نسل بعدی ابزارهای برنامه‌نویسی اینترنت اشیا (قسمت اول)

نسل بعدی ابزارهای برنامه‌نویسی اینترنت اشیا (قسمت اول)

طی یک یا دو سال گذشته، موجی از پلتفرم‌های نرم‌افزاری اینترنت اشیا که برای توسعه‌دهندگان طراحی شده‌اند، پدید آمده است. بااین‌حال، هنگام صحبت کردن در مورد ابزارهای توسعه‌دهنده، «پلتفرم» ممکن است برای مخاطب گیج کننده باشد. اجتماع اینترنت اشیا با پلتفرم تقریباً به این معنی است که پلتفرم IoT می‌تواند تمام مشکلات مرتبط با اینترنت اشیا را به تنهایی حل کند.

اینترنت اشیا IoT

طی یک یا دو سال گذشته، موجی از پلتفرم‌های نرم‌افزاری اینترنت اشیا که برای توسعه‌دهندگان طراحی شده‌اند، پدید آمده است. بااین‌حال، هنگام صحبت کردن در مورد ابزارهای توسعه‌دهنده، «پلتفرم» ممکن است برای مخاطب گیج کننده باشد. اجتماع اینترنت اشیا با پلتفرم تقریباً به این معنی است که پلتفرم IoT می‌تواند تمام مشکلات مرتبط با اینترنت اشیا را به تنهایی حل کند.

شما فقط باید به مشکلات در حال رشد تکنولوژی IoT نگاه کنید تا متوجه شوید که ابزارهای توسعه‌دهنده IoT بسیار نابالغ هستند و پلتفرم متناسب با آن هنوز هم وجود ندارد. در این مقاله، چارچوبی برای توسعه‌دهندگان صنایع و چگونگی استفاده از ابزارها و پلتفرم ارائه می‌شود.

فاز اول: چشم‌انداز

برای یک چرخه صنعت یا محصول با نام تجاری جدید، شرکتی که رهبری آن را بر عهده دارد باید کاملاً در همه‌ی ابعاد مربوط به آن مشارکت داشته باشد. این بدان معنی است که شرکت باید طراحی، آزمایش، ساخت، و فروش محصول خود را برنامه‌ریزی کند. ازآنجایی‌که آنها تنها (احتمالاً) شرکتی هستند که چشم‌انداز یک صنعت یا محصول جدید را دارند، آنها باید به طور کامل خودکفا باشند تا محصول را به بازار عرضه کنند. اگر آنها موفق باشند و محصول مناسب بازار را پیدا کنند، یک صنعت جدید متولد می‌شود.

در نهایت، چشم‌انداز اصلی محصول، توسط تخصص یک شرکت محدود می‌شود. در برخی مواقع، شرکت‌ها به عنوان مولدهای خاص ظاهر می‌شوند تا به توسعه محصول یا صنعت سرعت بخشیده و آن را افزایش دهند. باوجوداین که این تازه واردان، کنترل کامل محصول را هدایت می‌کنند، به میزان زیادی مزایای محصول را برای مشتری و در نتیجه ارزش کل بازار را افزایش می‌دهند.

نتيجه این چرخه اين است که از طريق اين همکاري، صنعت به اندازه‌ای بزرگ می‌شود که بخش‌های بيشتري از بازار، می‌تواند جزو بزرگترين خرده صنايع باشند. در حقیقت، این صنایع زیرمجموعه می‌توانند بسیار بزرگتر از شرکت‌های اصلی شوند.

فاز دوم: تخصص

تصور کنید که در ابتدای دهه 1900 تلاش کنید اولین خودروهای خود را بسازید. راه‌اندازی خودکار نیاز به طراحی زیرسیستم‌های خودرو از لاستیک تا موتور، و از صندلی تا ساختار ماشین دارد. تایرها، شیشه جلو اتومبیل، صندلی‌ها و قطعات الکترونیک به نوآوری احتیاج دارند.

