01_smartthings_ui_update.jpg

9 دستگاه هوشمند عجیب و غریب که هرگز نمی دانستید وجود دارند

فناوری‌های هوشمندسازی فوق‌العاده کاربردی می‌باشند، به خانه‌های ما قدرت می‌بخشند و زندگی روزمره ما را کمی ساده‌تر می‌کنند. اگر واقعاً می‌خواهید کمی عمیق‌تر شوید و از فناوری‌های جدید اطلاع داشته باشید، بدانید که هر دستگاه و ابزاری که در خانه شما هست می‌تواند هوشمند شود. در ادامه برخی از غیرمعمول‌ترین دستگاه‌های هوشمندی که از وجودشان خبر نداشتید آورده شده است.

اینترنت اشیا IoT

فناوری‌های هوشمندسازی فوق‌العاده کاربردی می‌باشند، به خانه‌های ما قدرت می‌بخشند و زندگی روزمره ما را کمی ساده‌تر می‌کنند. اگر واقعاً می‌خواهید کمی عمیق‌تر شوید و از فناوری‌های جدید اطلاع داشته باشید، بدانید که هر دستگاه و ابزاری که در خانه شما هست می‌تواند هوشمند شود. در ادامه برخی از غیرمعمول‌ترین دستگاه‌های هوشمندی که از وجودشان خبر نداشتید آورده شده است.

1- سبد لباسشویی هوشمند


LaunderPal اولین سبد لباسشویی هوشمند است که تا کنون اختراع شده است. این پروژه در KickStarter سال 2018 شروع شد. LaunderPal به شبکه Wi-Fi شما متصل می شود و با استفاده از یک برنامه تلفن هوشمند قابل کنترل است. اساساً، این محصول به شما کمک می‌کند تا لباس‌های خود را از طریق اسکن کردنِ آنها در یک محیط دیجیتال اشتراکی، شناسایی و مرتب کنید. به این ترتیب، هر یک از اعضای خانواده می‌دانند که در لباسشویی چه لباسی دارند و کدام لباس‌ها داخل لباسشویی نیستند. می توانید از لباس‌ها عکس بگیرید و حتی برچسب های آنها را اسکن کنید. به این ترتیب می‌توانید لباس‌ها را بر اساس میزان شستشوی مورد نیاز، نوع پارچه، رنگ و... نیز طبقه بندی کنید.

2- بطری آب هوشمند

آیا نیاز دارید کسی به شما بگوید چه زمانی و چه مقداری آب بنوشید؟ خوب ، اکنون شما HidrateSpark ، بطری آب هوشمند خود را دارید. HidrateSpark به تلفن همراه یا ساعت هوشمند شما متصل می‌شود و به شما کمک می‌کند تا بر اساس جنسیت، قد، سن، سطح فعالیت و غیره آب مورد نیاز بدنتان را تامین کنید. این بطری دارای یک حسگر قابل شارژ هوشمند است که در قسمت انتهایی آن قرار دارد. این محصول عایق است، می‌توان در آن یخ ریخت و از فولاد ضد زنگ ساخته شده است. طراحی این محصول هوشمند کاملاً آینده نگر است و می‌توانید از بین رنگ‌های مختلف یکی را انتخاب کنید. علاوه بر این، HidrateSpark می‌تواند با گجت‌های هوشمندی مثل FitBit نیز یکپارچه‌سازی شود.

3- شیرینی پز هوشمند


یکی دیگر از پروژه‌های درخشان که در KickStarter شروع شد، فر شیرینی‌پزی هوشمند CHiP است. یک راهکار عالی برای پخت و لذت بردن از شیرینی‌های تازه در کمتر از 10 دقیقه است. CHiP یک تنور شیرینی‌پزی تمام خودکار است که می‌توان آن را از طریق یک برنامه تلفن همراه کنترل کرد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که خمیر را داخل آن قرار دهید و نوع شیرینی مورد نظر خود را انتخاب کنید. شما می‌توانید طیف گسترده‌ای از شیرینی‌های سالم و کلاسیک را نیز انتخاب کنید.

4- پد تعویض پوشک هوشمند برای بچه ها

کسی باید دیر یا زود این کار را انجام می‌داد. پد تعویض پوشک Hatch Smart دستگاهی است که به شما کمک می‌کند اطلاعات مربوط به وزن نوزاد خود را ثبت و کنترل کنید، میزان نوشیدن مایعات بدن کودک خود را در هر وعده غذایی نظارت کرده و بدانید هر چند وقت یکبار پوشکش را تعویض می‌کنید. به کمک یک اپ همه این کارها قابل کنترل است. این پد همچنین دارای بند ایمنی و ترازو است.

5- محفظه هوشمند نخ دندان

اگر کشیدنِ نخ دندان را فراموش میکنید و می‌خواهید این کار را به عادت تبدیل کنید، باید بدانید که راهکاری هوشمند برای آن وجود دارد. نام این دستگاه Flosstime است، یک دستگاه توزیع نخ دندان هوشمند که اندازه کوچکی هم دارد و می‌توان آن را بر روی آینه حمام نصب کرد و هر بار که دکمه آن را فشار می‌دهید، نخ دندان مورد نیازتان برش می‌خورد و از دستگاه بیرون می‌آید. طراحی محصول کاملاً هوشمندانه، شیک و جذاب است و حتی می‌توانید با سفارش یک کاور زیبا آن را برای بچه‌هایتان جذاب‌تر کنید.

