smart doorbell.jpg

زنگ در هوشمند Smart Doorbell

زنگِ در هوشمند یک محصول کاربردی و مفید برای خانه شما است. نصب آسان و بی‌سیم، امنیت بالا، مشاهده‌ی افراد پشت در (از هرجایی که هستید)، داشتن تصاویر زنده از ورودی خانه‌تان، امکان پاسخگویی و یا پخش پیام ضبط شده و بکار گیری هوش مصنوعی برای تشخیص حرکت یا چهره، از مهم‌ترین ویژگی‌های این گجت هوشمند است.

خانه‌ هوشمند

زنگِ در هوشمند امکاناتی فراتر از باز و بسته کردن و دیدن افرادی که پشت درب خانه‌تان هستند را برای شما فراهم می‌کند. این محصول راحتی و ایمنی را برای شما به ارمغان می‌آورد، شما می‌توانید از هرجایی که هستید درب خانه‌تان را باز کنید و همیشه تصاویر ویدئویی زنده از ورودی خانه‌تان داشته باشید.

زنگِ در هوشمند، جایگزینی نوین برای زنگ‌های قدیمی است. این زنگ‌ها به اینترنت متصل می‌شوند و وقتی کسی آن را می‌زند، به شما از طریق گوشی هوشمندتان اطلاع داده می‌شود یا به زبانی دیگر برایتان نوتیفیکیشن می‌آید. این گجت هوشمند همچنین با سیستم خانه هوشمند شما یکپارچه می‌شود و امکان مشاهده تصاویر زنده‌ی ویدئویی از درب ورودی خانه‌تان را از هرکجا که هستید، برایتان فراهم خواهد کرد.

مهم‌ترین ویژگی‌های زنگ هوشمند:

امکان پاسخگویی

زنگ‌های هوشمند خیلی شبیه دوربین‌های امنیتی هستند که یک دکمه هم برای به صدا در آوردن زنگ دارند. وقتی کسی دکمه‌ی زنگ را می‌فشارد، شما چه در خانه باشید و چه بیرون از خانه، اعلانی روی گوشی هوشمند خود دریافت می‌کنید، سپس می‌توانید با گوشی خود به‌صورت زنده ببینید چه کسی پشت در است و با کمک قابلیت صوتی دوطرفه، بپرسید: "کیه؟!" و تصمیم بگیرید که درب را باز کنید یا نه.

ازآنجاکه می‌دانید چه کسی پشت در است، اگر در خانه باشید می‌توانید تصمیم بگیرید که از پاسخ‌دادن به زنگ در خودداری کنید یا اینکه بدون بازکردن در، بدون درنظرگرفتن جایی که هستید، از طریق قابلیت مکالمه‌ی دوطرفه، روی تلفن هوشمند خود با آنها صحبت کنید. یا اینکه یک پیام ضبط شده را پخش کنید: " در حال حاضر خانه نیستم، سپاسگزارم." این قابلیت نه‌تنها برای شما راحتی زیادی فراهم می‌کند، بلکه یک ویژگی امنیتی مهم نیز است. شما چه در خانه باشید چه نباشید، همه چیز را می‌بینید و می‌شنوید.

استفاده از دستیارهای هوشمند خانگی و دستورات صوتی می‌تواند تجربه‌ی خیلی لذت بخشی هم به شما بدهد. مثلاً با استفاده از یک فرمان صوتی به الکسا می‌گویید: «الکسا، تصویر درب ورودی را به من نشان بده»، سپس زنگ در هوشمند، ویدئوی زنده از درب ورودی را برای پخش به دستگاه‌های آمازون اکو ارسال می‌کند. یا مثلاً زنگ در هوشمند Google Nest هم امکان به‌کارگیری دستورات صوتی را فراهم می‌سازد و می‌توان آن را طوری تنظیم کرد که وقتی کسی دکمه زنگِ در را فشار می‌دهد، ویدئوی زنده به طور خودکار به صفحه‌نمایش هوشمند Nest Hub ارسال می‌گردد.


 

زنگ درب هوشمند

ویژگی‌های امنیتی دوربین

زنگِ در هوشمند اساساً یک دوربین امنیتی با ویژگی‌هایی اضافی مانند امکان پاسخ‌دادن زنگ در هستند، بنابراین در اینجا با یک سری ویژگی‌هایی امنیتیِ روبرو هستیم. قابلیت تشخیص انسان در این دوربین‌های هوشمند (به کمک هوش مصنوعی) می‌توانند به‌خوبی تفاوت حرکت اشیا و انسان را تشخیص دهد پس شما مطمئن هستید که هشدار نادرست دریافت نمی‌کنید. سیستم‌هایی باهوش مصنوعی پیشرفته‌تر حتی می‌توانند چهره‌های آشنا و یا بسته‌های پستی را هم تشخیص بدهند

هنگام انتخاب زنگ در هوشمند، یک سوال مهم این است از حافظه داخلی یا فضای ابری برای ذخیره‌سازی ویدئوها استفاده کرد؟ برای مثال، Google Nest برای فعال‌کردن بسیاری از ویژگی‌های خود به اشتراک و فضای ذخیره‌سازی ویدیوی ابری نیاز دارد، اما با ویژگی ضبط مداوم 24/7 خودبین رقبا بسیار متمایز است. اکثر سرویس‌های ابری دیگر تنها در صورت تشخیص حرکت یا صدا، کلیپ‌های کوتاه ضبط می‌کنند. اگر از فضای ابری استفاده کنید، در صورت دزدیده شدن دوربین، یک نسخه پشتیبان دارید، اما با این داده‌های شما به خارج از شبکه ارسال می‌گردد.Eufy Video Doorbell منحصراً از ۴ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند تا حداکثر به‌اندازه ۳۰ روز فیلم را ذخیره کند. هزینه‌های اشتراک یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب خدمات ذخیره‌سازی ابری است، و ما آن را در ادامه پوشش خواهیم داد.

