5 پیش‌بینی اینترنت اشیا در سال 2019

5 پیش‌بینی اینترنت اشیا در سال 2019

تکنولوژی IoT راه بسیار طولانی‌ای را برای ثبت جایگاه خود در دنیای امروز و کسب درآمد بالغ بر 7 میلیارد دلار طی کرده است. با در نظر گرفتن امکانات این تکنولوژی برای غلبه بر چالش‌هایی نظیر نگرانی‌های امنیتی، فقدان استانداردهای پذیرفته شده و کمبود اطلاعات، افزایش درآمد حاصل از آن به 1.2 تریلیون دلار قابل درک است. با توجه به این موضوع، باید دید که پیش‌بینی‌های مرتبط با اینترنت اشیا در سال 2019 تا چه حد به واقعیت نزدیک خواهد بود.

اینترنت اشیا IoT

تکنولوژی IoT راه بسیار طولانی‌ای را برای ثبت جایگاه خود در دنیای امروز و کسب درآمد بالغ بر 7 میلیارد دلار طی کرده است. با در نظر گرفتن امکانات این تکنولوژی برای غلبه بر چالش‌هایی نظیر نگرانی‌های امنیتی، فقدان استانداردهای پذیرفته شده و کمبود اطلاعات، افزایش درآمد حاصل از آن به 1.2 تریلیون دلار قابل درک است. با توجه به این موضوع، باید دید که پیش‌بینی‌های مرتبط با اینترنت اشیا در سال 2019 تا چه حد به واقعیت نزدیک خواهد بود.

پیش‌بینی اول:آزمایشات اولیه‌ی IoT به صورت واقعی اجرا خواهند شد

با گذشت زمان رهبران کسب و کار به IoT اعتماد بیشتری کرده‌اند. در نتیجه، سازمان‌های بیشتری مایل به گذر از مرحله آزمایشی IoT به سمت اجرای واقعی برنامه‌های آن هستند. ازآنجایی‌که راهکارهای IoT اثبات شده است، این رهبران دیگر نیازی به آغاز کار با مشکلات اولیه‌ی راه‌اندازی را نخواهند داشت. در حقیقت، با شروع یک پروژه آزمایشی، منجر به افزایش هزینه‌های سرمایه گذاری شده و دستیابی به نتیجه را به تأخیر می‌اندازد.

پیش‌بینی دوم: بسترهای نرم‌افزاری مستقل IoT منقرض خواهند شد

اولین سیستم عامل IoT در بازار، به عنوان یک راهکار مناسب برای تمام هزینه‌ها صورت گرفته است. اما، آنچه که مشتریان دنیای واقعی کشف کرده‌اند این است که این پیشنهادات همیشه به اندازه کافی انعطاف پذیر نیستند تا نیازهای منحصر به فرد خود را برآورده کنند. بدین ترتیب پیش‌بینی می‌شود تعداد بیشتری از فروشندگان IoT خدمات خود را گسترش خواهند داد تا به آنها کمک کند که به یک آرایه وسیعی از نیازهای مشتری پاسخ دهند. به طوری که درآمد خدمات IoT درآمد محصول را تا پایان سال 2019 تضمین کند.

پیش‌بینی سوم: شرکت‌های صنعتی بیشتری به راهکارهای IoT مبتنی بر ابر روی می‌آورند

شرکت‌های صنعتی به طور معمول تکنولوژی ابر را رد کرده و تکنولوژی‌های پیش فرض را استفاده می‌کنند تا به نیازهای امنیتی سختگیرانه خود برسند. در سال آینده، این روند تغییر خواهد کرد و شاهد شرکت‌های صنعتی بیشتری که راهکارهای ابر را دوست دارند یا حتی ترجیح می‌دهند، خواهیم بود. این رویکرد نه تنها گزینه‌های جدید را از لحاظ دامنه و مقیاس پیش‌روی افراد می‌گذارد، بلکه می تواند همزمان هزینه‌ها را نیز کاهش دهد.

