چگونه اینترنت اشیا صنعتی ماشینکاری CNC را بهبود می‌بخشد

چگونه اینترنت اشیا صنعتی ماشینکاری CNC را بهبود می‌بخشد

بازار تجهیزات کنترل منطقی (CNC) قرار است الگوی رشد خود را طی سال‌های آینده ادامه دهد و تا سال 2024 به 93 میلیارد دلار برسد. این نرخ رشد سالانه بیش از 6 درصد است.

اینترنت اشیا IoT

بازار تجهیزات کنترل منطقی (CNC) قرار است الگوی رشد خود را طی سال‌های آینده ادامه دهد و تا سال 2024 به 93 میلیارد دلار برسد. این نرخ رشد سالانه بیش از 6 درصد است. ماشینکاری CNC در ساخت‌وساز مدرن بسیار مهم است و به ما کمک می‌کند تا در صنایع مختلف از کشاورزی و هوافضا گرفته تا سلاح گرم و مدارات الکترونیکی، محصولات متنوعی را ایجاد کنیم. اینترنت اشیا صنعتی (IIoT) قصد دارد کارخانه‌ها را متحول کند.

چگونه IIoT عملیات CNC را بهبود می‌بخشد؟

IIoT با استفاده از دستگاه‌های هوشمند نظیر تلفن‌های هوشمند و تبلت امکان برقراری ارتباط راحت با ماشین‌های CNC از راه دور و به روش‌های مختلف را فراهم می‌کند.

به‌عنوان‌مثال ماشین سازان می‌توانند تجهیزات خود را با استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه برنامه‌ریزی کنند و یا در مواقع موردنیاز از دستگاه‌ها اعلان دریافت کنند. این اعلان‌ها ممکن است در فواصل منظم تحویل داده شود یا دستگاه ممکن است هنگامی‌که چیزی خراب باشد یک نشان قرمز را پر کند و واکنشی نشان دهد.

هدف از دخالت IIoT در فضای CNC حذف انسان و جلوگیری از آسیب‌دیدگی احتمالی انسان است. تیم‌های آزمایشگاه‌های رباتیک در سرتاسر جهان در حال تلاش برای آینده‌ای هستند که در آن ربات‌ها از عهده بسیاری ازکارها برآیند.

با پیشرفت سنسورهای نیرو و سلول‌های بار، کابوتها یا بازوهای رباتیک در اجرای کارهای از قبل برنامه‌ریزی شده و پاسخگویی به نیازهای جاری ماشین‌های CNC در کف کارگاه‌ها عملکرد خوبی داشته‌اند. بعضی امور به سادگی قرار دادن قطعات در سطل زباله بسیار ساده است و در بعضی موارد باید کارهای ظریف‌تری نظیر تعویض ابزار یا قرار دادن قطعه‌های کاری در دستگاه CNC انجام دهند. بنابراین باید دقت فرایند و بهبود ایمنی برای کارگران فعال در صنعت بیشتر موردتوجه قرار گیرد.

متداول‌ترین صدمات در محل کار، اسپرین‌ها و کرنش‌ها است که به دنبال آن بریدگی‌ها و سوراخ‌ها ایجاد می‌شود. ازآنجاکه دستگاه‌های CNC از مته‌ها، ماشین‌های تراشکاری، روترها، آسیاب‌ها و ادوات چرخشی استفاده می‌کنند، کابوت رباتیک می‌توانند یکی از محبوب‌ترین ربات‌های IIoT در سال‌های آینده باشند.

فناوری‌های IIoT در قالب ارتباطات ماشین به ماشین نیز فرصت قابل‌توجهی را پیش پا می‌گذارند. در اینجا چند مثال آورده شده است:

دستگاه‌هایی که با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند می‌توانند بهتر از ماشین‌های مستقل با هم هماهنگ شوند. در یک کارخانه، کار با تجهیزات مونتاژ و محصولات با تکنولوژی پایین می‌تواند تجهیزات پیشرفته را خراب کند. این امر سرعت تولید را بهبود را می‌بخشد و آن را بسیار آسان‌تر می‌کند.

