Nobka_The-Connectivity-Problem-in-Smart-Homes.jpg

چالش‌های پیش‌روی خانه‌های هوشمند - قسمت اول

طبق آخرین آمار، تعداد محصولات هوشمند از سال 2018 تا سال 2025 سه برابر می شود و 75 میلیارد دستگاه بزرگ هوشمند در سراسر جهان نصب خواهد شد. با توجه به رشد در حال پذیرش تکنولوژی‌های هوشمند در سراسر جهان، مزایای استفاده از این تکنولوژی برای مصرف کنندگان و جوامع همراه با مدل های کسب‌و‌کار افزایش می یابد و در این بین استفاده از مزایای این تکنولوژی در خانه های هوشمند بیش از پیش دیده می‌شود.

طبق آخرین آمار، تعداد محصولات هوشمند از سال 2018 تا سال 2025 سه برابر می شود و 75 میلیارد دستگاه بزرگ هوشمند در سراسر جهان نصب خواهد شد. با توجه به رشد در حال پذیرش تکنولوژی‌های هوشمند در سراسر جهان، مزایای استفاده از این تکنولوژی برای مصرف کنندگان و جوامع همراه با مدل های کسب‌و‌کار افزایش می یابد و در این بین استفاده از مزایای این تکنولوژی در خانه های هوشمند بیش از پیش دیده می‌شود. با این حال مشکلات اتصال در خانه های هوشمند ، بین مصرف کنندگان و دستگاه های متصل مانع ایجاد می‌کند. 

هدف از ارتباطات و عملکرد یک خانه ی هوشمند ایجاد محیطی امن و متصل با کنترل یکپارچه برای کاربران است. در ادامه مشکلاتی که برای ارتباطات خانه‌های هوشمند وجود دارد مطرح شده و سپس به راه‌حل‌های پیشنهادی برای هریک اشاره می‌شود: 

قابلیت همکاری

معمولا لوازم خانگی در خانه‌های هوشمند، با اطلاعات و داده های متنوع ، از طرف فروشندگان مختلف و با استانداردهای اتصال متفاوتی استفاده می شوند و به همین ترتیب دارای رابط‌های مختلف شبکه نیز می باشند. با این حال، مفهوم یک خانه هوشمند در بردارنده ی امکان همکاری هر دستگاه و سنسور و به اشتراک گذاری داده‌ها با یکدیگر است تا به یک سیستم واحد متصل شوند.

کنترل های چندگانه

مشکل دیگری که در فضای یک خانه ی هوشمند وجود دارد ، نقاط کنترل چندگانه است. کنترل اپلیکیشن‌های هوشمند از طریق صفحه نمایش لمسی مثال خوبی در این زمینه است . نقاط لمسی ،کنترل سیستم های مختلف IoT را به شدت پیچیده می‌کنند.

اتصال به مصرف کنندگان

امروزه بازار با ظهور دستگاه‌های هوشمند از طیف های مختلف اشباع شده است. علاوه بر این، با گذشت زمان، محصولات هوشمند روز به روز تکامل بیشتری پیدا می‌کنند. با این حال، هنگامی که صحبت از اپلیکیشن‌ها و لوازم هوشمند خانگی به میان می آید ، مصرف کنندگان علاقمند به استفاده آسان، قابل اعتماد و مهمتر از همه دستگاه‌های با دوامی هستند که نیازی به یادگیری و تغییر عادات مشتریان نداشته باشد.

رهبران صنعت ، با شناخت این مشکلات، برای حل چالش ارتباطات در خانه های هوشمند به صورت جدی تلاش کرده و استراتژی‌های مختلفی را برای ایجاد محصولات منسجم خانه‌های هوشمند ارائه داده‌اند.

راه کارهای ارائه شده برای اتصالات در خانه‌های هوشمند:

کنترل‌های متحد

وقتی که صحبت از اتصال وسایل و اپلیکیشن های متنوع به میان می آید، نخستین چیزی که به ذهن خطور می‌کند ایجاد یک ابزار مستقل به جای کانال‌های متعدد موجود برای کنترل هر دستگاه است.

هاب ALYT ابزاری برای کنترل همه‌ی وسایل و دستگاه‌های چند منظوره خانگی هوشمند شامل دوربین‌ها و محصولات IoT برای روشنایی ، ابزارهای دیجیتال برای سلامتی، امنیت و اتوماسیون خانگی است.

ALYT به عنوان یک پلتفرم آزاد ، با استانداردهای اتصال متفاوتی از IoT، از جمله وای فای، ZigBee ، Z-wave و بلوتوث کار می کند، و بدون در نظر گرفتن پروتکل مورد استفاده، مدیریت دستگاه را آسان می‌کند. 

طراحی وسایل متنوعی که قادر به اتصال به کنترل کننده‌هایی مانند دستیارهای صوتی هستند، روشی دیگر برای حل مشکل اتصالات است. به جای اتصال دستگاه ها به یکدیگر، این استراتژی ما را قادر می‌سازد تا اشیا را به سیستمی که برای مدتی قابل استفاده بوده تعمیم دهیم. 

به عنوان مثال، مصرف انرژي Toon Quby با Amazon Alexa سازگار است و Athom's Homey شما را قادر به کنترل حرارت، روشنایی، آشکارسازهای دود و شمع‌های هوشمند با استفاده از محبوب‌ترین دستیار صوتی در جهان می کند. همچنین ابزارهای خانگی هوشمند British Lightwave نیز می تواند با دستیارهای هوشمند Siri، Alexa و Google Assistant کنترل می شوند .

ادامه دارد...