اکنون به عنوان واقعیت مجازی شناخته می‌شود را تجربه کرده‌اند. پیشرفت سریع تکنولوژی در سه دهه پیشرو به مردم اجازه استفاده از توپ‌های تنیس برای از بین بردن دشمنان مجازی را می‌دهد که نشان از کامل شدن این تکنولوژی است. در حال حاضر اکثر کاربران این تکنولوژی را در زندگی روزمره خود و در رایانه‌های شخصی و کنسول‌های تجربه می‌کنند.

شرکت‌ها چگونه می‌توانند از واقعیت مجازی و افزوده در کسب و کار خود بهره‌ ببرند

در طول چند دهه گذشته،تکنولوژی‌های AR و VR توجه زیادی را به خود جلب کرده است؛ کاربران در حال لذت بردن از این فناوری‌ها با استفاده از اپلیکیشن‌های مانند Pokémon go در گوشی‌های هوشمند و ویدئوهای 360 درجه در هدست‌های واقعیت مجازی هستند.