سفر دریایی در آینده با استفاده از Energy Observer

سفر دریایی در آینده با استفاده از Energy Observer

Energy Observer ، اولین کشتی هیدروژنی در دنیاست. پس از یک مشارکت موفق در فرانسه در سال 2017، تویوتا پشتیبانی خود را از Energy Observer در مرحله بعدی سفر دریایی بصورت جهانی اعلام می‌دارد.

فناوری

Energy Observer چیزی فراتر از یک کشتی است که در سال 2017 در سن‌ملو (فرانسه) راه اندازی شده بود. این کشتی ابزاری برای ارائه اطلاعات مثبت و الهام‌بخش است. علاوه بر این، راه‌حل‌هایی را برای استخراج انرژی بی‌ضرر از طبیعت اثبات می‌کند و به اشتراک می‌گذارد . ویترین Energy Observer ، تکنولوژی‌هایی را ارائه می‌دهد که از شبکه‌های انرژی در آینده پشتیبانی می‌کند تا آنها را در مقیاس وسیع و کارآمد و قابل اجرا به نمایش درآورد. این مدل، بر اساس ترکیبی از منابع انرژی تجدیدپذیر و ذخیره انرژی است که تیم Energy Observer در تور جهانی خود آن را گسترش می‌دهد.

Energy Observer اولین کشتی هیدروژنی مستقل است که هیچ نوع گاز گلخانه‌ای یا ذرات ریز تولید نمی‌کند. این کشتی الکتریکی با استفاده از ترکیبی از انرژی‌های تجدید پذیر و یک سیستم تولید هیدروژن بدون کربن از آب دریا است که در آینده از آن بهره‌برداری خواهد شد.

این سفر هم یک چالش انسانی و هم یک چالش تکنولوژی دارد. شبیه‌سازی شش ساله برای آزمایش در شرایط سخت در بستر تکنولوژی و تلاش برای هدایت اولین کشتی مستقل انرژی در جهان . علاوه بر این، خدمه کشتی که توسط Victorien Erussard و Jérôme Delafosse رهبری می‌شوند در جستجوی راه‌حل‌هایی برای مسائل زیست محیطی و انتقال انرژی هستند.

تویوتا و هیدروژن:

هیدروژن قسمت اصلی پروژه Energy Observer و دلیل اصلی مشارکت تویوتا موتور اروپا است. ماندن روی عرشه کشتی باعث بالا رفتن قابل‌توجه وزن کشتی (50٪ تغییر مکان کشتی) در مقایسه با راه‌حل ذخیره‌سازی باتری بصورت منحصربه‌فرد می‌شود.

به عنوان یک وسیله ذخیره‌سازی انرژی می‌توان گفت که آن می‌تواند برای غلبه بر مشکل ذخیره متناوب انرژی هم در زمین و هم در دریا و به عبارتی برای بهره‌برداری از انرژی مازاد و در نتیجه گسترش مستقل نصب‌های متحرک و ثابت بکار رود.

توکیو 2020: یک هدف مشترک برای دو پیشبرد هیدروژنی

پس از سفر دریایی سال 2017 در فرانسه و حالا در دریای مدیترانه و شمال اروپا در سال 2019، انرژی آبزرو قصد دارد به توکیو برای بازی‌های المپیک 2020 برسد.

Victorien Erussard، بنیان‌گذار و کاپیتان Energy Observer خاطرنشان کرد: "ما واقعاً هیجان‌زده هستیم که تویوتا موتور اروپا را برای این مأموریت در اختیار داریم. ما چشم‌انداز هیدروژن را به‌عنوان کلیدی برای سرعت بخشیدن به انتقال انرژی و همچنین یک چشم‌انداز هم برای انجام بازی‌های المپیک 2020 در توکیو در نظر گرفتیم."

Matt Harrison، معاون فروش و بازاریابی تویوتا موتور اروپا گفت " Energy Observer یک ابتکار هیجان‌انگیز است و ما در تویوتا موتور اروپا خورسندیم از اینکه با چنین تیم پرشور و اختصاصی ارتباط برقرار می‌کنیم. این پروژه یک‌بار دیگر نشان داد که بسیاری از کاربردهای عملی هیدروژن می‌تواند در جریان انتقال به یک جامعه هیدروژنی توسعه یابد."

تویوتا پیشگام تکنولوژی هیدروژن برای 20 سال گذشته شده است. انجام تست‌های قابل‌توجه در شرایط سخت این اطمینان را می‌دهد که هیدروژن می‌تواند در عمل به‌عنوان یک جایگزین سوخت باشد. هیدروژن این امکان را برای سوخت‌گیری سریع، محدوده رانندگی قابل‌توجه و تجربه بزرگ رانندگی بدون سرنشین فراهم میاورد که کمک به قدرت ماشین، اتوبوس، کامیون و حتی جرثقیل نیز می‌کند.

سفیر اصلی فرانسه در طی سفر خود در راستای 17 هدف توسعه پایدار سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد، تیم Energy Observer در حال تهیه مطالب و مقالات مستند درباره راه‌حل‌های دقیق و قابل اطمینان در دنیا هستند که این اکتشافات و مصاحبه‌ها بصورت هشت قسمتی در Planète + پاییز آینده پخش و همچنین بصورت یک‌سری وب در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته خواهد شد.