فهرست نهایی انتخاب پلتفرم مناسب اینترنت اشیا

ویژگی‌های یک پلتفرم مناسب اینترنت اشیا چیست؟

اینترنت اشیا (IoT) یک اصطلاح بسیار وسیع و پیچیده است که به روابط متقابل بین اشیا اشاره دارد. مهم نیست که کدام پلتفرم IoT را برای دستگاه انتخاب می‌کنید، این بستگی به محصول شما دارد که به رایانش ابری متصل می‌شود. انتخاب پلتفرم درست IoT یک کار دشوار و تخصصی است.

اینترنت اشیا IoT

اینترنت اشیا (IoT) یک اصطلاح بسیار وسیع و پیچیده است که به روابط متقابل بین اشیا اشاره دارد. مهم نیست که کدام پلتفرم IoT را برای دستگاه انتخاب می‌کنید، این بستگی به محصول شما دارد که به رایانش ابری متصل می‌شود. انتخاب پلتفرم درست IoT یک کار  دشوار و تخصصی است.

دسته‌بندی‌های متعدد سیستم‌های IoT وجود دارند که همه آنها گزینه‌های بیشتر یا کمتر پیشرفته را بسته به نیاز شما ارائه می‌دهند. با در نظر داشتن این موضوع، ما اینجا هستیم تا نگاهی به چگونگی انتخاب پلتفرم مناسب IoT برای تیم کسب و کار خود داشته باشید تا بتوانیم از طریق تحول دیجیتال بیشتر مؤثر باشیم.

چگونه پلتفرم IoT مناسب را انتخاب کنید:

1.    اندازه‌گیری ROI یا بازده سرمایه‌گذاری

انتخاب پلتفرم مناسب برای توسعه‌ی IoT اغلب به RoI خالص می‌رسد. بازده سرمایه‌گذاری (RoI) بسیار مهم است، به ویژه در مورد شروع کسب و کارهای کوچک که می‌توانند به شکست منجر شوند. در این راستا قبل از انتخاب یک پلتفرم مطمئن شوید که یک نقشه راه برای توسعه IoT خود دارید. با برنامه‌ریزی مناسب، شما باید تصمیم بگیرید که چه جنبه‌هایی از IoT بیشترین استفاده را برای شما دارد، و همچنین شما چگونه قصد توسعه‌ی بسیاری از دستگاه‌های مختلف را دارید.

معیارهای عملکرد IoT باید از طریق KPI نیز بیان شود. اگر رضایت مشتری مهم‌ترین عناصر برای شما باشند، Salesforce IoT امکانات کسب درآمد جامع و تجربه‌ی کاربر را برای دستگاه‌های IoT شما ارائه می‌دهد. مجموع کل هزینه‌های پلتفرم IoT شما باید به‌طور قابل‌توجهی پایین‌تر از درآمد کل شما باشد. همانطور که قبلاً ذکر شد، شما ممکن است به تمام گزینه‌هایی که سیستم‌عامل‌های پیشرفته و محبوب IoT ارائه می‌دهند نیاز نداشته باشید.

2.    بازسازی سیستم‌عامل

خوشبختانه توسعه کسب و کار شما تنها بر یک دستگاه IoT متمرکز نخواهد شد. در این راستا، اطمینان حاصل کنید که پلتفرم انتخابی شما قادر است برای اهداف مختلف مجتمع شده باشد. سیستم‌عامل‌های نرم‌افزاری مانند سرویس Google Cloud IoT باعث ایجاد فرصت‌های متعدد برای شبکه‌سازی بین دستگاه‌ها و همچنین ارتقاء کد می‌شوند. بزرگترین دلیل انتخاب Google IoT Core احتمالاً این است که کسب و کار شما در حال حاضر عمیقاً با GCP ادغام شده است. IoT Core درحال‌توسعه بسیاری از محصولات است؛ آنها بسیاری از ویژگی‌های جدید را اجرا می‌کنند.

3.    بررسی بروز رسانی

در هر بخش از نرم‌افزار، سیستم‌عامل IoT می‌تواند بدون بروز رسانی‌های ثابت می‌تواند رکود کند. قبل از آن، تاریخچه بروز رسانی و توسعه مشارکت سیستم IoT خود را بررسی کنید. همچنین میزان موفقیت برای بروز رسانی را بررسی کنید. آیا بروز رسانی‌های قبلی منجر به قطع شدن سیستم می‌شود؟ اگر شما برای چیزی محبوب، بروز شده و انعطاف‌پذیر مانند مایکروسافت، Azure IoT را انتخاب کنید، لازم نیست که در مورد پشتیبانی و توسعه بروز رسانی مداوم نگران باشید.

اطمینان حاصل کنید که تیم توسعه پشتیبان پلتفرم شما آماده است و قادر به رفع اشکال، پشتیبانی از مشتری و ارائه‌ی ویژگی‌های جدید می‌باشد. اگر انتخاب اولیه شما مناسب نبود، می‌توانید کار خود را به پلتفرم دیگری منتقل کنید..

