شاخص‌ترین برندها و سیستم‌های خانه هوشمند در سال 2019-بحش اول

شاخص‌ترین برندها و سیستم‌های خانه هوشمند در سال 2019-بحش اول

در سال 2019 سیستم‌ها و تجهیزات هوشمند خانگی بیشتر از هر زمان دیگری چشمگیر و همه‌گیر شده‌اند. استفاده از یک سیستم هوشمند دیگر فقط به این معنی نیست که از الکسا بخواهید آب و هوا را پیش‌بینی کند یا آهنگ جدید و محبوبی را پخش کند. اکنون می‌توانید از دستگاه‌های هوشمند برای کباب کردن مرغ در کباب‌پز خود استفاده کنید و یا در حالی مشغول به تماشای یک فیلم هستید چراغ‌ها را در اتاق نشیمن خاموش یا روشن نمایید.

خانه‌ هوشمند

در سال 2019 سیستم‌ها و تجهیزات هوشمند خانگی بیشتر از هر زمان دیگری چشمگیر و همه‌گیر شده‌اند. استفاده از یک سیستم هوشمند دیگر فقط به این معنی نیست که از الکسا بخواهید آب و هوا را پیش‌بینی کند یا آهنگ جدید و محبوبی را پخش کند. اکنون می‌توانید از دستگاه‌های هوشمند برای کباب کردن مرغ در کباب‌پز خود استفاده کنید و یا در حالی مشغول به تماشای یک فیلم هستید چراغ‌ها را در اتاق نشیمن خاموش یا روشن نمایید.

این تجهیزات برای شما احساس راحتی به ارمغان می‌آورند، به خصوص وقتی که به جای شما سفارش غذا می‌دهند یا به جای شما با شخص دیگری تماس میگیرند اما در سال 2018 می‌توانند با انجام کارهای جدی‌تر نظیر حفاظت از سیستم امنیتی منزل در خارج از شهر، اثرگذارتر باشند. به‌عبارت‌دیگر آنها فقط وسایلی برای تفریح نیستند، بلکه می‌توانند برخی از نیازهای اساسی را نیز برآورده کنند.

قبل از اینکه وارد لیست دستگاه‌های هوشمند شویم اجازه دهید منظور خود را از دستگاه‌های هوشمند در مقابل سیستم‌های هوشمند را تعریف کنیم. یک سیستم هوشمند مرکز فرماندهی فراگیر است که محصولات را منحصراً کنترل می‌کند، مانند Alexa یا Google Assistant. در اصل یک سیستم هوشمند همان چیزی است که شما می‌خواهید حین رخ دادن پدیده‌ای با شما ارتباط برقرار کند. از طرف دیگر دستگاه هوشمند محصولی منحصربه فرد است که به آن سیستم گزارش می‌دهد مانند لامپ‌های آمازون اکو یا فیلیپس Hue.

در زیر لیست زیر بهترین دستگاه‌ها و سیستم هوشمند سال 2019 آورده شده‌اند، بنابراین می‌توانید خودتان تصمیم بگیرید که کدام سیستم‌ها و محصولات به بهترین وجه زندگی شما را تقویت می‌کنند. 

با توجه به اهمیت و کثرت جمع‌آوری و پردازش داده‌ها و ارتباط آن با کاهش آسیب‌پذیری و محافظت از داده‌ها بهتر است از راهکارهای بومی و پلتفرم‌های داخلی در بحث هوشمندسازی و اینترنت اشیا استفاده گردد، با این حال آشنایی با سیستم‌های برتر و پیشرو در دنیا توسعه محصولات داخلی را هموار می‌کنند.

بهترین سیستم‌های خانه هوشمند

هنگامی‌که به دنبال خرید یک سیستم خانه هوشمند هستید بهتر است ابتدا تک تک آنها را بررسی کنید و سپس ترکیبی از آنها را تهیه کنید.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که این فناوری چقدر خوب یا بد است و اطلاعات ادغام شده به شما نشان می‌دهد که چه تعداد محصول را می‌توانید در سیستم خود به آنها متصل کنید.

باید دستگاه‌های هوشمند دیگری را نیز که قبلاً داشته‌اید هم در نظر بگیرید و بررسی کنید آیا با سیستم شما سازگار هستند یا خیر. امروزه اکثر سیستم‌های خانه هوشمند از فناوری پیشرفته‌ای برخوردار هستند و امکان ادغام با سیستم‌های شخص ثالث را ارائه می‌دهند. به‌عنوان‌مثال، Alexa و Amazon Assistant به ترموستات‌های هوشمند متصل می‌شوند و فقط با ترموستات‌های ساخته‌شده توسط شرکت‌های خودشان سازگار نیستند.

