واقعیت مجازی چگونه باعث پیشرفت کشاورزی خواهد شد

واقعیت مجازی چگونه باعث پیشرفت کشاورزی خواهد شد

کشاورزی یکی از بخش‌های مهمی است که برای بهبود عملکرد خود نیاز اساسی به تکنولوژی دارد. قاره آسیا در این زمینه دارای چشم‌انداز وسیعی است ولی هنوز نیاز به رشد دارد. فقدان بودجه برای گسترش فناوری در کشاورزی از سمت دولت‌ها عامل اصلی عقب ماندگی در این بخش است.

کشاورزی یکی از بخش‌های مهمی است که برای بهبود عملکرد خود نیاز اساسی به تکنولوژی دارد. قاره آسیا در این زمینه دارای چشم‌انداز وسیعی است ولی هنوز نیاز به رشد دارد. فقدان بودجه برای گسترش فناوری در کشاورزی از سمت دولت‌ها عامل اصلی عقب ماندگی در این بخش است.
 
تأثیر VR در کشاورزی:

  • محصول مجازی - VR با نشان دادن رشد محصول مجازی بر اساس الگوهای آب و هوایی و عوامل دیگر کمک به تجسم الگوی رشد محصول در آینده می‌کند.که این امر برای محققان در جمع آوری داده‌ها، آزمایش و مشاهده عملکردشان تحت هر گونه تغییرات ناخواسته محیطی تاثیرگذار است و به آماده شدن کشاورزان برای مواجه شدن با این چالش‌ها کمک می‌کند.
  • مانیتورینگ محصول مجازی برای نظارت بر زمین کشاورزی برای جلوگیری از آسیب رسیدن به محصول یا حفظ رشد محصول و غیره
  • پیش‌بینی آب و هوا کشاورزان را در شرایط آب و هوایی مختلف آماده می‌کند که این امر به رشد و نمو گیاهان کمک کرده و می‌تواند تا حد ممکن با خطر سیل و خشک سالی مقابله کنند.

قابلیت‌های VR در کشاورزی:

چرا واقعیت مجازی تبدیل به یک دستیار واقعی کشاورز می‌شود؟ نکته این است که آن ابزاری با قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. ممکن است عجیب باشد اما تکنولوژی واقعیت مجازی ارزان‌تر از بسیاری از تکنولوژی‌های دیگر در زمینه کشاورزی است.

علاوه بر این، تکنولوژی هدست واقعیت مجازی نیاز به دانش عمیقی ندارد، چون به آسانی قابل استفاده می‌باشد. به طور معمول، رابط کاربری ساده‌ای دارد، بنابراین کاربر می‌تواند به راحتی این نوآوری را درک کنند . سیستم VR قصد دارد که کار کشاورزی را به همراه ماشین‌آلات و نرم‌افزارهای ویژه بهبود بخشد.

محصولات کشاورزی در دنیای مجازی 

رشد محصول یک روند بسیار سریع نیست و کشاورزان از این موضوع به خوبی آگاهند. و اگر کشاورز بتواند روند رشد در دنیای مجازی را نظارت کند، بسیار مؤثر خواهد بود. واقعیت مجازی نشان می‌دهد که چگونه هر محصول بسته به الگوی آب و هوایی خاص رشد می‌کند. در عین حال، محققان می‌توانند تمام این داده‌ها را با استفاده از محتوای VR برای سیستم‌عامل اندروید یا iOS برای تأیید آن و پیش‌بینی تغییرات ناخواسته، جمع‌آوری کنند. سپس کشاورز برای موارد غیرمنتظره آماده خواهد بود و روش‌های موردنیاز برای حفظ محصول را بکار خواهد برد.

نظارت بر محصولات مجازی با استفاده از درن‌ها

درن‌ها مجهز به دوربین 360 درجه می‌باشند و این امکان را فراهم میاورند تا کشاورز تور مجازی را در اطراف زمین خود داشته باشد. این امکان با استفاده از هدست واقعیت مجازی انجام می‌شود. در آینده نزدیک، درن‌ها با فناوری واقعیت مجازی، کشاورزان را قادر خواهند ساخت تا رشد محصولات کشاورزی خود را بهبود بخشند.

