سنسورهای برتر در اینترنت اشیا صنعتی-بخش دوم

سنسورهای برتر در اینترنت اشیا صنعتی-بخش دوم

در بخش اول این وبلاگ، به طور خلاصه به اهمیت سنسورهای صنعتی اینترنت اشیا و پنج مورد از سنسورهای برتر اینترنت اشیا صنعتی پرداختیم. در این مطلب تصمیم داریم به موارد باقی مانده بپردازیم.

اینترنت اشیا IoT

در بخش اول این وبلاگ، به طور خلاصه به اهمیت سنسورهای صنعتی اینترنت اشیا و پنج مورد از سنسورهای برتر اینترنت اشیا صنعتی پرداختیم. در این مطلب تصمیم داریم به موارد باقی مانده بپردازیم.

سنسور فرستنده فشار IoT

سنسورهای صنعتی IoT اغلب به توانایی خواندن فشار نیاز دارند. از اندازه‌گیری فشار هوا گرفته تا گازها و مایعات خطرناک، انتخاب سنسور فشار مناسب همیشه نیاز به تحقیقات دارد زیرا هر کاربرد کمی متفاوت است. بسیاری از شرکت‌ها به دنبال یک راهکار جامع متناسب در کاربرد سنسور فشار برسد از سنسورهای دقیق پزشکی گرفته تا سنسورهای صنعتی سنگین. سنسورهای صنعتی IoT قادر به انتقال اطلاعات فشار به طور مستقیم به مودم‌ها و دروازه‌ها با قابلیت ارسال هشدار بهنگام با تغییرات فشار به میزان قابل‌توجه است. آرایه‌های سنسور فشار معمولاً برای کشف نشت یا انسداد جریان در محیط‌های صنعتی استفاده می‌شود. مانند اکثر سنسورها ، سنسورهای فشار به صورت دوره‌ای داده‌ها را ارسال می‌کنند تا به شما اطلاع دهند که همه‌چیز به خوبی کار می‌کند. اگر تغییرات فشار بیش از حد تعیین شده باشد، ممکن است داده‌های اضافی ارسال شود.

سنسور فرستنده لرزش IoT

سنسورهای لرزش یک جزء مهم سنسور صنعتی IoT است. سنسورهای لرزش برای بسیاری از کاربردهای تعمیر و نگهداری استفاده می‌شوند، زیرا می‌توانند نسبت به مسائل متداول عملکرد ماشین‌آلات و تجهیزات هشدار دهند. سنسورهای ارتعاش از شتاب سنج برای خواندن تغییرات در جهت پهنای باند نسبتاً گسترده استفاده می‌کنند. پس از جمع‌آوری پروفایل‌های لرزش تجهیزات در حال اجرا و تجزیه‌وتحلیل داده‌های لرزش یک بینش اولیه در مورد تجهیزات را فراهم می‌کند. سنسورهای لرزش توانایی ارسال داده‌های ارتعاش RMS بصورت دوره‌ای و همچنین حداقل و حداکثر لرزش در هر سه محور X ، Y و Z را دارند. داده‌های ارتعاش اضافی هنگام شناسایی تغییرات بیش‌ازحد ارسال می‌شوند و سریعترین بینش ممکن را در مورد مشکلات ارائه می‌دهند. از تجهیزات و موتورهای سنگین گرفته تا نظارت بر لرزش لوله‌های صنعتی ، سنسورهای لرزش می‌توانند اولین اطلاعیه‌های ممکن در مورد تجهیزات خراب را ارائه دهند. به دلیل قابلیت تشخیص زودرس ، این سنسور در واقع می‌تواند جان سیستم را نجات دهد و در کاربردهای صنعتی که نظارت مستقیم انسان محدود یا غیرممکن است، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سنسور فرستنده کیفیت هوا IoT

سنسورهای کیفیت هوا برای حفظ محیط کار سالم کارکنان تولید شده‌اند، خصوصاً در بخش‌های تولیدی که ماشین‌های لحیم‌کاری می‌توانند دودهای مضر داشته باشند. سنسورهای کیفیت هوا در بازیابی هزینه سرعت کمتری دارند اما قطعاً به بهبود کیفیت محیط زندگی و محیط‌های کاری کمک می‌کند و جزء با ارزش‌ترین سنسورهای صنعتی IoT به شمار می‌روند.

