Augmented-Reality future.jpg

واقعیت افزوده طراحی وب را در 5 سال آینده تغییر خواهد داد (قسمت اول)

تکنولوژی واقعیت افزوده در چند سال اخیر محبوبیت بسیاری یافته و به یک ابزار جذاب برای ارائه محتوای خلاقانه به مخاطبان بدل شده است. AR امروزه به ابزاری قابل دسترس و مقرون به صرفه تبدیل شده است، که به مردم این امکان را می‌دهد که بیشتر و بیشتر به تجربه برنامه های کاربردی AR از طریق گوشی‌های و سایر لوازم هوشمند بپردازند. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که این تکنولوژی در آینده کاربردهای بیشتری خواهد یافت.

واقعیت افزوده AR

با پیشرفت واقعیت افزوده (AR) این تکنولوژی از یک داستان علمی تخیلی به یک واقعیت مبتنی‌بر علم تبدیل شده است و به نظر می‌رسد پتانسیل و توانایی برای تبدیل و بازسازی صنایع مختلف به‌طور کلی در سال‌های آینده در گرو کاربردهای این سری از پیشرفت‌ها است. با توجه به این روند، AR به ابزاری قابل دسترس و مقرون به صرفه تبدیل شده است، که به مردم این امکان را می‌دهد که بیشتر و بیشتر به تجربه برنامه‌های کاربردی AR از طریق گوشی‌های و سایر لوازم هوشمند بپردازند.

ظهور AR و VR دارای پیامدهای بی‌حد و حصری برای طراحان و ذینفعان در سراسر افق کسب و کار است. طراحان شروع به استفاده از AR برای ارائه تجربه‌ای بی‌نظیر به کاربران می‌کنند. در ادامه، چگونگی تاثیر تکنولوژی واقعیت افزوده در حوزه‌ی طراحی وب بررسی می‌گردد.

واقعیت افزوده متفاوت با واقعیت مجازی است. واقعیت مجازی مستلزم تجربه کامل غوطه‌وری است که به کاربران امکان می‌دهد احساس کنند که از جهان فیزیکی بیرون می‌آیند و با محیط مجازی مانند دنیای فیزیکی تعامل دارند. در حالی که AR به معنای هم پوشانی و یا "افزودن" یک واقعیت غیر دیجیتال با استفاده از ابزار و بینش دیجیتال است.

واقعیت افزوده در طراحی وب

AR با کمترین احتمال خطا در مقایسه با فناوری‌های پوشیدنی، شروع به بهینه‌سازی تجربه کاربر در موبایل و دسکتاپ می‌کند. طراحان وب که در سال‌های اخیر اقدام به ساخت AR کرده‌اند، از دوربین‌های گوشی‌های هوشمند یا وب کم ها برای تشویق کاربران برای تعامل با محصول و خدمات خود استفاده می کنند.

به عنوان مثال، در خرده‌فروشی مد، AR می‌تواند به عنوان یک اتاق پرو مجازی استفاده شود. مشتریان می‌توانند دوربین گوشی هوشمند خود را به سمت خود بیاورند و لباس را به گونه‌ای مناسب انتخاب کنند. در واقع، JCPenney در حال حاضر این تکنولوژی چشمگیر را اجرا می‌کند. برخی از خرده‌فروشان عینک نیز تحت پوشش این تکنولوژی قرار گرفته‌اند.

AR برای طراحان وب

برنامه‌های کاربردی AR برای طراحی وب به لطف ایجاد و توسعه پلاگین‌های سازگار مانند وردپرس VR به طرز گسترده‌ای مورد استفاده گرفته است. واقعیت افزوده به طراحان وب اجازه می‌دهد ویدیوهای 360 درجه را در سایت های خود آپلود کنند. با دسترسی آسان طراحان به AR ، آن‌ها می‌توانند به استفاده از تکنولوژی در UI تلفن همراه ادامه دهند. این تغییر به کاربران یک گزینه ارزان قیمت ارائه می‌دهد که به طور چشمگیری تجربه جستجوی آن‌ها را افزایش می‌دهد.

AR برای بازاریابی دیجیتال

کارآفرینان و بازاریابان به طور یکسان باید داستانگوهای بزرگی باشند. واقعیت افزوده مطمئنا راهکاری بهتر از بازاریابی دیجیتال و تبلیغات در زندگی خواهد بود. با استفاده از این تکنولوژی ، کاربران می‌توانند با آنچه شما در بخش فروش سایت قرار می‌دهید، قبل از تصمیم‌گیری برای خرید آن، تعامل داشته و با آن ارتباط برقرار کنند.

به گفته کارآفرینان، AR راه خوبی برای نمایش محصولات برای کاربران فراهم می‌کند و راه را برای ایجاد محیط‌های شبیه‌سازی شده در اطراف محصولات خود راه‌اندازی می‌نماید که در نتیجه باعث جذب بیشتر کاربران می‌شود.

بازاریابان می‌توانند دنیایی را ایجاد کنند که کاربران را تشویق و تحریک می‌کند تا با آنها ارتباط برقرار کرده همکاری کنند.در نهایت، AR بدون شک، امکانات جدیدی را برای طراحان UX / UI ایجاد خواهد کرد.

ادامه دارد...

مطالب مرتبط

پایان دوران سلفی با بهره‌گیری از تکنولوژی واقعیت افزوده

تکنولوژی واقعیت افزوده (AR) ارتباط ما با دستگاه‌های تلفن همراه را تغییر می‌دهد. ما دیگر برای ارسال پیام‌های متنی خود، به صفحه نمایش کوچک گوشی‌های تلفن همراه، وابسته نیستیم، در عوض، دوربین صفحه نمایش به پلتفرم اصلی و پورتال ما تبدیل می‌شود زیرا AR صفحه نمایش ما را به محیطی واقعی در پیرامون ما تبدیل می‌کند.

واقعیت افزوده (Augmented reality) و واقعیت مجازی (Virtual Reality)

انسان توسط حواس خود دنیای اطرافش را درک می‌کند. ترکیب همزمان دنیای واقعی و تصاویر مجازی مفهوم واقعیت افزوده را شکل می‌دهد. در واقعیت افزوده (AR) ارزش اولیه واقعیت موجود حفظ شده و اطلاعات حساس آن توسط تولیدات کامپیوتری پوشش داده می‌شوند. بدین شکل یک نمای فیزیکی زنده، مستقیم یا غیرمستقیم به عناصر دنیای واقعی افراد اضافه می‌شود.

کلاس درسی متفاوت با استفاده از تکنولوژی‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی

این روزها با حرکت زندگی کاری و شخصی افراد به سمت دیجیتالی شدن، پیشرفت سیستم آموزش‌ و پرورش از مدرسه‌ی ابتدایی تا دوره‌های تخصصی و حرفه‌ای، به سمت محیط‌های دیجیتالی منطقی به نظر می‌رسد. در این راستا تأثیر فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در کلاس‌های درسی چشمگیر خواهد بود.

تکنولوژی واقعیت مجازی، چگونه علم بازاریابی و تبلیغات را تغییر خواهد داد؟

با اینکه VR هنوز در دوران کودکی خود به سر می‌برد، اما تجربه شگفت انگیزی از حس شناوری، را به ما می‌دهد، از طرفی به برندها این فرصت را می‌دهد تا روایت خود از محصولشان را به گونه‌ای که بسیار واقعی باشد و بتوانیم با تمام حواسمان آنها را درک کنیم، داشته باشند.