زنگ درب خانه هوشمند

نصب و راه اندازی

اینکه زنگ در هوشمند با چه منبع انرژی تغذیه می‌شود هم فاکتور مهمی برای نصب و راه‌اندازی آن می‌باشد. برخی از زنگ‌ها تنها با باتری کار می‌کنند و برخی نیاز به برق دارند، ضمناً بعضی برخی اززنگ‌ها نیز از ترکیبی از باتری و برق مستقیم استفاده می‌کنند. پس مهم است که این مسئله را مدنظر قرار دهید چون ممکن است در یک‌خانه، پریز برق یا منبع انرژی دور از دسترس باشد. 

مثلاً زنگ هوشمند Google Nest را می‌توان به سیم‌کشی ولتاژ پایین یا با آداپتور برق به یک پریز معمولی وصل کرد. 

زنگ درب Ring Doorbell ۳ هم با باتری‌های قابل شارژ، کار می‌کند یا همچنین می‌توان آن را به سیم‌کشی ساختمان وصل کرد. داشتن باتری به‌طورکلی نصب را بسیار آسان می‌کند زیرا دیگر نگران سیم‌کشی نخواهیم بود، اما از سوی دیگر ابعاد زنگ‌های باتری خور، نیز کمی بزرگ‌تر خواهد بود (به دلیل محفظه باتری‌ها)

از همه‌ی این وارد که بگذریم لازم است بگوییم، نصب این گجت هوشمند بسیار ساده است. به‌طورکلی، شما فقط بدنه‌ی زنگ را روی یک دیوار می‌چسبانید و سپس پنل کنترلی را روی آن قرار می‌دهید.


 

هزینه ها

در زمان انتخاب برخی زنگ‌های هوشمند، باید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید برای سرویس اشتراک ذخیره‌سازی ویدیو (فضای ابری) هزینه کنید یا خیر.

مثلاً به‌صورت میانگین قیمت زنگ‌های هوشمند در بازار از ۱۵۰ دلار تا ۳۰۰ دلار است ولی معمولاً شما برای داشتن عملکرد و ویژگی‌های کامل، نیاز به داشتن یک حساب ذخیره‌سازی ابری دارید و ضمناً با توجه به برندهای مختلف شما باید میانگین ۱۰ دلار ماهانه برای این سرویس‌های ذخیره‌سازی هم بپردازید.


 

فروشگاه خانه هوشمند اسمارت نبکا

برای آشنایی بیشتر با خانه هوشمند پیشنهاد می‌کنم پیج اینستاگراممون رو فالو کنید.

مطالب مرتبط

کلید هوشمند، شکل هوشمندسازی شده کلیدهای معمولی یا سنتی می‌باشد که تجربه کاربری لذت بخشی را برای شما فراهم می‌کند. کلیدهای معمولی فقط وظیفه روشن و خاموش‌کردن چراغ‌ها را بر عهده دارند درحالی‌که کلیدهای هوشمند علاوه بر این نقش، کاربردهای گسترده‌تری مانند کنترل از راه دور را نیز دارند.

به طور قطع، استفاده از تجهیزات خانه هوشمند زندگی را خیلی آسان تر کرده اند. از سیستم های روشنایی گرفته تا ترموستات های هوشمند به شما کمک میکنند تا خیلی از کارهای روتین و خسته کننده را خودتان انجام ندهید و نیز در مصرف انرژی و متعاقبا هزینه ها صرفه جویی کنید. حالا که به انتهای 2021 نزدیک میشویم، در این مطلب قصد داریم از نگاه وبسایت معتبر techradar ، بهترین تجهیزات خانه هوشمند را در سال جاری میلادی بررسی کنیم.

امروزه برای محافظت از امنیت خانه ی شما، انواع گجت های امنیتی هوشمند مثل سنسورهای حرکتی، آتش سوزی، درب و پنجره،... در دسترس شما قرار دارند، ولی در صدر آنها، دوربین‌های هوشمندی در بازار وجود دارند که شما را شگفت زده میکنند. این دستگاه‌ها به شما اطمینان میدهند ​که خانه‌تان ایمن است و در برابر سارقین محافظت میگردد.

محبوبیت قفل‌های هوشمند در حال افزایش است و به‌راحتی می‌توان دلیل آن را فهمید:نیاز به امنیت!! فناوری‌های جدید امنیت زندگی ما را بهبود می‌بخشد و نیاز به گفتن نیست که امنیت از بالاترین نیازهای بشر است. در این مقاله به بررسی مزایای استفاده از قفل هوشمند و شش ویژگی کلیدی که هنگام خرید آن باید درنظر بگیرید ، پرداخته ایم.