اخبار چگونه توسط واقعیت افزوده به دست شما می رسد

تصور کنید قابلیت جدیدی به دوربین شما اضافه شده است و آن ایجاد پلی بین دنیای فیزیکی و دیجیتالی پیرامون ماست...

واقعیت افزوده AR

هدف استفاده از دوربین عکاسی ثبت تصاویر است. حال تصور کنید قابلیت جدیدی به دوربین شما اضافه شده است و آن ایجاد پلی بین دنیای فیزیکی و دیجیتالی پیرامون ماست. این بدان معنیست که با دوربین گوشی هوشمند خود می توانید حرکات یک اسکیت باز المپیک را همانطور که در اتاق نشینمن خود نشسته اید، به حالت معلق در آورده و به صورت شناور در فضا نگه دارید.

دوربین عکاسی می تواند پنجره ای به سمت دنیای پیشرفته دیجیتالی باشد. شما می توانید به وسیله ی آن یک مجسمه را در اتاق خواب خود یا هر شیء دیگری را به صورت کاملا طبیعی و قابل باور در جای دلخواه قرار دهید و این همان چیزیست که واقعیت افزوده و خبرنگاری را به هم مرتبط می کند، مسیری جدید که می تواند به دور از تصورات انتزاعی از اشیا، حسی عمیق تر از مقیاس واقعی و فیزیکی آن به ما بدهد.

هر آنچه که دنیای پیرامون ما را به صورت سه بعدی توصیف می کند، با استفاده از دوربین می تواند در نزدیک شما قرار بگیرد و جالب است بدانید که نیازی نیست برای از نزدیک دیدن آن از گزینه ی زوم استفاده کنید! شما می توانید بلند شوید و به سمت آن شیء بروید و از نزدیک تمام زوایای آن را نگاه کنید.

واقعیت افزوده چیست؟

تفاوت بین تکنولوژی واقعیت افزوده و یک عکس معمولی، به نظر ساده است اما مقایسه ی این دو در کنار هم می تواند مفید باشد. همانطور که ما در نبکا به کشف راه های خلاقانه برای به اشتراک گذاری اخبار می پردازیم، نگاهی به دستگاه های قدیمی و روش های سنتی انتشار اخبار خالی از لطف نیست.

عکس زیر، دستگاهی که از سال 1990 تا چند وقت پیش بیشتر از 13000 عدد از آن در چاپخانه ی روزنامه ی نیویورک تایمز وجود داشت و هم اکنون تعداد آن به 30 عدد رسیده است را نشان می دهد.

دستگاه چاپ روزنامه

با استفاده از واقعیت افزوده ، می توان این دستگاه را در فضای پیرامون خود- کنار مبل، میز و... مشاهده کرد.

واقعیت افزوده AR

در این ویدیو، این دستگاه، بر روی صفحه نمایش یک آیفون با سیستم عامل ios 11 نشان داده می شود و به عنوان یک دستگاه سه بعدی در فضا از زوایای مختلف قابل مشاهده است. حتی با گوشی خود می توانید گرد و خاکی که روی قسمت های مختلف دستگاه نشسته است را ببینید. 

ادغام تکنولوژی واقعیت افزوده با زمینه ی کاری، خبرنگاری را به روش های مختلفی توسعه می دهد. 
با استفاده از گوشی هوشمند به عنوان یک " پنجره" و با قرار دادن اشیا به صورت دیجیتالی در مقیاس واقعی، می توان فراتر از صفحه ی نمایش گوشی گام نهاد. از طرفی این اشیا میتوانند تمامی ویژگی های خود را در معرض نمایش قرار دهند چرا که می توان به آن ها نزدیک شد و تمام زوایای آن را از نزدیک مشاهده کرد. 

تکنولوژی واقعیت افزوده ما را قادر می سازد تا ماهیت چگونگی به اشتراک گذاشتن ایده ها و داستان ها را کشف کنیم. تلاش ما در راستای تکیه به تکنولوژی های آینده است وخوانندگان خود را برای همگام شدن با ما در این مسیر، تشویق می کنیم.