هوای مطبوع با وسایل هوشمند کنترل کیفیت هوا-بخش دوم

هوای مطبوع با وسایل هوشمند کنترل کیفیت هوا-بخش دوم

غلظت CO2 موجود در هوا مدتهاست که به عنوان یک شاخص برای کیفیت هوای داخل ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند توسط سنسورهای کم‌هزینه اندازه‌گیری شود.

خانه‌ هوشمند

غلظت CO2 موجود در هوا مدتهاست که به عنوان یک شاخص برای کیفیت هوای داخل ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند توسط سنسورهای کم‌هزینه اندازه‌گیری شود.

در بخش اول این وبلاگ، به 3 مورد از تجهیزات هوشمند کنترل کیفیت هوا پرداختیم، در این مطلب تصمیم داریم به 5 مورد باقیمانده بپردازیم.

  • Eve Room2

Eve Room2 پیشرفت‌های چشمگیری نسبت به نسخه اولیه داشته و مدرن تر به نظر می‌رسد. نسخه جدید بسیار کوچکتر است، نمایشگر الکترونیکی جدید آن در قسمت جلو قرار دارد و از طریق USB قابل شارژ است.

سنسور MEMS موادی نظیر الکل، آلدهیدها، کتونها، اسیدهای آلی، آمین‌ها و هیدروکربن‌های آلیفاتیک و معطر را شناسایی و اندازه‌گیری می‌کند. ترکیبات آلی نه تنها فرآورده های متابولیسم انسانی هستند، بلکه غلظت بالایی از آنها را می‌توان در لابه لای اشیاء روزمره یافت.

Eve Room2 این مواد را اندازه‌گیری می‌کند و کیفیت هوای منزل را ارائه می‌دهد. این دستگاه علاوه بر بدست آوردن مقدار دقیق ذرات در هوا، رطوبت و دما را اندازه‌گیری می‌کند که از طریق تلفن هوشمند قابل مشاهده است.

  • Atmotube

Atmotube یکی دیگر از دستگاه‌های پر طرفدار است. این دستگاه برای افزایش آگاهی در مورد کیفیت هوای داخل و خارج از خانه ساخته شده، بنابراین می‌توانید هر روز با انتخاب‌های صحیح سالم‌تر زندگی کنید. Atmotube به ویژه برای مبتلایان به آسم و بیماری‌های ریوی بسیار مفید است همچنین برای والدین فرزندان خردسال و سالمندان نیز بسیار سودمند است.

Atmotube مونواکسید کربن، رطوبت و دما را کنترل می کند. مشکل اصلی نسخه اولیه این دستگاه، این است که شارژ باتری آن تنها حدود 6-7 ساعت طول می‌کشد که خوشبختانه در Atmotube 2.0 این زمان به حدود 2 روز افزایش یافته است.

همه موارد اندازه‌گیری شده در زمان واقعی از طریق اپلیکیشن نصب شده در تلفن همراه قابل دسترسی هستند و به شما هشدار می‌دهد از رفتن به مکانهای آلوده جلوگیری کنید تا سالم‌تر زندگی کنید.

  • AirVisual

یکی از مشکلات مانیتورهای کیفیت هوا هوشمند این است که کاربران معمولا برای مشاهده و خواندن مقادیر اندازه‌گیری شده نیاز به باز کردن اپلیکیشن در تلفن هوشمند خود دارند. AirVisual این مشکل را برطرف کرده است. یک صفحه نمایش رنگی 5 اینچی دارد که با یک نگاه می‌توانید همه چیز را از جمله باکتری‌ها، رطوبت، دما، غلظت PM2.5 و CO2 بررسی کنید و هشدارها را در زمان واقعی دریافت کنید. AirVisual طبق استاندارد‌های پزشکی طراحی شده است تا کسانی که از آسم، COPD، سرطان ریه و فشار خون رنج می برند بتوانند از آن استفاده کنند.

هوای بیرون خانه شما نیز به اندازه هوای داخل خانه مهم است. به همین دلیل AirVisual شش آلاینده اصلی بیش از 8000 مکان در بیش از 35 کشور را اندازه گیری می‌کند. این دستگاه، داده‌های دریافتی از منطقه کنونی را با نزدیکترین ایستگاه رسمی مقایسه می‌کند بنابراین به راحتی می‌توانید متوجه شوید مقصدی که قصد سفر کردن دارید هوای سالمی دارد یا خیر.

