کاربرد واقعیت افزوده در املاک و مستغلات

کاربرد واقعیت افزوده در املاک و مستغلات

واقعیت افزوده (AR) تقریباً در همه‌ی صنایع کاربرد دارد و مشاوره‌ی املاک از این امر مستثنی نیست. برخی از سازمان‌ها از این تکنولوژی در زمینه‌های مختلفی شامل کاتالوگ‌های چاپی تا خرید و فروش و تعامل روی صفحه‌ی نمایش گوشی همراه خود ، استفاده کرده‌اند.

واقعیت افزوده AR

با وجود اینکه AR در آغاز مسیر است با این حال کاربرد آن در املاک و مستغلات در حال حاضر فرصت‌های تجاری جدیدی را فراهم می‌کند. به‌کارگیری این تکنولوژی شبیه به روش‌های بازاریابی برای تشویق مشتریان به خرید است. مهم‌تر از همه استفاده از واقعیت افزوده به روش‌های زیر به نفع آژانس‌های املاک و مستغلات است :

  • مشتریان اطلاعات مفید و بصری دریافت می‌کنند.
  • آژانس‌های املاک می‌توانند چشم‌انداز روشن‌تری در مورد یک قرارداد به مشتری بدهند که او را متقاعد کند.

چگونه واقعیت افزوده به کسب و کار آژانس‌های املاک کمک می‌کند؟

استفاده از کاتالوگ‌های چاپی معایبی دارد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • توضیحات نوشتاری اطلاعات کمی را در اختیار مشتریان می‌گذارد.
  • عکس‌های تبلیغاتی بهتر از توضیحات نوشتاری هستند اما با این حال تصویری واقع بینانه نشان نمی‌دهند.
  • مدل‌های 3D در صفحه نمایش گوشی‌ها هنوز تکامل نیافته‌اند.
  • بازدید از هر سایت همراه با مشتریان بسیار وقت‌گیر است.

ابزارهای واقعیت افزوده و مخصوصاً اپلیکیشن‌های AR موبایل به‌راحتی این مشکلات را برطرف می‌نمایند. تنها با لمس یک دکمه ، مشتریان می‌توانند تمام زوایای خانه‌ی موردنظر را از طریق واقعیت افزوده به‌دقت مشاهده نمایند. آن‌ها می‌توانند بدون اینکه حانه یا محل کار خود را ترک نمایند تمام قسمت‌های چندین خانه‌ی مختلف را به‌دقت بررسی نمایند تا نهایتاً یکی را انتخاب کنند.

مزایای واقعیت افزوده در املاک و مستغلات

1.    بازاریابی جدید

مردم از تکنولوژی‌های جدید استقبال می‌کنند و به وضوح می‌توان با استفاده از ابزارهای خلاق واقعیت افزوده از این فرصت نهایت استفاده را برد:

  • چاپ کاتالوگ‌ها و صفحات بزرگ نمایش با استفاده از تکنولوژی AR
  • استفاده از برچسب‌های مکان‌یابی برای کمک به قرار دادن اقلام خود در دنیای واقعی تا برای مشتریان در دسترس باشد.
  • امکانات جدید تبلیغاتی.
  • دکمه‌های تماس متحرک
  • پوشش گسترده با اپلیکیشن‌های موجود در Google Play و App Store

2.    درک روشن از محصولات

عملکرد واقعیت افزوده بهتر از عکس‌ها و فیلم‌ها با توضیحات متن است. هر چقدر که شی پیچیده‌تر باشد دستیار AR آن را بهتر ارائه می‌دهد. در این رابطه شما می‌توانید :

  • ساختمان‌های بزرگ را از طریق مدل‌های بصری سه بعدی به‌وسیله‌ی واقعیت افزوده مشاهده کنید.
  • ویژگی‌های مختلف ساختمان مثل سبک ، مبلمان و محیط اطراف از طریق AR به مشتریان نشان داده می‌شود.

3.    مشارکت بیشتر

با توجه به مطالعاتی که در زمینه‌های مختلف انجام شده است ، واقعیت افزوده در املاک و مستغلات علاقه‌مندی مشتریان را بیشتر می‌کند. تکنولوژی AR به‌طورکلی جذاب و سرگرم کننده است و فرصت‌های بیشتری را برای مشارکت مشتریان و خریداران محصولات و خدمات فراهم می‌کند.

4.    صرفه جویی در وقت و منابع

بدیهی است که بسیاری از مشتریان املاک و مستغلات می‌خواهند قبل از تصمیم‌گیری نهایی در مورد خرید از آپارتمان‌ها بازدید نمایند. واقعیت افزوده در املاک و مستغلات می‌تواند به طرز چشمگیری نیاز به عبور و مرور برای بازدید از ساختمان‌ها را کاهش دهد.

  • شما با جستجو در فهرست AR از طریق اپلیکیشن‌های تلفن همراه می‌توانید سایت موردنظر خود را قبل از رفتن به آژانس املاک انتخاب کنید.
  • مدل‌های واقعی AR  به مشتریان حق انتخاب می‌دهد.