سنسور فرستنده فعالیت IoT

از بین تمام سنسورهای IoT صنعتی، سنسور فرستنده فعالیت احتمالاً یکی از بی‌نظیرترین‌هاست. سنسور فعالیت IoT به دنبال حل مشکل جابجایی دارایی‌های با ارزش بالا است. در برخی از برنامه‌ها ، مشتریان با جابجایی ساده دارایی‌های با ارزش بالا روبرو می‌شوند. در موارد شدیدتر ، مشتریان با سرقت در محیط کار سروکار دارند. سنسور فعالیت به دارایی‌های با ارزش بالا متصل شده و هنگام شناسایی حرکت ، انتقال داده‌ها را ارسال می‌کند.

سنسور فرستنده IoT 4-20mA

بازسازی ساختمان‌های موجود و امکانات تولیدی با سخت‌افزار IoT مدرن تا حد امکان باید بدون دشواری باشد. همیشه تغییر سنسورهای موجود مفید نیست و توصیه نمی‌شود. ارتقاء راهکارهای IoT باید تا حد ممکن تهاجمی باشد. ازآنجاکه بیشتر سنسورهای سنتی از تغییرات جریان 4-20mA برای ارتباط داده‌های سنسور در مسافت‌های طولانی استفاده می‌کنند ممکن است برای به اشتراک گذاشتن داده‌های حسگر از فرستنده 4-20mA استفاده شود. سنسورهای صنعتی IoT قادر به برقراری ارتباط داده‌های حسگر با چندین مودم و دروازه هستند. این قابلیت اجازه می‌دهد تا رایانه‌های محلی و فناوری‌های ابری داده‌های حسگر را به اشتراک بگذارند. فرستنده‌های IoT 4-20mA اغلب با منطق و کنترل رله تکمیل می‌شود ، همه این موارد را می‌توان با استفاده از نرم‌افزار Node-Red (که درایورهای گسترده‌ای برای آنها وجود دارد) و دستگاه‌های endNode (برای کنترل رله) انجام داد تا یک راهکار کامل محاسباتی بومی با دسترسی به وب و امکان گزارش داده‌ها به چندین پلتفرم ابری حاصل شود.

سنسور فرستنده تشخیص آب IoT

سنسورهای تشخیص آب هنگام شناسایی آب هشدار می‌فرستند و درحالی‌که آب را حس نکند نیز به شما اطلاع می‌دهد که سنسور به حالت خشک برگشته است. سنسورهای تشخیص آب همچنین داده‌هایی را به صورت دوره‌ای ارسال می‌کنند.کاربرد سنسورهای تشخیص آب به طرز شگفت‌آوری گسترده است. از نظارت بر رطوبت فضاهای خزنده گرفته تا تشخیص شرایط سیل ، سنسورهای تشخیص آب در بسیاری از کاربردهای منازل و غیره. تشخیص آب در زیرزمینها با این سنسور بسیار متداول است. همچنین تشخیص آب کف و دیوارهای بتونی از اساسی‌ترین کاربردهای آن است.

مطالب مرتبط

سنسورهای برتر در اینترنت اشیا صنعتی-بخش اول

شرکت‌ها همواره به دنبال راه‌هایی هستند که بتوانند از طریق راهکارهای اینترنت اشیا (IoT) پلی بین دنیای واقعی و دنیای دیجیتال بسازند. در فناوری‌های سخت‌افزاری و راهکارهای ابری یک اندازه متناسب برای همه کاربردها وجود ندارد به همین علت باید لیستی از سنسورهای صنعتی IoT که به پوشش اغلب الزامات نظارت کمک می‌کند، تهیه شود.

ازآنجاکه پیش‌بینی می‌شود میزان مصرف انرژی در جهان طی 25 سال آینده 40 درصد افزایش داشته باشد، نیاز به راهکارهای هوشمندانه جهت مصرف انرژی به بالاترین اهمیت خود رسیده است.

نقش سنسورها و محرکها در سیستم‌های اینترنت اشیا

اینترنت اشیا به ندرت بدون گفتگو در مورد داده‌ها و اطلاعات جدید اکوسیستم مورد بحث قرار می‌گیرد. هوش و ارزش یک سیستم اینترنت اشیا (IoT) بر اساس آنچه می توان از داده‌ها آموخت عنوان می‌شود و سنسورها منبع اصلی این داده‌ها هستند.

انواع سنسورهای کاربردی در اینترنت اشیا - بخش اول

صنایع و سازمان‌ها مدتها است که از سنسورهای مختلف استفاده می‌کنند اما ظهور اینترنت اشیا سیر تکامل حسگرها را به سطح کاملاً متفاوتی منتقل کرده است.