اتومبیل‌های خودران ماهانه 300,000 تهدید امنیتی دریافت می‌کنند

اتومبیل‌های خودران ماهانه با 300,000 تهدید امنیتی مواجه هستند

آخرین گزارش‌های به دست آمده ازKaramba Security حاکی از افزایش حملات سایبری در ماشین‌های خودران و در پی آن نگرانی‌های ذینفعان در این رابطه است.

آخرین گزارش‌های به دست آمده از Karamba Security حاکی از افزایش حملات سایبری در ماشین‌های خودران و در پی آن نگرانی‌های ذینفعان در این رابطه است. سیستم راه‌اندازی واحد کنترل الکترونیک خودرو (ECU) در سه ماه گذشته، در هر ماه حدود 300,000 حملات سایبری مواجه شده است.

بیش از 11 نوع حمله مختلف در ECU ها ثبت شده است که در این میان موارد زیر بیشترین تعداد را داشته‌اند:

  • Telnet 
  • SSH
  • HTTP

راهکاری که شرکت ThreatHive برای مقابله با این مشکل در نظر گرفته این است که این آسیب‌پذیری‌ها را از طریق استفاده از "honeypots " پوشش دهد.

Ami Dotan، مؤسس و مدیرعامل شرکت Karamba Security می‌گوید:

"این واقعیت که هر ECU حدود 300000 بار در هر ماه مورد حمله قرار می‌گیرد نشان می‌دهد که چگونه هکرها به پدیده‌ای خلاق و پایدار تبدیل شده‌اند. این موضوع برای وسایل نقلیه خودرانی که با اتصال به نرم‌افزار هدایت می‌شوند، خطر جدی محسوب می‌شود چراکه هکرها راه‌هایی برای کنترل خودرو را با معیوب ساختن ECU ها و نفوذ به اتومبیل برای تغییر سرعت و جهت پیدا خواهند کرد. صنعت خودرو نیاز به اقدامات پیشگیرانه در این راستا دارد."

مطالب مرتبط

هیوندای از سیستم پارکینگ هوشمند و ایستگاه شارژ اتومبیل خودران خود رونمایی کرد

در آینده ای نزدیک و با استفاده از تکنولوژی های خودکار (autonomous)، اتومبیل‌های آینده نه تنها قادر خواهند بود بدون راننده مردم را به مقصد خود برانند، بلکه قادر خواهند بود وظایف خود را بدون کمک انسان‌ها انجام دهند.

ولوو و اریکسون قرارداد همکاری امضا کردند

شرکت Volvo Cars و Ericsson قرارداد ۵ ساله مربوط به اتومبیل‌های خودران را امضا کرده‌اند. بر اساس این قرارداد، اریکسون پلتفرم اتومبیل‌های خودران خود را به Volvo Cars ارائه می‌دهد که خدمات خودرو دیجیتال خودرو را در بیش از 120 کشور جهان در پنج سال آینده افزایش می‌دهد.

ردیابی اطلاعات مالکین اتومبیل‌های هوشمند در چین

خبرهای اخیر حاکی از آن است که دولت چین استفاده‌ای فراتر از میزان مجاز داده‌های شخصی ارائه شده توسط اتومبیل‌های هوشمند افراد را دارد.

شرکت خودروساز بنتلی سیستم Wi-Fi in-car بدون وقفه راه‌اندازی می‌کند

بنتلی ادعا کرده است که اولین سیستم فوق‌العاده سریع، قابل‌اعتماد و ایمن in-car Wi-Fi را راه‌اندازی کرده است.