  • Wynd Plus

Wynd Plus هوای اطراف شما را تصفیه می‌کند. این کار را با استفاده از ترکیبی هوشمندانه از یک حسگر جداکننده ذرات، واحد تصفیه و برنامه همراه هوشمند انجام می‌دهد.

این دستگاه به طول 17 سانتی‌متر و عرض 7.1 سانتی‌متر است. با وجود کوچک بودن سایز آن، Wynd Plus می تواند بیش از 8 لیتر هوای پاک در ثانیه تحویل دهد. در حالی که این دستگاه به عنوان یک تصفیه کن قابل حمل به بازار عرضه می‌شود و برای کار در فضای کوچک و محصور بسیار مناسب است.

فیلتر درجه پزشکی آن ذرات، باکتری‌ها و آلودگی‌ها را در عرض چند دقیقه از بین می برد. سنسور آن ذرات آلوده هوا در اطراف شما را کنترل می‌کند و به طور خودکار میزان تصفیه را در صورت نیاز تنظیم می‌کند.

  • Flow

Flow، ساخته شده در آزمایشگاه Plume، یکی دیگر از مانیتورهای قابل‌حمل کیفیت هوا است. مشابه Atmotube ، طیف کاملی از آلاینده‌ها را در داخل و خارج از جمله PM2.5 (ذرات و گرد و غبار) ، NOx (دود اگزوز)، ازن (گاز تحریک کننده) ، VOCs (مواد شیمیایی خانگی) ، دما و رطوبت را نظارت و اندازه‌گیری می‌کند.

یک بند چرمی دارد و می‌توانید آن را به کیف خود بچسبانید تا هر زمان که در هوای ناسالم تنفس می‌کنید به شما هشدار دهد. همچنین می‌توانید از آن برای یافتن مناطق با هوای پاک شهر خود استفاده کنید. داده‌های کیفیت هوا را جمع‌آوری کنید به اشتراک بگذارید و به دیگران کمک کنید تا از رفتن به مناطق آلوده جلوگیری کنند.

مطالب مرتبط

هوای مطبوع با وسایل هوشمند کنترل کیفیت هوا-بخش اول

تنفس هوای ناسالم در خارج از منزل برای بسیاری از ما به بخشی اجتناب‌ناپذیر از زندگی روزمره تبدیل شده است. ذرات میکروسکوپی بسیار کوچک از اتومبیل‌ها ، قطارها ، نیروگاه‌ها ، کارخانه‌ها و منابع دیگر در هوا رها می‌شوند. این موضوع مخصوصاً برای کسانی که در مناطق شهری زندگی می‌کنند بسیار عادی و یک مشکل بزرگ است.

شاخص‌ترین برندها و سیستم‌های خانه هوشمند در سال 2019-بحش اول

در سال 2019 سیستم‌ها و تجهیزات هوشمند خانگی بیشتر از هر زمان دیگری چشمگیر و همه‌گیر شده‌اند. استفاده از یک سیستم هوشمند دیگر فقط به این معنی نیست که از الکسا بخواهید آب و هوا را پیش‌بینی کند یا آهنگ جدید و محبوبی را پخش کند. اکنون می‌توانید از دستگاه‌های هوشمند برای کباب کردن مرغ در کباب‌پز خود استفاده کنید و یا در حالی مشغول به تماشای یک فیلم هستید چراغ‌ها را در اتاق نشیمن خاموش یا روشن نمایید.

شاخص‌ترین برندها و سیستم‌های خانه هوشمند در سال 2019-بخش دوم

در بخش اول این وبلاگ، به معرفی کلی سیستم‌های خانه هوشمند و برخی برندهای برتر نظیر آمازون اکو و لامپ فیلیپس Hue پرداختیم. در این مطلب تصمیم داریم به دیگر برندهای مطرح در خانه هوشمند بپردازیم.

هر آنچه باید در مورد دستیار صوتی آمازون الکسا بدانید

آمازون الکسا (Amazon Alexa) که به عنوان ساده الکسا شناخته می‌شود یک دستیار مجازی است که توسط آمازون ساخته شده و برای اولین بار در بلندگوهای هوشمند Amazon Echo و Amazon Echo Dot استفاده شده است.