6- تشک هوشمند

خواب برای هر یک از ما بسیار مهم است. متأسفانه اکثر مردم هر شب به اندازه کافی نمی‌خوابند یا اینکه کیفیت خوابشان پایین است. تشک Eight Sleep Pod محصولی از آینده است که به شما کمک می‌کند خواب راحت‌تری داشته باشید. این محصول دارای یک پوشش ویژه به نام Active Grid است که به یک منبع آب متصل است. و این اساساً به Eight Sleep Pod اجازه می‌دهد تا دمای روی تشک شما را کنترل کند. این سیستم بر اساس انتخاب شما برای گرم یا سرد کردن تشک، آب را به داخل آن پمپ می‌کند. این تشک همچنین به شما امکان می‌دهد الگوهای متفاوتی از گرمایش و سرمایش را برای هر طرف تخت ایجاد کنید. شما همچنین می‌توانید از طریق اپ تلفن همراه خود این کارها را انجام دهید و همچنین زمان خواب خود را تنظیم کرده و عادات خوابتان را پیگیری کنید.

7- توالت فرنگی هوشمند

اینجا هیچ چیز غیر منتظره نیست! یک توالت فرنگی هوشمند برای همه مفید است. در اینجا Kohler Numi 2 ، یک توالت هوشمند آینده نگر را داریم که بر نظافت، راحتی و آسودگی تمرکز دارد. توالت Numi دارای حسگری است که به طور خودکار روکش و درب توالت را باز می‌کند، حتی قبل از استفاده از توالت آن را تمیز می‌کند و دارای صفحه ی لمسی برای تنظیم گرمایش است.این محصول همچنین 12 زبان مختلف را پشتیبانی می‌کند، گرم کننده پا دارد، با استفاده از "بیدت" هوشمندش شستشو را انجام می‌دهد و چراغ‌های راهنمای LED دارد.

8- شانه هوشمند

 

بسیاری از شما فکر می کنید که برس موی هوشمند یک محصول بیهوده است. با این حال محصول Kerastase Hair Coach اعتقاد دیگری دارد. این برس کوچک مو از یک میکروفون و تعداد زیادی حسگر برای تشخیص سلامت مو و پوست سر شما استفاده می‌کند. و این کار را با اندازه‌گیری میزان مجعد بودن مو ( وِز بودن) و حالت‌پذیری موها در کنار کنترل شکستگی در تارهای مو، انجام می‌دهد. این محصول به یک اپ تلفن همراه متصل می‌شود و بنابراین شما را قادر می‌سازد تا عادت شانه زدن موهای خود را کنترل کنید.

9- چنگال هوشمند

HapiFork سعی می‌کند شما را عادت دهد که آرامتر غذا بخورید. این چنگال هوشمند یک دستگاه بلوتوث است که هر زمان که احساس می‌کند شما سریع غذا می‌خورید شروع به ارتعاش می‌کند.HAPIFork عادات غذایی شما را با استفاده از یک اپ تلفن همراه و داشبورد آنلاین، با هدف متعادل نگه داشتن وزن شما، کنترل می‌کند.

مطالب مرتبط

اینترنت اشیا برای نظارت بر افراد و فضاها در دوران کرونا کمک می‌کند

شبکه‌های LPWAN (شبکه‌‌های دوربرد توان پایین) مانند Lorawan و Sigfox امکان برقراری ارتباط بین هزاران سنسور را به منظور محافظت از مردم در برابر آلودگی‌ها در اماکن عمومی و خصوصی، ارائه می‌کند.

چگونه اینترنت اشیا موانع موجود برای افراد معلول را از بین می‌برد

معلولین هنوز هم در زندگی روزمره با موانع بسیاری روبرو هستند. اینترنت اشیا (IoT) در رفع این موانع به میدان آمده است.

آینده خانه‌های هوشمند با هوش مصنوعی و یادگیری ماشین

اینترنت اشیا (IoT) اصطلاحی ست که می‌تواند برای طیف گسترده‌ای از محصولات قابل استفاده می‌باشد از اتومبیل، لوازم خانگی، امنیت، رایانه تا موارد دیگر. عنصر مشترک در بین این فناوری‌ها این است که همه آنها راهکارهای تعبیه شده شده با حالت‌های پیشرفته ارتباط برای تبادل داده‌ها و اطلاعات موجود در هر نوع و مدل جدید را دارند.

برترین دستگاه‌های خانگی هوشمند برای سال 2020- بخش دوم

در بخش اول این وبلاگ، به خلاصه‌ای از تکنولوژوی خانه هوشمند و نیز چند مورد از برترین دستگاه‌های خانگی هوشمند در بخش‌های بلندگوهای هوشمند و کنترلرها، دوربین‌های نظارتی هوشمند، قفل درب هوشمند، توموستات هوشمند و لامپ هوشمند پرداختیم. در این مطلب تصمیم داریم به دیگر دستگاه‌های خانگی هوشمند نظیر گجت‌های هوشمندآشپزی، جاروبرقی هوشمند، سیستم نظارت بر کودک و گجت‌های هوشمند مورد استفاده در بیرون از خانه بپردازیم.