خانه‌های هوشمند در سال 2020 محبوبیت بیشتری پیدا خواهند کرد

خانه‌های هوشمند در سال 2020 محبوبیت بیشتری پیدا خواهند کرد

از سال 2014 دستگاه‌های خانگی هوشمند با معرفی دستیار گوگل ، پورتال فیسبوک و آمازون اکو ، به یک کالای مرسوم تبدیل شده‌اند.

خانه‌ هوشمند

از سال 2014 ، دستگاه‌های خانگی هوشمند با معرفی دستیار گوگل ، پورتال فیسبوک و آمازون اکو ، به یک کالای مرسوم تبدیل شده‌اند. طبق گفته جاناتان کالینز از ABI Research ، کاهش هزینه اولیه خانه‌های هوشمند باعث می‌شود افراد بیشتری به سمت بهره‌گیری از آن جذب شوند و این مسئله به ارتقا کیفی خانه‌های هوشمند کمک خواهد کرد.

در واقع ، تحقیقات ABI پیش‌بینی کرده است که حدود 128 میلیون خانه تا پایان سال 2020 به خانه‌های هوشمند تبدیل می‌شوند. ارتباطات تعبیه شده در دستگاه‌ها از طریق صدا قفل درب‌ها ، چراغها ، سنسورها ، کلیدها و دوربین‌های امنیتی بی‌سیم را به عنوان سیستم‌های یکپارچه خانه هوشمند کنترل می‌کند.

وی گفت: "سازندگان دستگاه‌های خانه هوشمند و ارائه‌دهندگان خدمات سیستم‌های embedded بی‌سیم باید روی پیشنهادات خود سرمایه‌گذاری کنند تا یک چشم‌انداز مداوم و رقابتی برای پروتکل‌های خانه هوشمند ارائه دهند. فقدان استاندارد مشخص و عدم کارایی بین پروتکل‌های اصلی خانه‌های هوشمند به معنای این است که هر خانه هوشمند جدید یک میدان نبرد برای هر پروتکل است تا یکی بتواند جای دیگری را بگیرد.

پروتکل بی‌سیم رایگان برای همه

ازآنجاکه شرکت‌های فناوری با پلتفرم‌های مدیریت خانه هوشمند و قابلیت کنترل صدا در بلندگوهای هوشمند وارد بازار خانه‌های هوشمند شده‌اند، اتصال بلوتوث در بطن بسیاری از خانه‌های هوشمند جا افتاده است. بااین‌حال ، Wi-Fi ، Z-Wave ، ZigBee ، Thread و Propriety با همه فناوری‌های خانه‌های هوشمند در رقابت هستند.

سیستم‌های کنترل صدا فرمت جدیدی را از عملکرد دروازه خانه هوشمند ارائه می‌دهند. آمازون برای این منظور Zigbee را در دستگاه‌های Echo Plus خود پشتیبانی کرده است و Google Nest برای ارتباط با سنسورها از پروتکل Thread خود استفاده می‌کند.

مقیاس بازار آسیا و به ویژه چین و ارائه‌دهندگان فناوری آن در رقابت با Z-Wave ، Zigbee و سایر پروتکل‌های اتصال کم‌مصرف ، باعث افزایش چشمگیر در پذیرش و پشتیبانی بلوتوث خواهد شد.

ABI Research پیش‌بینی می‌کند پروتکل‌های بی‌سیم جدید بین سال‌های 2020 تا 2024 در دسترس فروشندگان خانه‌های هوشمند قرار بگیرد و منجر به افزایش استاندارد شود. بلوتوث طبق نظرسنجی‌های انجام‌شده محبوب‌ترین پروتکل است که در درجه اول برای دستگاه‌های کنترل صدا استفاده می‌شود.

بازار خانه‌های هوشمند در سال آینده پر جنب‌وجوش خواهند شد!

سیستم‌های مبتنی بر Veego از هوش مصنوعی (AI) و فناوری‌های پیشرفته برای فعال کردن سیستم‌های حفاظتی در خانه‌های هوشمند استفاده می‌کند و بازار پر جنب‌وجوشی در سال 2020 خواهند داشت.

این یافته‌ها نتایج گزارش‌های تجزیه‌وتحلیل برنامه‌های کاربردی اتصال هوشمند ABI Research و بخشی از خدمات تحقیقاتی خانه هوشمند است.

شرکت استارتاپ Veego Software هوش مصنوعی و سایر فناوری‌های پیشرفته را برای فعال کردن سیستم حفاظت از خانه هوشمند به ارمغان می‌آورد و امروز از پیش‌بینی‌های خود برای پشتیبانی از خانه‌های هوشمند در سال آینده پرده برداشته است.

دنیس سیروف مدیر ارشد فناوری ان شرکت در این باره می‌گوید: "صنعت خانه هوشمند به سرعت در حال پیشرفت است و سازمان‌های پشتیبانی کننده و ارائه‌دهنده خدمات باید از تغییرات پیروی کنند. زیرساخت‌های جدید خانه هوشمند درحال‌توسعه، فشارهای بیشتری را روی سیستم‌های خدماتی و پشتیبانی ایجاد می‌کند."

در این مقاله چهار روند پشتیبانی از خانه‌های هوشمند که در حال تغییر صنعت در سال 2020 است آورده شده است:

1. ارائه خدمات مرتبط جهت رفع مشکلات خانه هوشمند

تصور امروز این است که اکثر مشکلاتی که باعث کاهش استقبال از تجهیزات خانه‌های هوشمند می‌شوند، ناشی از مشکلات WiFi است. علاوه بر مشکلات WiFi داخلی ، این مشکلات می‌توانند در هر نقطه از زنجیره ابری ، از طریق اینترنت ، روتر یا در خود دستگاه‌ها ایجاد شوند.