به‌عنوان‌مثال، شرکت موتور فورد که تأمین‌کنندگان را به بخش طراحی و ساخت اتومبیل‌ها متصل می‌کند، در لایه افقی صنعت خودرو سازماندهی شده است. بدین ترتیب فورد توانست با خط مونتاژ مدرن یک نوآوری قابل ملاحظه انجام دهد. در مجموع ، یک صنعت افقی سازمان یافته با فروشندگان متخصص، به ایجاد محصولات بهتر و مشتری مدار کمک کرده و نوآوری را به سرعت در پیش می‌گیرد.

ادامه دارد...

مطالب مرتبط

جدیدترین پیشرفت‌های اینترنت اشیا

اخیراً FCC از افتتاح رادیو پهن باند CBRS) 3.5) گیگاهرتزی برای استفاده تجاری شهروندان خبر داده است. پیش‌ازاین، باند 3.5 گیگاهرتزی به حوزه اعضای وزارت دفاع امریکا یعنی سیستم‌های رادار دریایی ایالات‌متحده، اختصاص داشته است.

فهرست نهایی انتخاب پلتفرم مناسب اینترنت اشیا

اینترنت اشیا (IoT) یک اصطلاح بسیار وسیع و پیچیده است که به روابط متقابل بین اشیا اشاره دارد. مهم نیست که کدام پلتفرم IoT را برای دستگاه انتخاب می‌کنید، این بستگی به محصول شما دارد که به رایانش ابری متصل می‌شود. انتخاب پلتفرم درست IoT یک کار دشوار و تخصصی است.

اینترنت اشیا یکی از روندهای مهم تکنولوژی در چند سال اخیر و همینطور سال‌های آینده خواهد بود و در حال حاضر یکی از مطرح‌ترین تکنولوژی‌هایی است که شرکت‌های بزرگ برای پروژه‌های مرتبط با آن، سرمایه گذاری میلیاردی کرده‌اند. IoT تا به حال تغییرات زیادی در راستای نزدیک شدن به سبک زندگی انسان‌ها کرده است. در ادامه شش روند کلیدی اینترنت اشیا که پیش‌بینی شده است در سال 2019 بیش از سایر حوزه‌ها مورد توجه خواهند بود، بررسی می‌شوند.

زبان‌های برتر برنامه‌نویسی برای توسعه اینترنت اشیا در سال 2018

همانطور که می‌دانیم، هدف از فناوری IoT اندازه‌گیری، جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها برای ارائه تجربه بهتر به مشتری و بهبود کیفیت محصول است. هر یک از سه مرحله‌ی  اندازه‌گیری، جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل ، دارای محیط کاری متفاوت با مجموعه‌ای از محدودیت‌های مختلف است.

پیش بینی آینده اینترنت اشیا بر اساس مشاهدات سال 2018

طبق پیش‌بینی‌های اوليه Gartner، می‌بایست در حدود 4/8 ميليارد شي متصل به شبكه تا ابتداي سال 2017 وجود می‌داشتند در حاليكه هم‌اكنون در سال 2018 اين آمار به مرز 20 ميليارد شي رسيده است و اين نشاندهنده نقش كليدي IoT در اهداف آتي سال 2018 می‌باشد.

اینترنت اشیا و رهبری روندهای فناوری اطلاعات

رشد دستگاه‌های هوشمند در سال‌های اخیر چشمگیر بوده است و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که تا سال 2025 ، 25 میلیارد شی به اینترنت متصل خواهد بود.

امروزه اینترنت اشیا و کاربردهای آن در حال فراگیر شدن است. اما انتخاب پلتفرم مناسب چالش بسیاری از سازمان ها و مدیران شهری است. در این مطلب قصد داریم با ویژگی‌ها و کاربردهای این پلتفرم‌ها و نحوه انتخاب آن‌ها آشنا شویم.

چشم‌انداز و پیش‌بینی آینده اینترنت اشیا (اینفوگرافی)

اینترنت اشیا یک واژه عمومی یا اصطلاح چتری برای بسیاری از اشیایی است که به اینترنت متصل می‌گردند. IoT به زودی آینده جهان و ‌سبک ‌زندگی ما را دچار تغییر‌ و تحولاتی خواهد نمود. در اینفوگرافی زیر برخی از پیش‌بینی‌های مربوط به آینده و چشم انداز اینترنت اشیا (IoT) که در سال‌های نه چندان دور آینده شاهد آن خواهیم بود، آمده است