اینترنت اشیا در خدمت صنعت کشاورزی: بررسی نیازهای آینده کشاورزی

اپلیکیشن های اینترنت اشیا (IoT) پاسخگویی نیازهای کشاورزی بسیار زیادی شده است که منجر به فرایندهای تولید کارآمدتر و بازدهی بیشتر خواهد شد ...

IoT در حوزه کشاورزی متکی به جمع آوری خودکار داده ها، تجزیه و تحلیل داده ها، AI و یادگیری ماشینی است و در تلاش برای بهبود فرایندها و بهره وری و کاهش هزینه های مرتبط با تولید مواد غذایی است.
پس از گذشت دهه ها تمرکز بر تقاضای بالای غذا با افزایش عرضه، صنعت کشاورزی 5 تریلیون دلاری در حال تغییر است. با کمک تکنولوژی پیشرفت های زیادی در زمینه افزایش تولید و بهره وری مواد غذایی حاصل میشود، در حالی که صنعت تلاش می کند تا به نیاز بازار های خاص و کمبود کارگران فصلی با توجه به سیاست های ملی گرایانه  پاسخ دهد، کشاورزان باید به چالش هایی مانند دسترسی محدود به زمین، هزینه های مدیریتی سنگین و افزایش کمبود آب غلبه کنند. نیازهای مصرفی در چند دهه آینده رشد چشمگیری خواهد داشت. 


اپلیکیشن های اینترنت اشیا (IoT) پاسخگوی نیازهای کشاورزی بسیار زیادی شده است که منجر به فرایندهای تولید کارآمدتر و بازدهی بیشتر خواهد شد. به عنوان مثال، جمع آوری داده ها در مورد شرایط کاشت روی زمین باعث مدیریت بهتر منابع می شود؛ سیگنال های GPS می توانند اطلاعات دقیق آب و هوا را ارائه دهند که بعدا می تواند مورد تحلیل قرار گیرد. و هواپیماهای بدون سرنشین و سنسورها می توانند داده های زمانی واقعی بر روی محصولات کشاورزی، دام و دانه را جمع آوری کنند.


IoT صنعتی مزارع را به تنظیمات دقیق تر تبدیل می کنند و تمام فرایندهای آن را به هم مرتبط می کند. گزارش های حاصل از کسب و کارهای داخلی حاکی از آن است که 75 میلیون دستگاه IoT در حوزه کشاورزی در سراسر جهان تا سال 2020 عرضه خواهد شد. علاوه بر دستگاه های GPS، هواپیماهای بدون سرنشین و سنسور، شرکت ها در حال توسعه تکنولوژی هایی هستند که دارای چالش های متنوع و بی شمار در بخش کشاورزی باشد.