چشم‌انداز و پیش‌بینی آینده اینترنت اشیا (اینفوگرافی)

چشم‌انداز و پیش‌بینی آینده اینترنت اشیا (اینفوگرافی)

اینترنت اشیا یک واژه عمومی یا اصطلاح چتری برای بسیاری از اشیایی است که به اینترنت متصل می‌گردند. IoT به زودی آینده جهان و ‌سبک ‌زندگی ما را دچار تغییر‌ و تحولاتی خواهد نمود. در اینفوگرافی زیر برخی از پیش‌بینی‌های مربوط به آینده و چشم انداز اینترنت اشیا (IoT) که در سال‌های نه چندان دور آینده شاهد آن خواهیم بود، آمده است

اینترنت اشیا IoT

چشم‌انداز اینترنت به سرعت در حال رشد است. در حال حاضر رایانه، لپ‌تاپ‌ها، گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها تنها اشیا مورد علاقه نیستند. بسیاری از دستگاه‌های جدید که معرفی می‌شوند قابلیت اتصال به اینترنت در آنها گنجانده شده است. همه دستگاه‌ها در حال هوشمند شدن هستند. آینده عجیب و غریبی که بعضاً در داستان‌های علمی تخیلی دیده‌ایم بسیار نزدیک به واقعیت شده‌اند.

اینترنت اشیا یک واژه عمومی یا یک اصطلاح چتری برای بسیاری از اشیایی است که اینترنت متصل می‌گردند. هم‌اکنون نیز بسیاری از برنامه‌های تلفن همراه اعم از آنلاین و آفلاین باعث شده‌اند کارهای ما ساده‌تر شود. در اینفوگرافی زیر برخی از پیش‌بینی‌های مربوط به آینده و چشم‌انداز اینترنت اشیا (IoT) آمده که در سال‌های آینده شاهد آن خواهید بود. در این Infographic با آینده اینترنت اشیا به طور مختصر و مفید آشنا خواهید شد.

مطالب مرتبط

خانه هوشمند؛ تاریخچه پروتکل‌های بیسیم و اهمیت آنها

اگر شما در صنعت اینترنت اشیا مشغول به فعالیت هستید، احتمالاً از طریق گزارشات سالانه و داده‌های آماری، با فرصتهای پیش روی خانه‌های هوشمند، آشنا هستید. بر اساس گزارشی از شرکت Crimson Hexagon که اخیراً منتشر شده است، از سال 2014 تا 2017 مسائل مرتبط با تکنولوژی خانه‌های هوشمند، با علاقه‌مندی بیش از 60% از سوی مصرف‌کنندگان مواجه شده است.

What is the Internet of Things
اینترنت اشیا (IOT) چیست؟ مفاهیم و کاربردها

اینترنت اشیا ، یا اینترنت چیزها (Internet of Things) یک پارادایم نسبتاً جدید است که در سناریوهای ارتباطات بی‌سیم و مدرن به سرعت در حال رشد است. ایده اصلی این مفهوم، حضور فراگیر انواع اشیاء در اطراف ما است،

هدف استفاده از تکنولوژی اینترنت اشیا، تغییر در کسب و کار و صنایع است. پیش بینی می شود که تکنولوژی IoT تا سال 2025 به ارزش اقتصادی معادل 11.1 تریلیون دلار برسد.

امروزه اینترنت اشیا و کاربردهای آن در حال فراگیر شدن است. اما انتخاب پلتفرم مناسب چالش بسیاری از سازمان ها و مدیران شهری است. در این مطلب قصد داریم با ویژگی‌ها و کاربردهای این پلتفرم‌ها و نحوه انتخاب آن‌ها آشنا شویم.