اگر همه دستگاه‌های شما به خوبی به هم متصل شوند و به خوبی کار کنند، کاربرد آنها آسان‌تر می‌شود و سیستم خانه هوشمند شما بسیار روان‌تر اجرا می‌شود.

در اینجا چهار سیستم بزرگ خانه هوشمند آورده شده است که ما استفاده از آنها را توصیه می‌کنیم.

1. Amazon Alexa

الکسا با بیش از 20000 سیستم یکپارچه‌سازی شخص ثالث بدون شک یکی از جامع‌ترین اکوسیستم‌های خانه هوشمند است که امروزه در دسترس است. احتمالاً از الکسا در فرم بلندگوهای سازگار با محیط‌زیست ("الکسا ، امروز هوا چه خبر است") استفاده کرده‌اید اما شاید نمی‌دانید که الکسا اکنون در بسیاری از محصولات هوشمند دیگر از جمله ترموستات) و تلویزیون نیز قرار داده شده است.

الکسا دسترسی و کنترل هر جنبه‌ای از خانه هوشمند شما را آسان می‌کند. شما می‌توانید از الکسا برای صحبت با برنامه‌هایی نظیر Spotify به سادگی استفاده کنید مثلاً می‌توانید از او بخواهید چراغ را خاموش کند. از آنجا که اکوسیستم آمازون یکی از رایج‌ترین اکوسیستم‌های مورداستفاده در صنعت است، بیشتر محصولات هوشمند یکپارچه با الکسا، از جمله محصولات ساخته شده توسط فیلیپس، سامسونگ، Nest و Schlage سازگار هستند. به این معنی که الکسا می‌تواند هم اکنون درب پارکینگ شما را ببندد، درهای شما را قفل کرده و موقیعت آنها را تنظیم کند.

درنهایت، توانایی الکسا در ادغام و صحبت با اکثر دستگاه‌ها و برنامه‌های هوشمند دیگر او را به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مصارف خانه هوشمند تبدیل می‌کند.

2. Google Assistant

اگر یک رقیب قوی برای الکسا بخواهیم مثال بزنیم دستیار Google است. حتی اگر دستیار Google از امکان ادغام با سیستم‌های شخص ثالث کمتری برخوردار باشد اما می‌تواند به سؤالات پاسخ دهد به گونه‌ای که حتی دستورات کامل الکسا نیز نمی‌توانند آنها را انجام دهند. تحقیقات آژانس دیجیتالی Dentsu 360i نشان می‌دهد که دستیار Google پنج برابر بیشتر از الکسا پاسخ صحیح به فرمان‌ها داده است.

به‌عنوان‌مثال، اگر شما به Spotify بگویید "من این آهنگ را دوست ندارم" در Spotify، به اجرای آهنگ بعدی می‌پردازد در حالیکه الکسا به سادگی به شما خواهد گفت "انگشتان دست بالا و پایین در Spotify پشتیبانی نمی‌شوند."

دستیار Google همچنین می‌تواند با محصولاتی از اکثر برندهای مهم از جمله Philips ، Belkin، آگوست، Nest و برنامه‌های محبوب مانند Spotify و Uber ادغام شود.

3. Wink Hub 2

Wink Hub 2 به عنوان "اولین سیستم مرکزی خانگی هوشمند برای مصرف کننده طراحی شده است." برخلاف Alexa یا دستیار گوگل، Wink هیچ دخالتی به برندهای مورد استفاده ندارد و به شما امکان می‌دهد برندهای مختلفی از محصولات هوشمند را انتخاب کنید و آنها را با یکدیگر ادغام کنید.

Wink Hub 2 از پروتکل‌های خانه هوشمند از جمله Bluetooth LE ، Kidde ، Lutron ClearConnect ، Wi-Fi ، Z-Wave و موارد دیگر پشتیبانی می‌کند. اگر به دنبال ایجاد خانه‌ای کاملاً یکپارچه با لوازم آشپزخانه و پذیرایی همگام هستید این سیستم ممکن است بهترین گزینه باشد. همچنین می‌توانید برنامه و کنترل دستورات Wink Hub، مانند سوئیچ‌های در یا درب گاراژ را از طریق تلفن خود کنترل کنید.

4. هاب SmartThings سامسونگ

این سیستم سامسونگ طیف گسترده‌ای از دستگاه‌های هوشمند از برندهای مختلف از جمله ترموستات هوشمند، روتر Wi-Fi، لامپ و دستگاه‌های امنیتی را یکپارچه می‌کند. کاربران دارای سیستم هوشمند ، SmartThings Hub را دریافت می‌کنند و از طریق برنامه SmartThings IOS یا اپلیکیشن Android می‌توانند به دستگاه‌های هوشمند متصل به هاب دسترسی کامل داشته باشند.