پیش‌بینی چهارم: برنامه‌های جدید IoT در قالب فروشگاه App Store موجود می‌باشد

با توجه به ماهیت منحصر به فرد کسب و کار هر مشتری، فروشندگان پلتفرم IoT در حال حرکت به سمت پلتفرم‌های یکپارچه نرم‌افزاری هستند و در عوض ارائه برنامه‌های IoT را از طریق مشارکت با پیشگامان خدمات ابر مانند AWS یا Azure ارائه می‌دهند. این رویکرد انگیزه زیادی برای فروشندگان پلتفرم IoT ارائه می‌دهد. اگر افراد بتوانند از نرم‌افزار تحقیق و توسعه ارائه دهندگان ابر استفاده کنند، قادر خواهند بود که خدمات خود را سریعتر به بازار عرضه کنند. علاوه بر این، امنیت داخلی، دسترسی و مقیاس بیشتر مطابق آنچه مشتریان انتظار دارند، خواهد بود.

با توجه به این تغییرات، پیش‌بینی می‌شود که برنامه‌های IoT بیشتر در فرمت "App Store" در دسترس قرار گیرند. همکاری با ارائه دهندگان ابر در این راه برنامه‌های IoT را سریع‌تر به یک بازار گسترده تبدیل می‌کند.

پیش‌بینی پنجم: دموکراتیزه کردن IoT

IoT با دارایی‌های ارزشمندی مانند تولید و نفت و گاز، در ساختارهای صنعتی جایگاه منحصر به فردی به دست آورده است. با استفاده از برنامه‌های IoT بیشتر ،کسب و کار قادر به اضافه کردن IoT با کلیک یک دکمه خواهد بود. انتظار می‌رود که این امر منجر به استاندارد سازی بیشتر در جمع‌آوری داده‌ها و همچنین نحوه پردازش آن در سال 2019 شود، که راه را برای خرده فروشی و شرکت فناوری اطلاعات باز می‌کند.

به نظر می‌رسد، سال 2019 باید یک سال هیجان انگیز باشد زیرا سازمان ها با استفاده از فناوری IoT به کسب و کار خود ادامه می‌دهند.

مطالب مرتبط

کاربردهای اینترنت اشیا صنعتی و صنعت تدارکات و پشتیبانی

اینترنت اشیا صنعتی در بخش‌های مختلف فناوری از صنعت تدارکات جمله نقش کلیدی دارد. به همین منظور، در ادامه برخی از نکات تاثیرگذار در پذیرش IIoT در تدارکات بررسی می‌شوند. توجه به این نکته که تعامل این دو تکنولوژی منجر به کاهش کمبود غذا در سطح جهانی می‌گردد، حائز اهمیت است.

کاربردهای اینترنت اشیا در صنعت کشاورزی

کشاورزی در آستانه یک تغییر بزرگ قرار دارد. اینترنت اشیا (IoT) و هوش مصنوعی (AI) کشاورزان را قادر می‌سازد تا مدیریت کارامدی بر محصولات کشاورزی و دام‌ها داشته باشند. تجهیزات خودران کشاورزی، سیستم‌های پایش احشام، و راهکارهای دقیق کشاورزی، کشاورزان را توانمند می‌سازد تا جهان رو به رشد را تغذیه و محیط‌زیست ناپایدار خود را کنترل کنند.

کاربردهای اینترنت اشیا در صنعت ایمنی

در بسیاری از مناطق در سراسر جهان ساختمان‌های جدید مسکونی به سیستم‌های اطفاء حریق اتوماتیک مجهز هستند. تأثیرگذاری آن‌ها در ایمنی ساختمان‌ها انکار ناپذیر است، اما مطالعات متعدد حاکی از آن است که اثربخشی سیستم‌های اطفاء حریق بین 70 تا 93 درصد متغیر است. گرچه این رقم قابل‌ملاحظه است اما نشان دهنده‌ی ایمنی بالای این سیستم ها نیست.

جدیدترین پیشرفت‌های اینترنت اشیا

اخیراً FCC از افتتاح رادیو پهن باند CBRS) 3.5) گیگاهرتزی برای استفاده تجاری شهروندان خبر داده است. پیش‌ازاین، باند 3.5 گیگاهرتزی به حوزه اعضای وزارت دفاع امریکا یعنی سیستم‌های رادار دریایی ایالات‌متحده، اختصاص داشته است.