نظارت بر تجهیزات

کشاورزان از ابزارهای ویژه‌ای برای کار روی زمین‌های کشاورزی خود استفاده می‌کنند. اما برخی از این تجهیزات بسیار خطرناک بوده و کشاورزان باید از نحوه استفاده درست آنها به منظور عدم آسیب رساندن به خود آگاه باشند. گزینه‌ی پیشنهادی چیست؟ مطمئناً واقعیت مجازی!

به عنوان مثال، با استفاده از هدست VR و نرم‌افزار اختصاصی، کشاورزان قادر خواهند بود تا نحوه کار با یک یا چند ابزار را بدون هیچگونه خطری در دنیای مجازی امتحان کنند. بنابراین، به عنوان یک متخصص قادر خواهند بود در دنیای مجازی آن را با دقت کشف کنند. برخی از شرکت‌هایی که برنامه‌های واقعیت مجازی را توسعه می‌دهند بر این باورند که بازار کشاورزی دارای پتانسیل بالایی است.

واقعیت مجازی برای پیش‌بینی آب و هوا

همه می‌دانند که هم بارش باران و هم تابش خورشید بیش از حد برای محصولات کشاورزی مضر است. پیش‌بینی آب و هوا به کشاورزان کمک می‌کند تا از آینده نزدیک شرایط آب و هوایی آگاهی یابند. در این مورد، واقعیت مجازی می‌تواند شرایط آب و هوایی مختلف را شبیه سازی کند و نتایج آن را روی محصولات نمایش دهد. طراحی اپلیکیشن VR برای پیش‌بینی آب و هوا باید به درستی انجام شود تا دستگاه‌های VR در اتصال با Wi-Fi در استفاده از تکنولوژی ماهواره‌ای خوانش درستی داشته باشند.

نظارت مجازی بر دامداری

زمین کشاورزی نه تنها به محصولات و گیاهان اختصاص دارد بلکه پرورش دام نیز در این منطقه انجام می‌شود. توسعه واقعیت مجازی نیز می‌تواند در این مورد هم مؤثر باشد و بسیاری از مشکلات را حل کند. با کمک مجموعه‌ای از برنامه‌های موردنیاز و ابزارهای VR، کشاورزان می‌توانند وضعیت سلامتی دام را مشاهده کنند، آنها را شمارش کنند، شرایط مختلف را شبیه سازی کنند و در کار پرورش دام مطالب جدید را آموزش ببینند. پتانسیل واقعیت مجازی در کشاورزی نامحدود است. و این امکان وجود دارد که در آینده نزدیک همه کشاورزان در سراسر دنیا با ابزارهای VR و دیگر سنسورها در کار خود مجهزتر و پربارتر باشند.

مطالب مرتبط

بررسی دقیق IoT در کشاورزی و راه‌حل‌های هوشمند کشاورزی:

ایده‌های نوآورانه و پیشرفت‌های تکنولوژیک به صنعت کشاورزی کمک می‌کند تا تولید افزایش و تخصیص منابع بهینه شود. در اواخر قرن نوزدهم و قرن بیستم، شاهد تعدادی از نوآوری‌های مکانیکی مانند تراکتور و ماشین بودیم. امروزه برای تولید محصولات کشاورزی بیشتر با هزینه‌های پایین‌تر و مصرف بهینه منابع از اینترنت اشیا (IoT) استفاده می‌شود. IoT از راه‌اندازی یک راهکار هوشمند و جامع در کشاورزی تا تولید یک سنسور خاص برای بازار می تواند ایفای نقش کند.

کاربردهای نظامی واقعیت مجازی (VR)

کاربردهای نظامی واقعیت مجازی، مدت‌ها قبل از به‌کارگیری این تکنولوژی در بازارهای تجاری آغاز شد. نیروهای نظامی در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های کلانی انجام داده و از اولین کسانی بوده‌اند که پروژه‌ی توسعه‌ی هدست‌های a.k.a.HMDs. را ازنظر مالی تأمین کرده‌اند.

پیشرفت تکنولوژی در طول زمان بر روی صنایع مختلف تاثیر گذاشته و استفاده از Drone ها در کشاورزی مثال بسیار خوبی در این زمینه است . Drone ها به منظور ارتقاء زمینه های مختلف کشاورزی از جمله ارزیابی سلامت محصول، آبیاری، نظارت بر محصول، سمپاشی و تجزیه و تحلیل خاک و زمین استفاده می شوند.