2. ترویج فرهنگ حفاظت از سیستم توسط ارائه‌دهندگان خدمات و مصرف‌کنندگان

تاکنون تماس‌های طولانی بی‌شماری با مرکز پشتیبانی ارائه‌دهنده خدمات برای برخورد با مشکلات مشترکان دستگاه‌ها و خدمات هوشمند آنها اجباری شده است. ازآنجاکه تعداد دستگاه‌های متصل در هر خانه همراه با خدماتی که ارائه می‌شود به شدت رو به افزایش است ، انبوه و پیچیدگی تماس‌های پشتیبانی باعث ایجاد یک روند ناپایدار ، پرهزینه و غیرقابل پشیبانی خواهد شد.

برای مقابله با این معضل در سال 2020 ، بسیاری از موضوعات پشتیبانی در قالب حفاظت خود مشترکان باید انجام شود. هوش مصنوعی اصلی‌ترین فناوری است که در اینجا کارآمد خواهد بود و مشکلات را بطور خودکار و در زمان واقعی حل می‌کند. هوش مصنوعی برای ارتباط مستقیم با مشترکین از بلندگوهای هوشمند ، دستیاران صوتی ، چتباتها و تلفن‌های هوشمند استفاده خواهد کرد و بسیاری از تماس‌های تلفنی بی‌فایده را به مرکز پشتیبانی انتقال نمی‌دهد.

3. ارائه‌دهندگان خدمات با جزئیات فنی خدمات اینترنتی و کیفیت خدمات مفید ارائه شده به دستگاه‌های نهایی مقایسه و ارزیابی می‌شوند.

حجم اینترنت در سال 2020 برای مشترکین اهمیت کمتری خواهد داشت و از نظر Mbs یا سرعت اینترنت ، از اهمیت جزئی برخوردار خواهد بود.

4- نصب شبکه‌های مش بندی باعث تداخل بین مجتمع‌های مسکونی می‌شود.

معماری سنتی شبکه در خانه و مرکز اطلاعات ، که در آن همه دستگاه‌ها از طریق یک روتر مرکزی ارتباط برقرار می‌کنند به معماری مشبک و مش بندی شده تبدیل می‌شود. شبکه‌های مش بسیاری از آنتن‌های دیگر را پشتیبانی می‌کنند و پتانسیل بیشتری برای دریافت مداخله دارند.

ایجاد یک شبکه مش می‌تواند بر روی سیگنال‌های رادیویی در شبکه‌های همسایگان تأثیر بگذارد. تولید انواع مشکلات ، گذرا و سخت است و همچنین برطرف کردن مشکل ، زمانبر است.

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده، تعداد خانوارهایی که طی پنج سال آینده دارای وسایل خانه هوشمند هستند 60 درصد رشد خواهد کرد و در مدت مشابه ، درآمد حاصل از فروش دستگاه و خدمات خانه هوشمند 45 درصد افزایش خواهد داشت که در مجموع معادل 153 میلیارد دلار آمریکا است.

مایکل Philpott اظهار داشت: "این افزایش تعداد دستگاه‌های متصل و هوشمند و روش‌های ارائه خدمات ، محصولات و برنامه‌های دیجیتالی ارزش قابل‌توجهی برای مصرف‌کننده به ارمغان می‌آورد. بااین‌حال، خانه به مکانی پیچیده برای زندگی تبدیل می‌شود و اگر کارها اشتباه پیش بروند، توانایی مصرف‌کننده در حل مشکلات زیاد نخواهد بود و این بار به عهده ارائه‌دهندگان خدمات محول می‌شود."

مطالب مرتبط

شاخص‌ترین برندها و سیستم‌های خانه هوشمند در سال 2019-بحش اول

در سال 2019 سیستم‌ها و تجهیزات هوشمند خانگی بیشتر از هر زمان دیگری چشمگیر و همه‌گیر شده‌اند. استفاده از یک سیستم هوشمند دیگر فقط به این معنی نیست که از الکسا بخواهید آب و هوا را پیش‌بینی کند یا آهنگ جدید و محبوبی را پخش کند. اکنون می‌توانید از دستگاه‌های هوشمند برای کباب کردن مرغ در کباب‌پز خود استفاده کنید و یا در حالی مشغول به تماشای یک فیلم هستید چراغ‌ها را در اتاق نشیمن خاموش یا روشن نمایید.

هر آنچه باید در مورد دستیار صوتی آمازون الکسا بدانید

آمازون الکسا (Amazon Alexa) که به عنوان ساده الکسا شناخته می‌شود یک دستیار مجازی است که توسط آمازون ساخته شده و برای اولین بار در بلندگوهای هوشمند Amazon Echo و Amazon Echo Dot استفاده شده است.

ترموستات هوشمند دما و صرفه‌جویی در مصرف انرژی

ترموستات هوشمند دما می‌تواند در کاهش هزینه‌ها تا نصف میزان مصرف معمول منزل،تأمین آسایش افراد و کمک به محیط‌زیست از طریق کاهش میزان مصرف مؤثر باشد. ترموستات‌های هوشمند مجهز به سنسورهای دما و الگوریتم‌های پیشرفته داخلی هستند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به راحتی هر چه بیشتر افراد کمک کند.

تکنولوژی هوشمند شهرهای هوشمند را قدرتمند می‌کند

شهرنشینی یک روند جهانی بزرگ است. در سال 2007، جمعیت شهری جهان بیش از روستاییان بوده و در کمتر از 40 سال، 70 درصد جمعیت جهان در شهرها زندگی خواهند کرد. این رشد فشار زیادی را بر زیرساخت‌ها، خدمات شهر، محیط‌زیست و بر کیفیت زندگی ساکنان شهر و توریست‌ها می‌آورد.