SmartThings Hub سامسونگ در چند سال گذشته در حال افزایش قیمت دستگاه‌های هوشمند خود است. در حقیقت اخیراً با اضافه شدن پلاگین SmartThing Wi-Fi ، SmartThings Lightbulb و دوربین هوشمند SmartThings ، خط تولید محصولات هاب رشد پیدا کرد.

از طریق SmartThings Hub شما همچنین می‌توانید دستگاه‌های هوشمند سازگار را برای انجام اقدامات مختلف مانند روشن کردن یا خاموش کردن حتی خارج از اتاق انجام دهید. دستورات را می‌توانید به صورت صوتی به مرکز یا برنامه SmartThings ارسال کنید و آمازون الکسا یا دستیار Google را نیز با سیستم ادغام کنید.

شاخص‌ترین دستگاه‌های خانه هوشمند

  • آمازون اکو
  • Philips Hue
  • TP-Link HS200
  • Ecobee4
  • NetGear Arlo Q
  • اجاق برقی دیجیتال Char-Broil با فناوری سرآشپز هوشمند
  • Bake Pro
  • Ecovacs Deebot N79S
  • تلویزیون هوشمند ال‌جی

بلندگو: Amazon Echo (نسل 2)

اگر به دنبال یک وسیله نسبتاً مقرون به صرفه برای رفع نیازهای روزمره خود هستید احتمالاً نیازی به سیستمی بهتر از Amazon Echo ندارید. بلندگو برای پخش موسیقی مورد علاقه، برقراری تماس تلفنی یا ارسال پیام، پاسخ دادن به سؤالات و هشدارها به الکسا متصل می‌شود، مثلاً می‌گوید "ساعت 6 بعد از ظهر ساعت زمان رسیدن به درس تنیس است". همچنین به سایر محصولات هوشمند در خانه شما متصل می‌شود بنابراین می‌توانید از آن به عنوان رابط خود و آبپاش‌های خود استفاده کنید.

با استفاده از Echo، می‌توانید تلویزیون را روشن کنید، یک پیتزا سفارش دهید و یک لیست برای خریدهای خود ایجاد کنید.

لامپ فیلیپس Hue

لامپ‌های Philips Hue به شما این امکان را می‌دهند تا هم شدت نور را کنترل کنید هم کم نوری یا روشن‌کننده فرمان و هم رنگ چراغ‌های و هم هارمونی خاصی با هماهنگی رنگها ایجاد کنید (به‌عنوان‌مثال برای یک اتاق خاص که در آن هستید، دما رنگ را در اپلیکیشن خود انتخاب کنید و آن را با موسیقی خود همگام کنید). همچنین می‌توانید آلارم‌های هماهنگ با رنگ را تنظیم کنید و اطمینان حاصل کنید که هر روز صبح از خواب بیدار می‌شوید  اتاق خواب به رنگ صورتی نورپردازی می‌شود.

این لامپ‌ها با اکثر سیستم‌های خانه هوشمند کار می‌کنند و بسیار انعطاف‌پذیر هستند. اگر لامپ رنگی نمی‌خواهید، می‌توانید Philips Hue White که لامپ سفید یا بی‌رنگ است را خریداری کنید.

ادامه دارد...

مطالب مرتبط

هر آنچه باید در مورد دستیار صوتی آمازون الکسا بدانید-بخش دوم

در بخش اول این وبلاگ، به معرفی دستیار صوتی آمازون الکسا، مهارت‌ها، سرویس‌های صوتی و بیان برخی نگرانی‌ها در مورد حریم خصوصی پرداختیم. در این مطلب تصمیم داریم به دیگر کاربردهای این دستیار صوتی از جمله اتوماسیون خانگی، دستورات و فرمان‌ها، موسیقی، ورزش و تجارت بپردازیم.

نقش سنسورها و محرکها در سیستم‌های اینترنت اشیا

اینترنت اشیا به ندرت بدون گفتگو در مورد داده‌ها و اطلاعات جدید اکوسیستم مورد بحث قرار می‌گیرد. هوش و ارزش یک سیستم اینترنت اشیا (IoT) بر اساس آنچه می توان از داده‌ها آموخت عنوان می‌شود و سنسورها منبع اصلی این داده‌ها هستند.

هر آنچه باید در مورد دستیار صوتی آمازون الکسا بدانید

آمازون الکسا (Amazon Alexa) که به عنوان ساده الکسا شناخته می‌شود یک دستیار مجازی است که توسط آمازون ساخته شده و برای اولین بار در بلندگوهای هوشمند Amazon Echo و Amazon Echo Dot استفاده شده است.

مفهوم و عملکرد ساختمان‌های هوشمند

همانطور که ما به دوران ساختمان‌های هوشمند وارد می‌شویم، باید برای مواجه‌شدن با پتانسیل عظیمی که ممکن است در صنعت املاک و مستغلات ایجاد شود، آماده ‌باشیم و آن را درک کنیم.