4.    تطبیق‌پذیری در تحویل

تکیه بر تنها یک نوع تحویل داده با سیستم‌عامل‌های IoT ممکن است ایده هوشمندانه‌ای نباشد. حقیقت این است که شما هرگز نمی‌دانید زمانی که یک قطع برق، یک خطای اتصال، بروز رسانی نرم‌افزار نامناسب یا چیز دیگری در این زمینه رخ می‌دهد. دستگاه شما ممکن است غیرقابل استفاده شود و یا حتی مخالف آنچه شما آن را طراحی کرده‌اید عمل کند. مثال خوبی از قابلیت انعطاف‌پذیری IoT را می‌توان در وب‌سرویس‌های آمازون مشاهده کرد: یک پلت فرم جامع IoT که متناسب با همه‌ی احتمالات خطا طراحی شده است.

در این راستا، اطمینان حاصل کنید که پلتفرم IoT شما برای حل و فصل مشکلات، دارای چندین روش تحویل داده از جمله رایانش ابری پیش‌فرض و تحویل داده در لبه دسترس است. به این ترتیب، مشتریان شما و کاربران نهایی همیشه یک برنامه پشتیبان دارند تا بتوانند از اتصال اولیه اتصال به شبکه جلوگیری کنند.

مطالب مرتبط

اینترنت اشیا یکی از روندهای مهم تکنولوژی در چند سال اخیر و همینطور سال‌های آینده خواهد بود و در حال حاضر یکی از مطرح‌ترین تکنولوژی‌هایی است که شرکت‌های بزرگ برای پروژه‌های مرتبط با آن، سرمایه گذاری میلیاردی کرده‌اند. IoT تا به حال تغییرات زیادی در راستای نزدیک شدن به سبک زندگی انسان‌ها کرده است. در ادامه شش روند کلیدی اینترنت اشیا که پیش‌بینی شده است در سال 2019 بیش از سایر حوزه‌ها مورد توجه خواهند بود، بررسی می‌شوند.

نگرانی‌های امنیتی اینترنت اشیا و راهکارهایی برای آنها

بر اساس آخرین پیش‌بینی‌ها ، تا سال 2023 تعداد دستگاه‌های هوشمند به 20 میلیارد خواهد رسید. در واقع این افزایش حجم، به یک چالش رو به رشد برای ارائه‌دهندگان خدمات تبدیل شده است که برای حفظ امنیت شبکه خود، و همچنین برای شرکت‌ها و مؤسسات و زیرساخت‌های حیاتی و مدیریت دستگاه‌ها تلاش می‌کنند.

شبکه‌های زیرساخت اینترنت اشیا; شبکه‌های سلولی و LPWAN

اینترنت اشیا (IoT) به ارتباطات معتبری برای ایجاد شبکه‌ها و به اشتراک‌گذاری داده‌ها نیاز دارد. با توجه به طیف گسترده‌ای از موارد استفاده، برنامه‌ها و الزامات، طیف وسیعی از فناوری‌های ارتباطی نیز وجود دارند که اپراتورها، توسعه دهندگان و شرکت‌ها / مشتریان می‌توانند انتخاب کنند.

چشم‌انداز و پیش‌بینی آینده اینترنت اشیا (اینفوگرافی)

اینترنت اشیا یک واژه عمومی یا اصطلاح چتری برای بسیاری از اشیایی است که به اینترنت متصل می‌گردند. IoT به زودی آینده جهان و ‌سبک ‌زندگی ما را دچار تغییر‌ و تحولاتی خواهد نمود. در اینفوگرافی زیر برخی از پیش‌بینی‌های مربوط به آینده و چشم انداز اینترنت اشیا (IoT) که در سال‌های نه چندان دور آینده شاهد آن خواهیم بود، آمده است

امروزه اینترنت اشیا و کاربردهای آن در حال فراگیر شدن است. اما انتخاب پلتفرم مناسب چالش بسیاری از سازمان ها و مدیران شهری است. در این مطلب قصد داریم با ویژگی‌ها و کاربردهای این پلتفرم‌ها و نحوه انتخاب آن‌ها آشنا شویم.

8 ویژگی اساسی یک راهکار  اینترنت اشیا (IoT)

از دیرباز، عدد 8 در فرهنگ چینی به عنوان نماد خوش شانسی بیان شده است و علت این مسئله نحوه تلفظ آن در زبان چینی می‌باشد که مشابه با چگونگی بیان کلمه موفقیت و ثروت می‌باشد. در حالی که تعداد زیادی از اعداد دیگر نیز وجود دارد که شانس می‌آورند، ولی هماهنگ با مطلب ما، 8 مورد هستند که بسیار اهمیت دارند، البته اگر شما خواهان موفقیت خلاقانه در صنعت اینترنت اشیا هستید.

افزایش محبوبیت به کارگیری تکنولوژی اینترنت اشیا ، فرصت‌های زیادی برای بهره برداری افراد از موقعیت به وجود آمده ، فراهم می‌آورد. در واقع ، IoT مانند اقیانوسی از کلان داده‌هاست که می‌تواند به شهرها برای پیش بینی‌های دقیق ، ارائه‌ی خدمات پزشکی به هنگام، biochips و تعمیر و نگهداری تجهیزات و ماشین آلات کمک کند و همین امر بر روند درآمدزایی در حوزه‌های مختلف تاثیرات چشمگیری داشته است.

What is the Internet of Things
اینترنت اشیا (IOT) چیست؟ مفاهیم و کاربردها

اینترنت اشیا ، یا اینترنت چیزها (Internet of Things) یک پارادایم نسبتاً جدید است که در سناریوهای ارتباطات بی‌سیم و مدرن به سرعت در حال رشد است. ایده اصلی این مفهوم، حضور فراگیر انواع اشیاء در اطراف ما است،