واقعیت افزوده و blockchain و نقش آنها در دنیای بازی‌ها

واقعیت افزوده و blockchain و نقش آنها در دنیای بازی‌ها

فناوری‌های واقعیت افزوده (AR) و بلاک چین (blockchain) در حال ایجاد طوفان تمام عیار در بازی‌ها هستند، زمان آن رسیده است که درگیر آن شویم.

واقعیت افزوده AR

نظریه همگرایی دیجیتالی عبارت نوپایی است که این روزها در حال پیدایش است و ما آن را محتوای موبایل می‌نامیم. به یاد بیاورید، در اوایل دهه ۲۰۰۰ شما نمی‌توانستید یک مجله تجاری را باز کنید، از یک وبسایت تکنولوژی بازدید کنید و یا در یک کنفرانس بدون حضور در سخنرانی شرکت کنیدو همه اینها برای صنایع بی‌شماری که در ایجاد محتوا تخصص دارند، به معنای ابزارهای توزیع و یا مصرفی برای استفاده می‌باشد.

احتمالاً تلفن هوشمند محصول تعیین کننده مفهوم همگرایی دیجیتال است، دستگاهی که همه آنها را کنترل کند. و این خبر خوبی است.

ما به معنای واقعی کلمه نمی‌خواهیم اپل، گوگل، نوکیا، موتورولا و سونی اریکسون را به عنوان پایه‌گذاران بازار بازی‌های موبایل معرفی کنیم. اما واقعیت این است که همگرایی به عنوان یک روند یا دسته‌بندی محصولات تعریف نمی‌شود. هر دوره فرهنگی و فنی چندین بار و به طور مداوم همگرایی را تجربه می‌کند. پیش‌بینی کردن یا رد کردن همه نمونه‌ها غیر ممکن است که البته برخی از آن‌ها دور از تصور نیستند اما نکته اصلی این است که جهت تغییر بازی به سوی همگرایی است و این مهمترین نکته در صنعت بازی‌های ویدیویی است.

ما معتقدم که بازی‌های ویدیویی عموماً تکنولوژی‌های نوظهور را دنبال می‌کنند و مدل‌های جدید و هیجان‌انگیز کسب‌وکار را به شیوه‌ای متناسب با سازندگان محتوا و برندها ترکیب می‌نماید.

در گروه بازی‌های Reality و در طی دو سال گذشته ما در حال بررسی این موضوع هستیم که چگونه واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR)، سرویس‌های مبتنی بر مکان، ارزهای مجازی و blockchain می‌توانند در یک بازی همگرا شوند. این بازی با قرار گرفتن در دنیای زیرزمینی ارزهای مجازی و هکرها ، از فناوری ARKit و ARCore اپل و گوگل استفاده می‌کند و بازیکنان را قادر می‌سازد در دنیای غوطه‌وری به نام "The Sim" وارد شوند و در محیط‌های واقعی بی‌نظیر در نبردهای FPS شرکت کنند.

واقعیت افزوده (AR) مانند یک قلاب است و بسیاری از بازی‌ها به آن و همچنین مکان‌های واقعی که مأموریت‌های اصلی در آن رخ می‌دهند، به آن وابسته هستند و تیم‌ها برای کنترل و دریافت منابعی به نام گره‌ها (Node) رقابت می‌کنند. سپس این منابع را می‌توان برای ساخت سلاح مورد استفاده قرار داد. با استفاده از ارز مجازی Reality نظیر RCC Gold، گیمرها می‌توانند به فروشندگان مجازی اسلحه، خرید و فروش اقلام دیجیتال مبتنی بر blockchain تبدیل شوند. این سه عنصر در گرد هم، نوع جدیدی از مدل‌های کسب‌وکار را ایجاد کرده‌اند.

به‌عنوان‌مثال، به جای استفاده از آیتم‌های بازی که به بازیکنان فروخته می‌شود، تاجران و گیمرها به طور یکسان قادر به خرید تجهیزاتی هستند که می‌توانند در بازی‌های متحرک استفاده شوند، برای تجارت با دیگران که زمینه سود بالقوه را فراهم می‌کند استفاده کنند و یا حتی به بازی‌های دیگر منتقل شوند.

ماندگاری این موارد اکنون به طور نامحدود قرار داده شده است. این برخلاف استاندارد صنعت بازی‌های ویدئویی است که کاربران می‌توانند آیتم‌های موردعلاقه خود را خریداری کنند و آنها را از دست بدهند تا بازی را متوقف کنند.

چیزی که واقعیت را متفاوت می‌سازد این است که با استفاده از تکنولوژی بلاک چین (blockchain) و نشانه‌گذاری (tokenising) در بازی، مالکیت این اقلام از دست ناشر خارج شده و به دست بازیکنان منتقل می‌شود. این امر مالکیت را تضمین می‌کند و پارامترهایی را تعیین می‌کند که سایر توسعه‌دهندگان می‌توانند از این آیتم‌ها در بازی‌های خود استفاده کنند.