استقرار سنسورهای هوشمند در یک سری دستگاه‌ها، باعث می‌شود که اپراتورهای انسانی داده‌های مربوط به نقص و کیفیت محصول را در زمان واقعی دریافت کنند و معاینه بدنه که باید توسط یک متخصص کنترل کیفیت تأسیسات ساخت و مونتاژ انجام شود به صورت خودکار و توسط یک ربات انجام شود. در واقع کار برای دستگاه‌هایی که به صورت سری و در مقیاس بزرگ کار می‌کنند و با جریان مداوم داده‌ها بین ماشین‌ها روبه‌رو هستند و همچنین به نرم‌افزار برنامه‌ریزی سازمانی و درگاه‌های مدیریت ارتباط با مشتری متصل هستند راحت‌تر می‌شود و تصمیمات بهتری در راستای تغییرات استراتژیک و کاهش تقاضا یا امکان تولید سریع‌تر قطعات (پیش‌بینی تولید)، محصولات و سایر کالاهای موجودی موردنیاز اتخاذ می‌شود.

به‌عبارت‌دیگر IIoT مداخله انسان را از فرایندی نظیر سفارش مجدد موجودی و تنظیم سرعت تولید در خطوط مونتاژ از بین می‌برد.

IIoT چگونه امنیت را بالا می‌برد؟

دستگاه‌های IIoT نوعی نگرانی امنیتی نسبتاً بی‌سابقه‌ای دارند. به گفته محققان امنیتی حملات DDoS در حال افزایش است. اینجاست که دستگاه‌های متصل به اینترنت توسط طرف‌های خارجی به یک بات‌نت یا بدافزار وصل شده و برای فلج کردن زیرساخت‌های دیجیتالی یک سازمان استفاده می‌شوند. هر صنعتی از جمله ماشینکاری CNC ، دقیقاً جایی که انسان در مجاورت با ماشین‌های خطرناک کار می‌کند به خوبی می‌تواند این نگرانی‌ها و انواع تهدیدها را در ذهن ایجاد کند.

با گذشت سالها تجهیزات تولیدی نظیر سیستم‌ها و نرم افزارهایی که قدیمی هستند آسیب‌پذیری‌های بیشتری را ایجاد کرده‌اند و دیگر به‌روزرسانی‌های امنیتی را دریافت نمی‌کنند. IP به ویژه در صنعت تولید به دلیل داشتن اطلاعات حساس نظیر نقشه‌ها، جزئیات فرایند مونتاژ و موارد دیگر، می‌تواند برای مهاجمان جذاب باشد. در نتیجه چند سال آینده شاهد افزایش تعداد دستگاه‌های IIoT و ماشین‌آلات هوشمند و متصل شده هستیم که توسط سارقین احتمالی از IP مورد حمله قرار گرفته‌اند.

IIoT و آینده CNC

حدود 76 درصد از شرکت‌های تولیدکننده در حال ساخت کارخانه‌های هوشمند هستند و در تلاشند تا آنها را توسعه دهند. ماشین‌های CNC در حال حاضر به کامپیوتر وابسته هستند و آنها را به مکانی جذاب برای شروع چنین تلاش‌هایی تبدیل می‌کنند.

مطالب مرتبط

مزایای پلتفرم‌های منبع‌باز اینترنت اشیا صنعتی چیست

اینترنت اشیا صنعتی (IIoT) یک انقلاب صنعتی جدید در ابزارها و تکنیک‌های جدید برای انجام انواع کارها را به ارمغان می‌آورد.

نیاز توسعه‌دهندگان اینترنت اشیا به کسب مهارت‌های تجزیه‌وتحلیل داده‌های سری زمانی

برای بسیاری از توسعه‌دهندگان اینترنت اشیا (IoT)، تجزیه‌وتحلیل داده‌های سری زمانی یک مرز جدید است. این افراد ممکن است نیاز به گسترش مجموعه مهارت‌های خود برای ایجاد برنامه‌هایی داشته باشند که می‌توانند از داده‌های سنسورهای جدید استفاده کنند.

راهنمای استفاده از انواع پلتفرم‌های ابری اینترنت اشیا

استقرار و مدیریت تجهیزات اینترنت اشیا (IoT) سخت است. سرویس‌دهندگان پایگاه‌های داده ابری در تلاشند با ارائه خدمات مبتنی بر ابر که همه دستگاه‌های موجود در شبکه IoT را کنترل و داده‌ها را بارگیری و پردازش کند، کار را آسانتر کنند.

نقش سنسورها و محرکها در سیستم‌های اینترنت اشیا

اینترنت اشیا به ندرت بدون گفتگو در مورد داده‌ها و اطلاعات جدید اکوسیستم مورد بحث قرار می‌گیرد. هوش و ارزش یک سیستم اینترنت اشیا (IoT) بر اساس آنچه می توان از داده‌ها آموخت عنوان می‌شود و سنسورها منبع اصلی این داده‌ها هستند.