smart switch.png

کلید هوشمند چیست و چه کاربردی دارد

کلید هوشمند، شکل هوشمندسازی شده کلیدهای معمولی یا سنتی می‌باشد که تجربه کاربری لذت بخشی را برای شما فراهم می‌کند. کلیدهای معمولی فقط وظیفه روشن و خاموش‌کردن چراغ‌ها را بر عهده دارند درحالی‌که کلیدهای هوشمند علاوه بر این نقش، کاربردهای گسترده‌تری مانند کنترل از راه دور را نیز دارند.

خانه‌ هوشمند

کلید هوشمند چیست و چه کاربردی دارد؟

کلید هوشمند، شکل هوشمندسازی شده کلیدهای معمولی یا سنتی می‌باشد که تجربه کاربری لذت بخشی را برای شما فراهم می‌کند. کلیدهای معمولی فقط وظیفه روشن و خاموش‌کردن چراغ‌ها را بر عهده دارند درحالی‌که کلیدهای هوشمند علاوه بر این نقش، کاربردهای گسترده‌تری مانند کنترل از راه دور را نیز دارند. 

کنترل از طریق اپلیکیشن
کلیدهای هوشمند از طریق یک اپلیکیشن که روی موبایل یا تبلت نصب می‌شوند کنترل می‌شوند. کلید هوشمند از طریق Wi-Fi به اپلیکیشن وصل شده و شما می‌توانید همان‌طور که روی مبل لم داده‌اید، با گوشی خود آن را کنترل نمایید. شما حتی اگر خارج از خانه باشید، این امکان را خواهید داشت که با گوشی هوشمند خود چراغ‌ها را در ساعتی از شب روشن کنید تا کسی متوجه عدم حضور شما در منزل نشود. 

قابلیت زمان‌بندی و کاهش هزینه انرژی
اکثر کلید های هوشمند به شما این امکان را می دهند تا یک زمانبندی برای روشنایی منزل تان ایجاد کرده و به میزان زیادی در مصرف انرژی و هزینه های آن صرفه جویی کنید. مثلا می توانید از طریق اپلیکیشن به کلید طوری برنامه دهید که وقتی از محل کار به منزل می رسید لامپ ها را روشن کند و یا وقتی دور از خانه هستید، چند چراغ کوچک را در ساعاتی از شب روشن نگاه دارد. 


کلیدهای سنسور دار
برخی از کلیدهای هوشمند در داخل خود سنسور حرکتی دارند یعنی بر اساس تشخیص حرکت، چراغ‌ها را روشن می‌کنند و نیازی به لمس فیزیکی ندارند. ولی غالب کلیدهای هوشمند از طریق یک سنسور لمسی کار می‌کنند و این نوع از کلیدها روشی نوین برای کنترل چراغ‌ها محسوب می‌شود. 

کارکرد در هماهنگی با سایر تجهیزات خانه هوشمند
کلید هوشمند خود را به سایر وسایل خانه متصل کنید و ببینید که چگونه می‌تواند تعامل مفیدی با آنها داشته باشد. شما می‌توانید سناریوهای متفاوتی را برای روشنایی منزل ایجاد کنید که شامل عملکرد خودکار چند وسیله‌ی هوشمند به طور هم‌زمان باشد. برای مثال، در صورت تشخیص حرکت توسط یک سنسور حرکتی، کلید هوشمند، چراغ‌های راهرو را روشن کند و بعد از 5 ثانیه مجدد آنها را خاموش کند. 
 

عملکرد بدون اینترنت
درست است که کلیدهای هوشمند به Wi-Fi خانه متصل می‌شوند و به شما امکان کنترل روشنایی از راه دور را می‌دهند، اما اگر اینترنت قطع شود، آیا لامپ‌ها تا زمان وصل شدن آن باید روشن یا خاموش بمانند؟ نگران نباشید؛ این کلیدها در صورت قطعی اینترنت همکار می‌کنند اما باید به خودتان زحمت بدهید و کلید را لمس کنید. یعنی دیگر نمی‌توان آن را از راه دور کنترل کرد.

 

برای مشاهده مطالب جذاب و اخبار حوزه‌ی خانه هوشمند ، پیج اسمارت نُبکا را دنبال کنید 

مطالب مرتبط

امروزه برای محافظت از امنیت خانه ی شما، انواع گجت های امنیتی هوشمند مثل سنسورهای حرکتی، آتش سوزی، درب و پنجره،... در دسترس شما قرار دارند، ولی در صدر آنها، دوربین‌های هوشمندی در بازار وجود دارند که شما را شگفت زده میکنند. این دستگاه‌ها به شما اطمینان میدهند ​که خانه‌تان ایمن است و در برابر سارقین محافظت میگردد.

به طور قطع، استفاده از تجهیزات خانه هوشمند زندگی را خیلی آسان تر کرده اند. از سیستم های روشنایی گرفته تا ترموستات های هوشمند به شما کمک میکنند تا خیلی از کارهای روتین و خسته کننده را خودتان انجام ندهید و نیز در مصرف انرژی و متعاقبا هزینه ها صرفه جویی کنید. حالا که به انتهای 2021 نزدیک میشویم، در این مطلب قصد داریم از نگاه وبسایت معتبر techradar ، بهترین تجهیزات خانه هوشمند را در سال جاری میلادی بررسی کنیم.

هر اتاق در خانه شما هدف و عملکرد متفاوتی دارد و همین امر در مورد فناوری خانه هوشمند (فناوری متناسب با هر اتاق) نیز صدق می‌کند. هر کدام از سیستم‌های هوشمند هدف و عملکرد خاصی دارند. حتی اگر از یک حسگر حرکتی در چند اتاق‌ استفاده کنید، نحوه عملکرد آن حسگر در سیستم خانه هوشمند شما می‌تواند بسیار متفاوت باشد.

محبوبیت قفل‌های هوشمند در حال افزایش است و به‌راحتی می‌توان دلیل آن را فهمید:نیاز به امنیت!! فناوری‌های جدید امنیت زندگی ما را بهبود می‌بخشد و نیاز به گفتن نیست که امنیت از بالاترین نیازهای بشر است. در این مقاله به بررسی مزایای استفاده از قفل هوشمند و شش ویژگی کلیدی که هنگام خرید آن باید درنظر بگیرید ، پرداخته ایم.