smart home party.jpg

مهمانی را هوشمند برگزار کن

برگزاری مهمانی اصلاً کار راحتی نیست، استرس زا است و باید کلی فعالیت را برنامه ریزی و اجرا کنید. مثلاً اگر تعداد مهمان ها زیاد باشد، کنترل رفت و آمد ها خیلی سخت می شود و ممکن است، شخصی پشت در بماند. یا اینکه در شلوغی مهمانی ، دمای خانه بالا میرود و همه عرق میریزند. در اینگونه موقعیت ها، سیستم های خانه هوشمند به کمک ما می آیند، ولی چگونه؟

خانه‌ هوشمند

برگزاری مهمانی اصلاً کار راحتی نیست، استرس زا است و باید کلی فعالیت را برنامه ریزی و اجرا کنید.

مثلاً اگر تعداد مهمان ها زیاد باشد، کنترل رفت و آمد ها خیلی سخت می شود و ممکن است، شخصی پشت در بماند. یا اینکه در شلوغی مهمانی ، دمای خانه بالا میرود و همه عرق میریزند. 

در اینگونه موقعیت ها، سیستم های خانه هوشمند به کمک ما می آیند، ولی چگونه؟ 

در ادامه تعدادی از دستگاه خانه هوشمند را که در برگزاری مهمانی ها، بسیار کاربردی هستند بررسی میکنیم.

دستگیره/قفل هوشمند

ما میتوانیم با استفاده از یک دستگیره/قفل هوشمند و داشتن یک رمز ورود موقت برای مهمان ها، آن هم در بازه زمانی که مهمانی برگزار میشود، به راحتی رفت و آمد ها را مدیریت کنیم و خیالمان راحت باشد که نه تنها کسی پشت در نمی ماند، بلکه هیچ غریبه ای هم نمیتواند به دورهمی ما وارد بشود و امنیت خانه تضمین شده است.

 (مشاهده ی ویدیو معرفی قفل هوشمند)

(لینک خرید دستگیره/قفل هوشمند)

 

سنسور های هوشمند

وقتی که شما یک مهمانی را، میزبانی می کنید، ممکن است مناطقی از خانه باشد که نمی خواهید مهمانان به آنجا بروند. به کمک سنسور در و پنجره، اگر دری باز شده باشد، از طریق اپلیکیشن موبایل برایتان هشدار می آید و دیگر لازم نیست دائماً نگران نظارت بر خانه تان باشید. 

یا مثلاً زمانی که در یک دورهمی خانوادگی، بزرگترها دارند خاطره تعریف میکنند، بچه ها معمولاً دوست دارند همه جای خانه را بررسی کنند. حالا با کمک یک سنسور حرکتی هوشمند ، شما می دانید که آنها دقیقاً کجا بوده اند و برای شما روی موبایل، پیامی ارسال می گردد. 

(مشاهده ی پست معرفی سنسورهای خانه هوشمند)

(لینک خرید سنسور در و پنجره)

(لینک خرید سنسور حرکتی)

 

ترموستات هوشمند

هر چه مهمانان بیشتر جنب و جوش کنند! خانه گرمتر میشود، و اینجاست که ترموستات هوشمند به کارتان میآید. این گجت هوشمند دمای خانه را بر اساس پیش فرض های انتخابی شما تنظیم میکند و شما خیالتان راحت است که هوای خانه در تمام طول مهمانی مطبوع خواهد بود. البته همه ی این کارها با اپ موبایل انجام میشود.

ضمنا با پشتیبانی از دستورات صوتی، شما میتوانید با صدای خودتان، دمای خانه را مدیریت کنید. 

"الکسا دمای اتاق نشیمن را کم کن" 

 (مشاهده ی پست معرفی ترموستات هوشمند)

(لینک خرید ترموستات هوشمند اورویبو)
 

 

تجهیزات هوشمند آشپزخانه

اگر شما هم مثل من باشید، برگزاری یه مهمانی ایده آل یعنی کلی کار و برنامه ریزی دقیق و این یعنی خستگی شدید. ولی با استفاده از یک کتری هوشمند، همیشه چای یا قهوه برای رفع خستگی شما آماده است !! میتوانید با گوشی آن را کنترل کرد و یا اینکه برنامه ریزی کنید که در ساعات خاصی روشن گردد.

وقتی در یک خانه هوشمند زندگی می کنید، فِر یا اجاق هوشمند با تنظیم دما و زمانِ پخت، غذا را آماده و جا افتاده به شما تحویل میدهد و دیگر نگران سوختن غذایتان نیستید.

