پارکینگ‌های هوشمند یک تکه از پازل شهرهای هوشمند

پارکینگ‌های هوشمند یک تکه از پازل شهرهای هوشمند

شهرهای هوشمند به پارکینگ هوشمند نیاز دارند، و شهروندان نیاز به جای پارک مناسب و نزدیک به مقصد خود دارند. آینده سیستم‌های پارکینگ هوشمند ما را قادر می‌سازد تا از بیشترین نقاط موجود استفاده کنیم و در عین حال باعث افزایش بهره‌وری در مدیریت پارکینگ‌ها برای راننده‌گان و سازمان‌هایی که این منابع حیاتی شهری را کنترل می‌کنند، می‌شود.

شهر هوشمند

شهرهای هوشمند به پارکینگ هوشمند نیاز دارند، و شهروندان نیاز به جای پارک مناسب و نزدیک به مقصد خود دارند. آینده سیستم‌های پارکینگ هوشمند ما را قادر می‌سازد تا از بیشترین نقاط موجود استفاده کنیم و در عین حال باعث افزایش بهره‌وری در مدیریت پارکینگ‌ها برای راننده‌گان و سازمان‌هایی که این منابع حیاتی شهری را کنترل می‌کنند، می‌شود.

با افزایش جمعیت شهرنشینی، پیشرفت‌های تکنولوژیکی در روش‌های مدیریت منابع امری مهم تلقی می‌شود. خوشبختانه، امروزه شهرها به سمت هوشمند شدن حرکت کرده‌اند. تقریباً همه از جمله شهروندان، توسعه دهندگان فناوری، تجار و سازمان‌های دولتی موافق هستند که سیستم‌های نوآورانه فناوری، یک جنبه حیاتی برای حفظ سطح معقول زندگی شهروندان در سراسر جهان محسوب می‌شوند.

در این راستا حمل و نقل یکی از بزرگترین چالش‌های مدیریت شهری محسوب می‌شود. جمعیت بیشتر باعث ترافیک بیشتر و فشار اضافی بر منابع محدود شهری می‌گردد. به گفته‌ی اغلب شهروندان، پیدا کردن پارکینگ مناسب می‌تواند فوق‌العاده خسته کننده باشد. این روند می‌تواند باعث ایجاد اختلال در روند قرارهای کاری و هرج و مرج در خیابان‌ها شود.

در طرح پارکینگ هوشمند، سنسورها فضاهای پارکینگ اشغال شده یا در دسترس را تعیین می‌کنند. آنها این داده‌ها را به صورت بی‌سیم و به‌هنگام به درگاه اطلاعات ارسال می‌کنند، بنابراین نقشه پارکینگ به‌طور مداوم به‌روز می‌شود و رانندگان با استفاده از تلفن همراه خود و یا صفحه‌نمایش خودرو می‌توانند یک نقطه ایده‌آل را برای پارک اتومبیل خود بیابند.

علاوه بر این می‌توان اطلاع‌رسانی در مورد جایی که اتومبیل خود را پارک کرده‌اید و یا اتمام زمان مجاز پارک را روی گوشی‌های هوشمند خود دریافت کنید. اگر چه بسیاری از افراد مسئولیت پارکینگ را در هنگام دریافت بلیط پارکینگ به عهده می‌گیرند، واقعیت این است که درصد زیادی از نقض قوانین پارکینگ به دلیل کمبود منابع عظیم مورد نیاز برای نظارت کامل بر تمام نقاط پارکینگ به‌طور همزمان، رخ می‌دهد.

به‌عنوان‌مثال، بیشتر مشکلات زمانی رخ می‌دهد که فرد در مکان غیرقانونی مانند نقطه‌ای که برای افراد دارای معلولیت در نظر گرفته شده است یا حوزه‌ای که برای والدین در نظر گرفته شده است تا فرزندان خود را از مدرسه بیرون بیاورند یا ایستگاه اتوبوس پارک می‌کنند.

با راهکارهای پارکینگ هوشمند، مأموران اجرایی می‌توانند بلافاصله در مورد همه تخلفات هشدار دهند. این امر به آنها اجازه می‌دهد تا قبل از رفتن به پارکینگ از مشکلات احتمالی جلوگیری شود. همانطور که قبلاً ذکر شد، سیستم‌های پارکینگ هوشمند پتانسیل بازاریابی برای صاحبان کسب و کار را فراهم می‌کنند.

داده‌های تولید شده توسط سیستم‌های پارکینگ هوشمند اجازه می‌دهد تا سازمان‌های کنترل پارکینگ ارزش منابع موجود را به حداکثر برسانند. با تجزیه و تحلیل داده‌ها برای تعیین روش‌های مؤثر برای تغییر قیمت‌ها، رانندگان برای پارک کردن در فضایی که ممکن است در یک زمان خاص خالی باشند، هدایت می‌شوند.

شهرهای هوشمند به پارکینگ هوشمند نیاز دارند و شهروندان نیاز به جایی برای ترک ماشین خود بدون نیاز به راه رفتن با فاصله زیاد نسبت به مقصد خود دارند. آینده سیستم‌های پارکینگ هوشمند ما را قادر می‌سازد تا بیشتر از مکان‌های موجود استفاده کنیم و درعین‌حال بهبود کارایی مدیریت پارکینگ را برای رانندگان و سازمان‌هایی که این منابع حیاتی شهر را کنترل می‌کنند، افزایش می‌دهد.

مطالب مرتبط

چرا شهرهای هوشمند به سیاست‌های هوشمند نیاز دارند؟ (قسمت اول)

تکنولوژی اینترنت اشیا (IoT) به سرعت در حال پیشرفت است. این تکنولوژی حتی راه خود را در خانه‌هایمان پیدا کرده است، بنابراین بعید نیست که در عرصه‌ی توسعه‌ی شهری نیز فعالیت داشته باشد.

اقدامات لازم برای موفقیت شهرهای هوشمند (قسمت اول)

شهرهای هوشمند مفهوم نسبتاً جدیدی هستند که هوش انسانی، جمعی و مصنوعی را برای افزایش بهره‌وری عملیاتی، به اشتراک گذاشتن اطلاعات و بهبود کیفیت خدمات دولتی و رفاه شهروندانش، به کار می‌گیرند.

آشنایی با مهمترین پروتکل‌های ارتباطی شهر هوشمند، قسمت اول

یکی از پیش نیازهای اساسی هوشمندسازی شهرها، ایجاد بسترهای ارتباطی مورد نیاز برای ایجاد ارتباط بین اشیا، سنسورها و محرک‌ها در یک شهر است. دو فاکتور اساسی برای یک پروتکل ارتباطی در ابعاد شهر، مصرف پایین انرژی و دامنه بالای آن است. در این مطلب سه پروتکل مهم و شناخته شده این اکوسیستم مورد بررسی و مقایسه قرار خواهد گرفت.

شهر هوشمند و هر آنچه که باید بدانید

شهرهای هوشمند، تجسم رویایی در آینده نیستند بلکه به لطف راهکارهای نوآورانه اینترنت اشیا (IoT)، بسیاری از آنها در حال حاضر فعال و یا به سرعت در حال گسترش می‌باشند. مدیران شهری از شبکه‌های دامنه بالا-مصرف پایین یا (LPWAN) برای برقراری ارتباط و بهبود زیرساخت‌ها، بهره‌وری، راحتی و کیفیت زندگی ساکنین و بازدیدکنندگان استفاده می‌کنند.