این یک تغییر واقعی در بازی برای سازندگان و بازیگران است که نشان‌دهنده یک صنعت ۱۰۰ میلیارد دلاری است.

این بازی‌ها می‌توانند در موبایل، کامپیوتر و یا کنسول باشند، زیرا آیتم‌های رمزگذاری شده محدود به پلتفرم آنها نیست. ). تنها چیزی که اهمیت دارد این است که این بازی‌های بتوانند به blockchain متصل شده و مالکیتی را تأیید کنند که می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند.

اما صرف‌نظر از عنصر blockchain، جنبه‌های واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) در این بازی را می‌توان برای اهداف تجاری بکر استفاده کرد. بازیکنان توسط ناشران بازی و برندهای شریک به عنوان یک سرمایه‌گذاری دیده می‌شوند (نه یک کیف پول نقد) که بر اساس زمان سپری‌شده در بازی و فعالیت‌های مرتبط نظیر راه رفتن به یک مکان خرده‌فروشی یا جمع‌آوری آیتم‌های مجازی به منظور پاداش دادن به یک مورد فیزیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این باعث می‌شود ما از یک مدل آزاد برای بازی کردن استفاده می‌کنیم که مملو از تبلیغات است. این همگرایی به طور بالقوه باعث می‌شود روش بهتری برای تعامل با بازیکنان رقم بخورد و به بازیگران انواع گیم‌پلی‌ها پیشنهادی دهد که بتوانند از آنها سود ببرند.

البته، همه ما می‌توانیم در مواجهه با این تکنولوژی‌ها سست باشیم. برای ما نسبتاً آسان خواهد بود که واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) را در دنیای بازی با نمایش تبلیغات و قرار دادن محصولات تقسیم کنیم که این فقط پیوند تجاری موجود را به شکل جدیدی از رسانه‌ها پیوند می‌دهد.

چیزی که همه ما باید برای آن تلاش کنیم انواع جدیدی از تجربیات بازی هستند که به نوبه خود ما را با پلتفرم‌های خاص کسب درآمد و پلتفرم‌های مخصوص بازی‌هایواقعیت افزوده (AR) آشنا می‌کند.

فناوری‌های واقعیت افزوده (AR) و بلاک چین (blockchain) در حال ایجاد طوفان تمام عیار در بازی‌ها هستند، زمان آن رسیده است که درگیر آن شویم.

مطالب مرتبط

استفاده از واقعیت افزوده (AR) در صنعت هتلداری 

واقعیت افزوده (AR) در صنعت هتلداری در سال‌های اخیر به یک ابزار بازاریابی مهم تبدیل شده است که به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد محیطی را که مشتریان در آن هستند، تغییر دهند. این تکنولوژی برای صنعت هتلداری بسیار کاربردی است، زیرا هتل‌ها اساساً یک محیط فیزیکی را عرضه می‌کنند که می‌توانند آن را از طریق واقعیت افزوده جذاب‌تر نمایند.

پایان دوران سلفی با بهره‌گیری از تکنولوژی واقعیت افزوده

تکنولوژی واقعیت افزوده (AR) ارتباط ما با دستگاه‌های تلفن همراه را تغییر می‌دهد. ما دیگر برای ارسال پیام‌های متنی خود، به صفحه نمایش کوچک گوشی‌های تلفن همراه، وابسته نیستیم، در عوض، دوربین صفحه نمایش به پلتفرم اصلی و پورتال ما تبدیل می‌شود زیرا AR صفحه نمایش ما را به محیطی واقعی در پیرامون ما تبدیل می‌کند.

واقعیت افزوده (Augmented reality) و واقعیت مجازی (Virtual Reality)

انسان توسط حواس خود دنیای اطرافش را درک می‌کند. ترکیب همزمان دنیای واقعی و تصاویر مجازی مفهوم واقعیت افزوده را شکل می‌دهد. در واقعیت افزوده (AR) ارزش اولیه واقعیت موجود حفظ شده و اطلاعات حساس آن توسط تولیدات کامپیوتری پوشش داده می‌شوند. بدین شکل یک نمای فیزیکی زنده، مستقیم یا غیرمستقیم به عناصر دنیای واقعی افراد اضافه می‌شود.

راهنمایی بر واقعیت افزوده (AR)

واقعیت افزوده (AR) نوعی تکنولوژیست که دنیای واقعی را با استفاده از اطلاعات دیجیتالی و رسانه ها مثل مدل ها و ویدیوهای سه بعدی، پوشش دادن در لحظه دوربین گوشی های هوشمند، تبلت، کامپیوترها و عینک های AR کامل تر می کند.