از طرفی بخاطر سر زدن های وقت و بی وقت به آشپزخانه، معاشرت با مهمانان را هم از دست نمیدهید. 

یا اینکه، یخ سازِ یخچال هوشمند را به گونه ای تنظیم کردید که حتماً برای نوشیدنی ها، یخ داشته باشید.

 

سرگرمی هوشمند

اگر شما مهمانی تولد داشته باشید، می تونید با نورپردازی هوشمند، دوستانتان را شگفت‌زده کنید و کلی خاطره هیجان انگیز بسازید؛ حتی میتوانید با گوشی موبایل، رنگ و دمای نور را برای هر تِم مهمانی عوض کنید !! لامپ های RGB شانزده میلیون رنگ دارند و هر سلیقه ای را راضی میکنند.

 (مشاهده ی ویدیو لامپ هوشمند شیائومی)

از این گذشته، سیستم های هوشمند پخش موزیک را فقط با لمس صفحه گوشی کنترل میکنید، تا همه از مهمانی لذت ببرند.

مینی پروژکتورها، گجت های هوشمندی هستند که برای ایجاد تصاویری با ابعاد یک سینما (تا 200 اینچ)، برای هیجان انگیزتر کردن مهمانی های شما بسیار کاربردی خواهند بود. شما میتوانید با پخش یک ویدیو هیجان انگیز در ابعاد یک سینما، میهمانان را سورپرایز کنید. 

لینک خرید  | ویدیو آنباکس مینی پروژکتور هوشمند p7

لینک خرید  | ویدیو آنباکس مینی پروژکتور هوشمند p20

لینک خرید  | ویدیو آنباکس مینی پروژکتور هوشمند p30

ابزارهای نظافت هوشمند

تمیز کاری های بعد از مهمانی، همیشه از کل فرآیندِ برگزاری، سخت تر می باشد. مدام با خودتان می گویید، کاش اصلاً مهمانی نمیگرفتم، و هزار غرولند دیگر...

ولی هوشمند سازی همیشه و به موقع، به کمک می آید، شما میتوانید از ربات های جاروبرقی هوشمند استفاده کنید و طوری برنامه ریزی کنید که خانه به صورت خودکار در طول شب و زمان خواب، وقتی که کسی در خانه تردد نمیکند، جارو شود. 

(مشاهده ی ویدیو معرفی جاروبرقی هوشمند شیائومی

یا ماشین ظرف شویی ظرف ها را در زمان خوابتان شستشو می دهد و شما می توانید با خیال راحت استراحت کنید.
 

 

مطالب مرتبط

به نظر من هر کسی میتواند خانه هوشمند خود را داشته باشد، با هزینه ی منطقی. ولی فراموش نکنید که اگر در فکر راه اندازی خانه هوشمندتان هستید بهتر است خیلی ساده و پایه ای شروع کنید.

کلید هوشمند، شکل هوشمندسازی شده کلیدهای معمولی یا سنتی می‌باشد که تجربه کاربری لذت بخشی را برای شما فراهم می‌کند. کلیدهای معمولی فقط وظیفه روشن و خاموش‌کردن چراغ‌ها را بر عهده دارند درحالی‌که کلیدهای هوشمند علاوه بر این نقش، کاربردهای گسترده‌تری مانند کنترل از راه دور را نیز دارند.

به طور قطع، استفاده از تجهیزات خانه هوشمند زندگی را خیلی آسان تر کرده اند. از سیستم های روشنایی گرفته تا ترموستات های هوشمند به شما کمک میکنند تا خیلی از کارهای روتین و خسته کننده را خودتان انجام ندهید و نیز در مصرف انرژی و متعاقبا هزینه ها صرفه جویی کنید. حالا که به انتهای 2021 نزدیک میشویم، در این مطلب قصد داریم از نگاه وبسایت معتبر techradar ، بهترین تجهیزات خانه هوشمند را در سال جاری میلادی بررسی کنیم.

محبوبیت قفل‌های هوشمند در حال افزایش است و به‌راحتی می‌توان دلیل آن را فهمید:نیاز به امنیت!! فناوری‌های جدید امنیت زندگی ما را بهبود می‌بخشد و نیاز به گفتن نیست که امنیت از بالاترین نیازهای بشر است. در این مقاله به بررسی مزایای استفاده از قفل هوشمند و شش ویژگی کلیدی که هنگام خرید آن باید درنظر بگیرید ، پرداخته ایم.