8 ویژگی اساسی یک راهکار  اینترنت اشیا (IoT)

8 ویژگی اساسی یک راهکار اینترنت اشیا (IoT)

از دیرباز، عدد 8 در فرهنگ چینی به عنوان نماد خوش شانسی بیان شده است و علت این مسئله نحوه تلفظ آن در زبان چینی می‌باشد که مشابه با چگونگی بیان کلمه موفقیت و ثروت می‌باشد. در حالی که تعداد زیادی از اعداد دیگر نیز وجود دارد که شانس می‌آورند، ولی هماهنگ با مطلب ما، 8 مورد هستند که بسیار اهمیت دارند، البته اگر شما خواهان موفقیت خلاقانه در صنعت اینترنت اشیا هستید.

اینترنت اشیا IoT

از دیرباز، عدد 8 در فرهنگ چینی به عنوان نماد خوش شانسی بیان شده است و علت این مسئله نحوه تلفظ آن در زبان چینی می‌باشد که مشابه با چگونگی بیان کلمه موفقیت و ثروت می‌باشد. در حالی که تعداد زیادی از اعداد دیگر نیز وجود دارد که شانس می‌آورند، ولی هماهنگ با مطلب ما، 8 مورد هستند که بسیار اهمیت دارند، البته اگر شما خواهان موفقیت خلاقانه در صنعت اینترنت اشیا هستید.

در ادامه این هشت ویژگی که هنگام ارزیابی راهکارهای IoT موردتوجه قرار گیرند، بیان می‌گردد:

1-    سازگار و به‌روز

اطمینان حاصل کنید که پلتفرم مورد استفاده شما به راحتی به هر دستگاه، سنسور و ماشینی و از طریق هر پروتکل ارتباطی، متصل می‌شود. ضمناً انعطاف‌پذیری بالایی در انتخاب روش‌های راه‌اندازی همچون SaaS, PaaS  را نیز داشته باشد. همچنین باید سریع در پاسخگویی، همگام با پیشرفت فناوری و دارای قابلیت سازگاری بالا برای سرویس‌هایی همچون ادغام سازمانی، مدیریت API، تحلیل پیشگیرانه، یادگیری ماشینی و مدیریت فرآیند و پورتفولیو باشد.

2-    باز و مستقل

همانطور که از نام آن بر می‌آید، IoT نمایانگر آن است که هر چیزی می‌تواند متصل و باهوش‌تر باشد. پس چرا شما حتی به کار با یک پلتفرم IoT فکر می‌کنید که ممکن است شما را به یک معماری خاص قفل کند یا شما را مجبور به استفاده از مجموعه‌ای محدود از برنامه‌های سازمانی، حسگرها، کنترل‌کننده‌ها، پروتکل‌ها یا تنظیمات راه‌اندازی کنید؟

پلتفرم شما باید به اندازه کافی مستقل باشد تا از قفل شدن توسط فروشنده جلوگیری شود و به اندازه کافی باز باشد تا با آنچه که امروز دارید - از جمله IT، OT، پروتکل‌ها و زیرساخت‌ها - و آنچه شما ممکن است فردا داشته باشید کاملاً هماهنگ و سازگار باشد.

3-    پشتیبانی از ویژگی راه‌اندازی سریع (Instant IoT)

شما باید قادر باشید دستگاه‌های خود را در عرض چند دقیقه رجیستر و متصل کنید و ضمناً با استفاده از یک کنترل پانل به راحتی برای مدیریت قوانین، به برنامه‌های کلیدی متصل شوید و از مزایای IoT بلافاصله بهره‌مند شوید. راه‌حل IoT شما همچنین باید به راحتی این امکان را فراهم کند تا بتوان در هر زمان یک حساب آزمایشی رایگان را در سیستم ابری (Cloud) ایجاد کرد.

4-    معماری توزیع شده

برای دستیابی به ارزش کامل IoT، شما نیاز به یک معماری توزیع شده دارید که لازم است به اندازه‌ای انعطاف‌پذیر باشد تا به راحتی و پویا، ساختار آن کوچک یا بزرگ شود. پلتفرم شما باید قادر به راه‌اندازی در مراکز داده و دستگاه‌های تحت شبکه باشد و ضمناً باید قابلیت پردازش اطلاعات را برای انجام تجزیه ‌و تحلیل‌های پیشرفته و اتوماسیون، داشته باشد.

