اتومبیل‌های خودران انگلستان به زودی در یک مسیر عمومی  به مسافت 200 مایل آزمایش می‌شوند

اتومبیل‌های خودران انگلستان به زودی در یک مسیر عمومی به مسافت 200 مایل آزمایش می‌شوند

به زودی اتومبیل‌های خودران در جاده‌های عمومی به مسافت 200 مایل آزمایش می‌شوند و انگلستان برای استقرار این اتومبیل‌ها آماده می‌شود.

به زودی اتومبیل‌های خودران در جاده‌های عمومی به مسافت 200 مایل آزمایش می‌شوند و انگلستان برای استقرار این اتومبیل‌ها آماده می‌شود.

کنسرسیوم Midlands Future Mobility این پروژه را عهده‌دار است و قرار است این آزمایش در جاده‌های اطراف بیرمنگام، سولیهال، کاونتری و دانشگاه وارویک انجام شود. انواع جاده‌ها از جمله راه‌های شهری، روستایی و بزرگراه در این آزمایش گنجانده شده‌اند تا وسایل نقلیه در شرایط واقعی قرار بگیرند. 


 

در ابتدا طول این مسیر در 190 مایل خواهد بود اما در اواخر امسال به بیش از 200 مایل گسترش خواهد یافت.

وسایل نقلیه متصل به جای اتومبیلهای همراه با راننده مستقر خواهند شد. آزمایشاتی که روی این وسایل صورت می‌گیرد شامل تست ارتباط بین اتومبیل برای هشدار مواردی از قبیل خطرات جاده‌ای و جانبی خواهد بود.

شرکت Costain با همکاری شرکت زیمنس ساخت زیرساخت‌های مورد نیاز وسایل نقلیه متصل را آغاز کرده است.

جان بتربی مدیر راهکارهای فناورانه شرکت Costain در مورد این پروژه می‌گوید: "امروز یک نقطه عطف در شروع به‌کارگیری فناوری‌های پیشرفته‌ای است که ما در طی چند سال اخیر توسعه داده‌ایم و انگلستان را در صدر انقلاب جهانی این نوع حمل و نقل قرار می‌دهد. به عنوان مثال دوربین‌ها و تجزیه و تحلیل‌های ویدئویی که استفاده می‌کنیم باعث می‌شود حفظ جان افراد می‌شود و این امکان را فراهم می‌کند که رانندگان زودتر از خطرات آگاه شوند."

Wilke Reints مدیرعامل سیستم‌های هوشمند ترافیک زیمنس در انگلستان نیز در اینباره گفت: "با وجود CAV هایی که پتانسیل عظیمی برای بهبود ایمنی، کاهش تراکم و کمک به بهینه‌سازی جریان ترافیک دارند، این پروژه نمایشی دیگر از توانایی‌های انگلستان در این بخش جالب و پر سرعت است و به ما این امکان را می‌دهد تا نشان دهیم چگونه فناوری هوشمند امکان اتصال وسایل نقلیه را از طریق زیرساخت‌های بی‌سیم با سرعت و ظرفیت بالا در کل شبکه را فراهم می‌کند."

هنگامی که وسایل نقلیه کاملاً خودران در مسیر مستقر می‌شوند، یک درایور پشتیبان نیز در همه زمان‌ها در دسترس خواهد بود. یک مسافر نیز سوار می‌شود تا نحوه عملکرد وسیله نقلیه در شرایط دنیای واقعی تحلیل کند.

مطالب مرتبط

حمایت از ایده‌های فناورانه حمل و نقل هوشمند

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی از حمایت از ایده‌های فناورانه شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپی در حوزه حمل و نقل هوشمند خبر داد.

وسایل نقلیه خودران راهکاری برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا

کلینیک Mayo استفاده آزمایشی از وسایل نقلیه خودران برای انتقال آزمایشات بیماران کرونا را آغاز کرده است.

آینده حمل و نقل وسایل نقلیه متصل با استفاده از فناوری platooning

رانندگی خودکار وسایل نقلیه برای مصرف کنندگان امن‌تر و راحت‌تر خواهد بود. اطلاعات به دست آمده از تحقیقات ABI Research نشان می‌دهد که استراتژی platooning می‌تواند به عنوان یک فناوری کارآمد در هدایت و اتصال وسایل نقلیه به کار گرفته شود.

تحویل مواد غذایی با استفاده از ربات‌‌های خودران

شرکت Domino فعال در زمینه ساخت ناوگان ربات‌های خودران برای تحویل کالا به صورت محلی، خبر از ساخت ربات برای پخش و تحویل پیتزا در سطح شهر می‌دهد.