اپلیکیشن‌های اینترنت اشیا در بهداشت و درمان (قسمت دوم)

اپلیکیشن‌های اینترنت اشیا در بهداشت و درمان (قسمت دوم)

یکی از بزرگترین فرصت‌های بازار در IoT در داخل بخش پزشکی اینترنت اشیا یا IoMT است. محققان، بازار IoMT را زمینه‌ای برای تبدیل شدن به یک صنعت 158 میلیارد دلاری تا سال 2022 با بیش از 2/3 دستگاه پزشکی هوشمند می‌دانند.

اینترنت اشیا IoT

در قسمت قبل به بررسی اینترنت اشیا پزشکی (IoMT) و یکی از بخشهای آن مورد بررسی قرار گرفت، در این قسمت دیگر بخش‌های آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم. یکی از بزرگترین فرصت‌های بازار در IoT در داخل بخش پزشکی اینترنت اشیا یا IoMT است. محققان، بازار IoMT را زمینه‌ای برای تبدیل شدن به یک صنعت 158 میلیارد دلاری تا سال 2022 با بیش از 2/3 دستگاه پزشکی هوشمند می‌دانند. بسیاری از سازمانهای بهداشت و درمان و مصرف کنندگان از تجهیزات پوشیدنی مانند FitBits و ساعتهای Garmin استفاده می‌کنند.

2.    اپلیکیشن‌های سلامتی و پیشگیری از بیماری

مراقبت پیشگیرانه یک برنامه کامل از IoMT است. سنسورهای بیومتریک و دیگر دستگاه‌ها می‌توانند داده‌های به‌هنگام را از برنامه بهداشتی جمع‌آوری کنند، به برگزیدن شاخص‌های دیگر یا انتخاب شیوه زندگی کمک کنند و مشتریان را در ثبت‌نام اپلیکیشن‌های پیشگیری راهنمایی نمایند.

یکی دیگر از برنامه‌های ارائه شده در این اپلیکیشن‌ها، مانیتورهای فعال IoT است که پیگیری اقدامات پیشگیرانه‌ی کاربرهای اپلیکیشن با حق بیمه‌های پایین‌تر را بر عهده دارند. یک نمونه ابتکاری در این راستا Beam Dental است. Beam Brush عادات مسواک زدن گروهی مانند عادات دندانی کارکنان تحت برنامه بیمه کارفرمایان خود را دنبال می‌کند و عادت‌های خوب را برای کاهش هزینه‌های بیمه دندان برای گروه خود فعال می‌کند. با فعال کردن اعضا برای کنترل سلامتی خود قبل از اینکه مسائل سلامتی مزمن و حاد شود، پرداخت کنندگان از آسیب و از دست دادن دندان خود پیشگیری می‌کنند.

3.    خودکار سازی صورتحساب

پرداخت کنندگان با ناکامی‌های قابل ملاحظه‌ای با کاغذبازی و صدور صورت‌حساب مواجه می‌شوند که منجر به هزاران ساعت اتلاف وقت و هزینه‌های بسیار زیاد می‌گردد. هزینه‌های اداری در حال حاضر 31٪ از هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی ملی را تشکیل می‌دهند، که بیشتر آنها ناشی از عملکردهای غیرضروری است. IoT می‌تواند وظایف بیهوده را تعدیل بخشد و ساعت‌های اداری را از طریق راهکارهای هوشمندانه AI کاهش می‌دهد. با آزاد کردن زمان اداری از این وظایف که می‌تواند خودکار باشد، پرداخت کنندگان می‌توانند در برنامه‌ریزی برای اعضای خود بیشتر سرمایه‌گذاری کنند تا به پیشگیری که در بخش قبل به آن اشاره شد بپردازند. این امر می‌تواند منجر به صرفه‌جویی در هزینه‌های اداری و صرفه‌جویی در پرداخت مطالبات از کاربران اپلیکیشن‌ها شود.

در جهانی که رقابت شدید است مهم است که ذینفعان با تغییرات تکنولوژیکی و استانداردهای جدید برای صنعت خود سازگار شوند. حتی بهتر است کسی باشد که استاندارد را تنظیم کند. بیمه درمانی به سرعت به سمت IoMT حرکت می‌کند.

خواندن مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می شود

مطالب مرتبط

6 کاربرد جالب اینترنت اشیا در بهداشت و درمان

با ظهور اینترنت اشیا (IoT) شاهد پیشرفت‌های هیجان‌انگیزی در قرن 21 خواهیم بود. اگرچه اغلب IoT با تولیدات، انبارداری و کارخانجات هوشمند آینده مرتبط است، اما تنها به این موارد محدود نمی‌شود و شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی در بخش‌های بهداشتی و درمانی نیز هستیم.

روند جدید فناوری در بهداشت و درمان ( قسمت اول)

شکی نیست که آخرین روندهای مراقبت‌های بهداشتی، ما را قادر به داشتن زندگی طولانی‌تر، سالم‌تر و بهتر می‌سازد. این روند جهانی به گونه ایست که پیش‌بینی می‌شود سال 2018 با ارائه‌ی راهکارهای پیشرفته در سیستم‌های بهداشتی غنی‌تر شود. بیمارستان‌های هوشمند و جراحی‌های روباتیک تحولاتی در این زمینه هستند که در سال‌های آینده به یک امر بدیهی تبدیل می‌شوند.

تکنولوژی در هر صنعتی از جمله مراقبت و درمان تغییراتی را به وجود آورده است. در این راستا مراقبت‌های بهداشتی با به کارگیری اینترنت اشیا ، انقلابی در تشخیص و درمان بیماری به جود آورده اند. هنگامی که صحبت از اینترنت اشیا به میان می‌آید، مزایای زیادی از جمله بهبود کارایی و کیفیت خدمات با استفاده از دستگاه‌های پزشکی مطرح می‌شوند.

اپلیکیشن های مراقبت درمانی گوشی های هوشمند می توانند به بیماران جهت برقراری ارتباط با پزشکان و تسهیل در روند درمان کمک کنند. در ادامه عوامل تاثیرگذار در توسعه ی برنامه های سلامت و درمان در سال 2018 بررسی می شوند.