ضمناً، این پلتفرم باید همزمان امکان مدیریت و بهبود برنامه‌های لبه edge، مدل‌ها و تحلیل‌ها را داشته باشد. این به شما این امکان را می‌دهد که برنامه‌ها را به صورت مرکزی نصب و تست کنید و سپس آنها را به راحتی در هر جایی استفاده کنید.

5-    قابل تجدیدنظر

اگر می‌خواهید یک پکیج کامل IoT را برای مشتریان خود به بازار ارائه کنید، داشتن پلتفرمی که می‌تواند به سرعت برنامه‌های خود را از طریق راهکارهای پیش‌ساخته توسعه دهد و ضمناً به راحتی از نمونه‌های خصوصی یا چند پیمانی در بسترهای محلی یا ابری پشتیبانی می‌کند، بسیار اهمیت خواهد داشت.

6-    مدیریت فرآیند و پورتفولیوها 

دسترسی به ابزارهای مدیریت فرآیند و پورتفولیوها، از جمله بانک اطاعاتی منابع، که بسته‌های کاری، فرایندها و شیوه‌ها را پشتیبانی می‌کند و به شما در مدل‌سازی، برنامه‌ریزی و مدیریت دارایی‌های IT و OT کمک می‌کند.

7-    پیشرو در بازار

شما خواهان پلتفرمی هستید که نه تنها به عنوان یک محصول ممتاز توسط تحلیلگران برتر به رسمیت شناخته شده بلکه مورد رضایت طیف گسترده‌ای از مشتریان نیز می‌باشد. این تضمین می‌کند که اجزای پلتفرم IoT مورد اعتماد هستند و نتایج موردنظر را به دست آورده‌اند.

8-    همکاری‌های استراتژیک

ارائه دهنده پلتفرم شما باید اکوسیستمی بزرگ از شرکای استراتژیک شامل صنایع علمی ، آفرینندگان ارزش افزوده، ارائه‌دهندگان سخت‌افزار و فن‌آوری باشد که می‌توانند شکافها را پر کنند و هرگونه الزامات شخصی‌سازی شده‌ای را با توجه به نیاز مشتری در تولید یک پلتفرم لحاظ کنند. یک اکوسیستم مجموعه‌ای از منابع را برای شما فراهم می‌کند که می‌توانید برای تسریع در راه‌اندازی راه‌حل‌های IoT خود از آنها به بهترین شکل استفاده کنید.

یک راهکار IoT که شامل همه 8 عنصر بالا باشد، می‌تواند به راحتی، سریع و در مقیاس بالا ، باعث رشد نرخ موفقیت شرکت‌ها - صرف‌نظر از اندازه آن‌ها - در بازار IoT، گردد.

مطالب مرتبط

اینترنت اشیا (IoT) در آشپزخانه

اینترنت اشیا (IoT) قرار است زندگی روزمره ما را دچار تغییر و تحول کند. در حال حاضر، این موضوع بیشتر در داخل و اطراف خانه تمرکز دارد. در چهار دیواری خانه‌ها، فرصت و پتانسیل بسیار بالایی برای محصولات در زمینه اینترنت اشیا وجود دارد تا زندگی ما را ساده‌تر، امن‌تر کند و از دغدغه‌های ما بکاهد.

اینترنت اشیا و یخچال‌های هوشمند چگونه به تازه نگه داشتن مواد غذایی کمک می‌کند

یخچال Farmer با بکارگیری سرویس‌های اینترنت اشیا (IoT) تازه بودن و سالم بودن غذا را به راحتی برای افراد تأمین می‌کند. AT&T ارائه دهنده اصلی پلتفرم مقیاس‌پذیر برای اتصال یخچال‌های هوشمند این شرکت می‌باشد.

اینترنت اشیا، گردشگری و فرصت‌های پیشرو

صنعت گردشگری با وجودی که همواره به دنبال آخرین نوآوری‌ها است با این وجود به نظر می‌رسد از تکنولوژی اینترنت اشیا و فرصت‌های مرتبط به آن غافل مانده است.

روشنایی هوشمند

لامپ‌های هوشمند چیزی فراتر از یک لامپ LED معمولی که فقط وظیفه روشنایی یک اتاق را بر عهده دارند، هستند. لامپ‌های هوشمند می‌توانند به صورت بی‌سیم با برنامه‌های تلفن همراه ارتباط برقرار کنند و تأثیر چشم‌گیری در کاهش مصرف انرژی و صرفه‌جویی در مصرف برق داشته باشند.