استفاده از شبکه‌های MC-IoT برای جلوگیری از آسیب شبکه‌های برق - قسمت اول

استفاده از شبکه‌های MC-IoT برای جلوگیری از آسیب شبکه‌های برق - قسمت اول

شهرداری‌ها و خدمات اجتماعی ایالات‌متحده که در مناطق پرخطر قرار دارند اغلب با خسارات ناشی از بلایای طبیعی مواجه هستند. با اینکه فاجعه بارها و بارها به مناطق مختلف آسیب رسانده است، اما می‌تواند باعث آسیب گسترده به سیستم‌های ارتباطی حیاتی نیز بشود.

اینترنت اشیا IoT

شهرداری‌ها و خدمات اجتماعی ایالات‌متحده که در مناطق پرخطر قرار دارند اغلب با خسارات ناشی از بلایای طبیعی مواجه هستند. با اینکه فاجعه بارها و بارها به مناطق مختلف آسیب رسانده است، اما می‌تواند باعث آسیب گسترده به سیستم‌های ارتباطی حیاتی نیز بشود. پیشرفت‌های اثبات شده در فناوری‌های شبکه خصوصی، همراه با ظهور استانداردهای شبکه‌ای برای مأموریت بحرانی اینترنت اشیا ("MC-IoT") کمک می‌کند تا آب و برق ارتباطات انعطاف‌پذیری بیشتری را حتی پس‌ازاین بلایای طبیعی، برای شبکه برق ایجاد کند.

این روزها کمپانی‌ها به طور خودکار شبکه انتقال و توزیع برق را به کار می‌گیرند، بدین ترتیب آنها زمینه زیر سازی IoT را که MC-IoT است، به منظور ارتقاء شبکه برق، که نیاز به اتصال بی‌سیم برای دستگاه‌های لبه است، در اختیار دارند. از طریق سیستم‌های MC-IoT، این ابزارهای هوشمند، شامل سوئیچ‌های موتور، synchrophasors، رگولاتورهای ولتاژ، کنترل‌کننده‌های باندهای خازنی، رله کننده‌ها، مدارهای تشخیص خطا و کنتور در شبکه‌های خود هستند تا امکان افزایش آگاهی و امنیت اطلاعات در به هنگام را افزایش دهند. همانطور که MC-IoT همچنان برای اینترنت صنعتی رو به گسترش و توسعه است، آب و برق نیاز بیشتری به شبکه‌های ارتباطی خود دارند.

سیستم‌های صوتی بی‌سیم تلفن همراه به سیستم‌های رادیو خصوصی و سیستم‌های کنترل نظارت و جمع‌آوری داده‌ها (SCADA) بر روی شبکه انتقال داده شده‌اند. بااین‌حال، درحالی‌که سیستم‌های SCADA زمینه ایجاد شبکه‌های اختصاصی را ایجاد می‌کنند، زیرساخت SCADA نمی‌تواند از ارتباطات داده‌های موردنیاز برای نوسازی شبکه و افزایش نیازهای امنیتی پشتیبانی کند. این جایی است که MC-IoT وارد بازی می‌شود.

ارائه دهندگان شبکه عمومی تلفن همراه نمی‌توانند نیازهای اعتبار و زمان‌بندی موردنیاز شبکه برق را برآورده کنند. علاوه بر این، شرکت‌های برق روستایی ممکن است دسترسی به شبکه‌های تجاری قابل اعتماد را نداشته باشند. شبکه‌های سلولی تجاری به طور خاص برای پاسخگویی به نیاز مصرف‌کنندگان ساخته شده است.

هنگامی‌که یک فاجعه طبیعی شبکه‌های ارتباطی را تخریب می‌کند، این شبکه‌های تجاری قابلیت لازم برای بازگرداندن شبکه برق را ندارند. علاوه بر این، اکثر سلول‌های تجاری ترافیک حمل و نقل داده‌های حیاتی را بر ترافیک مصرف کننده خود اولویت‌بندی می‌کنند، که به این معنی است که داده‌های برق به یک شبکه ارتباطی اختصاصی مانند یک شبکه MC-IoT خصوصی نیاز دارند.

شبکه‌های عمومی باعث بسیاری از نگرانی‌های امنیتی و کیفیت خدمات مربوط به طراحی پایه سیستم‌های تجاری می‌شوند. سیستم‌های تجاری بی‌سیم با این فرض طراحی شده‌اند که مشترکان از هر زمان برای ارتباطات صوتی و انتقال داده‌ها از شبکه استفاده کنند. یک نقص عمده برای ارتباطات مرسوم صوتی ارسال بیش از حد داده‌ها و ارتباطات با شبکه داده است. سیستم‌های MC-IoT باید در همه زمان‌ها با همان کیفیت در دسترس باشند، مخصوصاً در حین بلایای طبیعی، زمانی که بیشتر شبکه‌های بی‌سیم تجاری شکست می‌خورند.

ادامه دارد...

مطالب مرتبط

فهرست نهایی انتخاب پلتفرم مناسب اینترنت اشیا

اینترنت اشیا (IoT) یک اصطلاح بسیار وسیع و پیچیده است که به روابط متقابل بین اشیا اشاره دارد. مهم نیست که کدام پلتفرم IoT را برای دستگاه انتخاب می‌کنید، این بستگی به محصول شما دارد که به رایانش ابری متصل می‌شود. انتخاب پلتفرم درست IoT یک کار دشوار و تخصصی است.

اینترنت اشیا یکی از روندهای مهم تکنولوژی در چند سال اخیر و همینطور سال‌های آینده خواهد بود و در حال حاضر یکی از مطرح‌ترین تکنولوژی‌هایی است که شرکت‌های بزرگ برای پروژه‌های مرتبط با آن، سرمایه گذاری میلیاردی کرده‌اند. IoT تا به حال تغییرات زیادی در راستای نزدیک شدن به سبک زندگی انسان‌ها کرده است. در ادامه شش روند کلیدی اینترنت اشیا که پیش‌بینی شده است در سال 2019 بیش از سایر حوزه‌ها مورد توجه خواهند بود، بررسی می‌شوند.

جدیدترین پیشرفت‌های اینترنت اشیا

اخیراً FCC از افتتاح رادیو پهن باند CBRS) 3.5) گیگاهرتزی برای استفاده تجاری شهروندان خبر داده است. پیش‌ازاین، باند 3.5 گیگاهرتزی به حوزه اعضای وزارت دفاع امریکا یعنی سیستم‌های رادار دریایی ایالات‌متحده، اختصاص داشته است.

نگرانی‌های امنیتی اینترنت اشیا و راهکارهایی برای آنها

بر اساس آخرین پیش‌بینی‌ها ، تا سال 2023 تعداد دستگاه‌های هوشمند به 20 میلیارد خواهد رسید. در واقع این افزایش حجم، به یک چالش رو به رشد برای ارائه‌دهندگان خدمات تبدیل شده است که برای حفظ امنیت شبکه خود، و همچنین برای شرکت‌ها و مؤسسات و زیرساخت‌های حیاتی و مدیریت دستگاه‌ها تلاش می‌کنند.