Nobka_virtual-reality-travel.jpg

کاربردهای AR و VR در مسافرت

راهنمای نهایی برای اپلیکیشن های سفر واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی که شامل بازدید از موزه ی مجازی و سرگرمی های واقعیت مجازی در طول پرواز با هواپیماست.

صنعت گردشگری همیشه به سرعت تکنولوژی های جدید را به کار گرفته است. در اوایل سال های 2000 شرکت های مسافرتی در میان اولین شرکت هایی بودند که توانایی استفاده از وب جهانی را داشتند تا میزان دسترسی مشتریان و فروش را افزایش دهند. امروزه به نظر می رسد VR تکنولوژی بزرگ بعدی برای این صنعت باشد. این تکنولوژی درباره ی خروج کاربر از مرزهای فیزیکی خود است. با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی می توانید به مکان های دور و نزدیک، واقعی یا خیالی و حتی در طول زمان سفر کنید.

سفر واقعیت مجازی با Google Street View

Google Street View مدتی قبل از واقعیت مجازی، واقعیت ترکیبی و نمایشگرهای head-mounted وجود داشت و از جهات مختلف نوعی مسافرت واقعیت مجازی محسوب می شد. انتخاب یک نقطه ی تصادفی از یک شهر و لذت بردن از عکس های 360 درجه توسط گوگل در طول سال ها بسیار جذاب و سرگرم کننده بوده است.

Nobka google street view vr

در سال گذشته، گوگل سیستم های قدیمی خود را ارتقا داد و آن را به عصرتکنولوژی VR آورد که بدین ترتیب کاربران تلفن هوشمند با استفاده از Google Maps می توانند از گوشی های خود برای ورود به دنیای مجازی استفاده کنند. این ویژگی جدید گوگل، بدون شک توسعه دهنده ی Street view و Cardboard است. فهرست بندی بهترین مکان های دنیا با استفاده از Cardboard در حال حاضر در اینترنت موجود است و از طریق آن می توان به بهترین نقاط دنیا سفر کرد.

هدست های VR برای اقامت در هتل ها

هتل های بزرگ دنیا مثل Marriott بر نقش تکنولوژی واقعیت مجازی در آینده ی گردشگری ( با اپلیکیشن های مختلف) تاکید دارند.

هتل Marriot با استفاده از هشتگ GetTeleported به دنیای واقعیت مجازی گام نهاده است. #GetTeleported یک رویداد تبلیغاتیست که در آن مهمانان و مطبوعات با استفاده از صفحه نمایش Oculus Rift head-mounted تجربه سفر مجازی خیره کننده ای را به دور دنیا احساس خواهند کرد. این رویداد موفقیت بزرگی برای هتل Mariott محسوب می شود و در نتیجه این هتل سرمایه گذاری خود را روی تکنولوژی VR دو برابر کرده است.

امروزه در شعبه های مختلف هتل Mariott، مهمانان می توانند یک صفحه نمایش Samsung Gear VR در اتاق VRoom سفارش دهند. این هدست ها با تعدادی از تجربیات سفرهای مجازی در سراسر جهان، از شیلی به پکن و تا 24 ساعت در اختیار مهمانان قرار می گیرند. این "کارت پستال مجازی" یک سیاست بازاریابی برای مطرح شدن نام تجاری Marriot است و به نظر می رسد هتل های بیشتری را تحت پوشش قرار دهد.

تعطیلات مجازی با YouVisit و Littlstar

با استفاده از دوربین های اختصاصی و تکنیک های پخش ویدیو، YouVisit، به مجموعه ای تأثیرگذار با تجارب سفرهای واقعیت مجازی با کیفیت HD تبدیل شده است. با استفاده از هدست های تلفن همراه، افراد می توانند با کشتی های Carnival Cruise به تورهای مجازی آلاسکا، سفر کنند.

اگرچه از نظر فنی، این ویدیوها بیشتر فیلم های 360 درجه هستند تا ویدیوهای واقعیت مجازی اما YouVisit همچنان یک راه عالی و اقتصادی برای سفر به دور دنیا بدون نیاز به خروج از خانه فراهم می آورد. Littlstar به عنوان رقیب اصلی YouVisit به عنوان یک شبکه ی سینمای VR معرفی می شود که انواع مختلف عکس های ویدیویی 360 درجه را نگهداری می کند.

اگرچه تمرکز Littlstar مانند YouVisit تنها بر روی سفر نیست اما ویدیوهای زیادی در ژانر مسافرت دارند که برای هر دو شرکت الهام بخش هستند و به بهبود خدمات آن ها کمک می کنند.

بازدید مجازی از موزه ها

سال هاست که موزه ها اثرات هنری خود را به صورت آنلاین در معرض دید افراد قرار داده اند. بسیاری از مردم هرگز فرصت کافی برای سفر به موزه های لوور، مت یا سایر نقاط معروف در سراسر جهان را نخواهند داشت.

شرکت Wootbert امیدوار است تا ازتکنولوژی واقعیت مجازی برای بازدید از موزه ها استفاده نماید. با استفاده از نمایشگرهای Oculus Rift و Samsung Gear VR اپلیکیشن این شرکت به نام WbVR گالری های هنری مجازی را ایجاد می کند. کاربران می توانند آزادانه در سالن های گالری رفت و آمد کرده و اثرهای هنری را از زوایای مختلف بررسی نمایند. در عین حال محتوای آموزشی مانند روایت از آیکون های فرهنگی به صورت ناگهانی ظاهر می شود که سهیم شدن در چنین تجربه ای بسیار جذاب است.

Nobka virtual reality museum بازدید مجازی از موزه ها 

واقعیت مجازی در خطوط هواپیمایی

شرکت هواپیمایی Qantas استرالیا، از تکنولوژی VR برای راضی نگه داشتن مسافران استفاده می کند. این شرکت با استفاده از هدست های Samsung Gear VR برای صندلی های فرست کلاس، دسترسی کاربران به انواع بازی های مجازی را فراهم می آورد.

واقعیت مجازی با ویژگی های طبیعی و سرگرمی های خود پیشرفتی چشمگیر در خطوط هواپیمایی به شمار می آید. مسافران با استفاده از این تکنولوژی می توانند با آسودگی و بدون حواس پرتی در دنیای خصوصی خود غوطه ور شوند و از ناراحتی های احتمالی حین پرواز دور بمانند. در حال حاضر این هدست ها به خاطر بالا بودن هزینه نصب و نگه داری به قسمت فرست کلاس هواپیما محدود می شوند اما به نظر می رسد که در آینده برای همه ی مسافران در دسترس باشند.

جالب ترین مسئله درباره ی مسافرت های مجازی این است که به تجربه ی مسافرت های واقعی بسیار نزدیک است. چه به عنوان پیش نمایش از مقصدی که به آن مسافرت می کنیم یا کمک به موقعیت یابی در طول سفر، این تکنولوژی به عنوان یک بخش جدایی ناپذیر از سفر به دور دنیا خواهد بود.